- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02946047
The Effect of Ixazomib on the Latent HIV Reservoir
8. Dezember 2021 aktualisiert von: Nathan W. Cummins, M.D., Mayo Clinic
Pilot Study of Ixazomib to Reduce the Number of HIV DNA Positive Lymphoid Cells
The primary purpose of the trial is to determine the safety and tolerability of ixazomib in HIV infected patients on antiretroviral therapy.
The secondary purpose is to determine the effect of ixazomib on the size of the HIV reservoir.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
17
Phase
- Phase 2
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Minnesota
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Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905
- Mayo Clinic
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- The following laboratory values obtained <=14 days prior to registration.
- ANC ≥ LLN (lower limit of normal) and ≤ULN (upper limit of normal), Hgb ≥ LLN and ≤ULN, PLT ≥ LLN and ≤ULN
- Total bilirubin ≤ULN and the direct bilirubin must be ≤ ULN; AST <1.5 x ULN and ALT <1.5 x ULN
- Creatinine <2.0 x ULN and an estimated creatinine clearance > 60 ml/min
- HIV infection with suppressed viral replication on at least 3 active drug ART for at least 6 months
- Suppressed viral replication is defined by plasma HIV viral load <20copies/mL.
- Patient must have HIV viral load <20 copies/ml on two occasions at least 3 months apart.
- In the opinion of the treating physician, patients must have available other regimens likely to suppress HIV should their current regimen fail.
- Male or female patients age >=18 years
- A plasma HIV RNA viral load demonstrating a measure of <20 copies/mL within 30 days prior to study initiation.
- CD4 count >500 cells/mm3 within 30 days prior to study enrollment
- Females must have a negative pregnancy test prior to receiving the 1st dose of ixazomib and be postmenopausal for at least 1 year before the screen visit, or surgically sterile,
Male patients, even if surgically sterilized (ie, status post-vasectomy), must agree to one of the following:
- Agree to practice effective barrier contraception AND a second method of contraception for female partners of childbearing potential during the entire study treatment period and through 90 days after the last dose of ixazomib,
- OR
- Agree to practice true abstinence when this is in line with the preferred and usual lifestyle of the subject. (Periodic abstinence (eg, calendar, ovulation, symptothermal, post-ovulation methods] and withdrawal are not acceptable methods of contraception.)
- AND
- Agree to forego sperm donation for the same period as above.
Exclusion Criteria:
The following laboratory values obtained <=14 days prior to registration.
- ANC < LLN and >ULN, Hgb < LLN and >ULN, PLT < LLN and >ULN
- Total bilirubin >ULN or the direct bilirubin is > ULN; AST >1.5 x ULN or AST >1.5 x ULN
- Creatinine >=2.0 x ULN or an estimated creatinine clearance <=60mL/min
- Diagnosed and treated for a malignancy within 5 years before randomization, or previously diagnosed with a malignancy and have any evidence of residual disease. Patients with nonmelanoma skin cancer or carcinoma in situ of any type are not excluded if they have undergone complete resection
- Any infection except HIV (excluding benign conditions that is unlikely to be affected or modulated by treatment with ixazomib, e.g. stye or furuncle), or treatment with anti-infective agents within 14 days of enrollment.
- Pregnant women
- Women of childbearing potential and Nursing women
- Men who are unwilling to use a condom (even if they have undergone a prior vasectomy) while having intercourse, while taking the drug and for 90 days after stopping ixazomib.
- Any history of peripheral neuropathy, or peripheral neuropathy detected during the screening period.
- Major surgery within 14 days before study registration
- Systemic treatment with strong CYP3A inducers (rifampin, rifapentine, rifabutin,carbamazepine, phenytoin, phenobarbital), or use of St. John's wort.
- Evidence of current uncontrolled cardiovascular conditions, including serious cardiac arrhythmias, congestive heart failure, angina, or myocardial infarction within the past 6 months.
- QTc > 450 milliseconds (msec) for men and >470 milliseconds for women (83) on a 12 lead ECG obtained during the Screening period.
- Known hepatitis B DNA positive status and/or HBsAg positive and/or HBeAg positive, or active hepatitis C replication (HCV RNA positive) or currently on hepatitis C treatment.
- Known history of cirrhosis or active liver inflammation, including "fatty liver" or non-alcohol steatohepatitis (NASH).
