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The "Suicide Guard Rail": A Structural Intervention for Hospitals Avoid Suicides by Jumping From Heights Buildings

30. August 2016 aktualisiert von: Juerg H. Beer, Kantonsspital Baden

Background: Suicides by jumping from the high buildings of acute hospitals are dramatic events which are highly traumatizing to families, staff and fellow pts. In the 10 years from1995 to 2010 the investigators have counted 10 suicide cases despite extensive measures taken to predict and avoid them.

The investigators hypothesized that constructive measures at the windows that would render access more difficult could discourage spontaneous suicidal behaviour and would reduce the suicide rates.

Intervention: Starting in 6/2004, a 20 mm diameter metal guard-rail (which resists 250kg) was installed at each window of a 360 bed acute hospital at a height of 113cm, 18cm above the window parapet with the aim to visually, psychologically and physically discourage potential suicidal impulses.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

10

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

in-patients and out-patients

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • person at risk for suicide

Exclusion Criteria:

  • no

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Suicide Jumps over ten years
Zeitfenster: Between 1995 and 2010, measurement 180 months
Suicide jumps from the heights of acute hospitals are dramatic events which are highly traumatizing to families, staff, and fellow patients. From 1995 to 2004, 10 suicide jumps occurred at the investigators institution despite extensive measures taken to predict and avoid them. The investigators hypothesized that specific barriers rendering access to windows more difficult could discourage spontaneous suicidal behaviour and reduce the suicide rates. Starting in 6/2004, a 20 mm diameter metal guard-rail with a tension strength of 250kg/in2 was installed at each window of the investigators 360 bed acute hospital at a height of 113cm, 18cm above the window sill with the aim to psychologically and physically deter potential suicidal impulses.
Between 1995 and 2010, measurement 180 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2004

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. September 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. August 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

7. September 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. September 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. August 2016

Zuletzt verifiziert

1. August 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • IRB 11/06

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