- Any serious medical or psychiatric illness that could, in the investigator's opinion, potentially interfere with the completion of treatment according to this protocol.
- Known allergy to any of the study medications, their analogues or excipients in the various formulations.
- Any other recent or concurrent medical condition that, in the Investigator's opinion, would impose any risk to the patient
- Known GI disease or GI procedure that could interfere with the oral absorption or tolerance of ixazomib including difficulty swallowing.
- Participation in other clinical trials, including those with other investigational agents not included in this trial, within 30 days of the start of this trial and throughout the duration of this trial.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Sequenzielle Zuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Ixazomib 1 mg
Cohort A: Patients will receive ixazomib 1mg 3 times monthly for 12 weeks, then weekly for 12 weeks.
|
1 mg on days 1, 8 and 15 for three 28 days cycles, then be reviewed by DSMB and based upon their recommendation patients will receive ixazomib once weekly for 12 weeks or ixazomib 1 mg on days 1, 8 and 15 for three 28 days cycles.
Visits 3-15 will have a window of ± 3 days.
Andere Namen:
|
|
Experimental: Ixazomib 2 mg
Cohort B: Patients will receive ixazomib 2mg 3 times monthly for 12 weeks, then weekly for 12 weeks.
|
2mg on days 1, 8 and 15 for three 28 days cycles, then be reviewed by DSMB and based upon their recommendation patients will receive ixazomib once weekly for 12 weeks or ixazomib 2 mg on days 1, 8 and 15 for three 28 days cycles.
Visits 3-15 will have a window of ± 3 days.
Andere Namen:
|
|
Experimental: Ixazomib 3 mg
Cohort C: Patients will receive ixazomib 3 mg 3 times monthly for 12 weeks, then weekly for 12 weeks.
|
3 mg on days 1, 8 and 15 for three 28 days cycles, then be reviewed by DSMB and based upon their recommendation patients will receive ixazomib once weekly for 12 weeks or ixazomib 3 mg on days 1, 8 and 15 for three 28 days cycles.
Visits 3-15 will have a window of ± 3 days.
Andere Namen:
|
|
Experimental: Ixazomib 4 mg
Cohort D: Patients will receive ixazomib 4mg 3 times monthly for 12 weeks, then weekly for 12 weeks.
|
4 mg on days 1, 8 and 15 for three 28 days cycles, then be reviewed by DSMB and based upon their recommendation patients will receive ixazomib once weekly for 12 weeks or ixazomib 4 mg on days 1, 8 and 15 for three 28 days cycles.
Visits 3-15 will have a window of ± 3 days.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Incidence of Treatment-Emergent Adverse Events
Zeitfenster: 7 months
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Number of treatment-emergent adverse events experienced by subjects as defined by NCI Common Terminology Criteria for Adverse Events (CTCAE) version 4.0
|
7 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Cell Associated HIV DNA in CD4 T Cell Subsets
Zeitfenster: 24 weeks
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HIV copies per million CD4 T cells
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24 weeks
|
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Culturable HIV by Quantitative Viral Outgrowth Assay
Zeitfenster: 24 weeks
|
Infectious units per million CD4 T cells
|
24 weeks
|
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Absolute CD4 T Cell Count
Zeitfenster: 24 weeks
|
Cells per microliter
|
24 weeks
|
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Absolute CD8 T Cell Count
Zeitfenster: 24 weeks
|
Cells per microliter
|
24 weeks
|
|
CD4/CD8 Ratio
Zeitfenster: 24 weeks
|
CD4/CD8 T cell count ratio
|
24 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
20. März 2017
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
19. August 2019
Studienabschluss (Tatsächlich)
19. August 2019
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
24. Oktober 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
25. Oktober 2016
Zuerst gepostet (Schätzen)
26. Oktober 2016
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
6. Januar 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. Dezember 2021
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Sexuell übertragbare Krankheiten, viral
- Sexuell übertragbare Krankheiten
- Lentivirus-Infektionen
- Retroviridae-Infektionen
- Immunologische Mangelsyndrome
- Erkrankungen des Immunsystems
- Langsame Viruserkrankungen
- HIV-Infektionen
- Erworbenes Immunschwächesyndrom
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Neurotransmitter-Agenten
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Protease-Inhibitoren
- Glycin-Agenten
- Ixazomib
- Glycin
Andere Studien-ID-Nummern
- 16-001938
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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