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The Effect of the Interaction of Glucagon and Insulin on Endogenous Glucose Production in Humans

25. Mai 2022 aktualisiert von: Adrian Vella
The purpose of this research is to help understand the relative importance of changes in insulin secretion (which lowers glucose) and changes in glucagon (which raises glucose) to regulate metabolism and the body's ability to make glucose.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Study A (Insulin 0.4mU/Kg/min): Subjects will be admitted to the CRTU at approximately 1700 on the day prior to study. They will then consume a standard 10kcal/kg meal (55% carbohydrate, 30% fat, 15% protein, caffeine free) and fast overnight. Blood will then be sampled for baseline enrichment and 2H20 (1.67g/kg of body water) will be given in 3 divided doses at 2200, 2400 and 0200. The following morning (approximately 0530), a forearm vein will be cannulated to allow infusions to be performed. In addition, a cannula will be inserted retrogradely into a vein of the contra-lateral dorsum of the hand. This will be placed in a heated Plexiglas box maintained at around 120oF to allow sampling of arterialized venous blood. At approximately 0600 (-180 min), a primed, (10microCi prime, 0.1microCi/min continuous) infusion containing trace amounts of glucose labeled with [3-3H] glucose will be started and continued till 0900 (0 min).

At 0900 (0 min), the infusion will be varied so as to mimic the anticipated pattern of fall of EGP. In addition, glucose also labeled with [3-3H] glucose will be infused so as to maintain glucose concentrations at ~ 95mg/dL. Peripheral venous glucose concentrations will be measured every 10 minutes to allow the infusion rate of glucose to be adjusted as necessary.

Simultaneously, an infusion of somatostatin (60ng/kg/min) will be started at time 0 to inhibit endogenous islet secretion and therefore ensure identical portal insulin concentrations on the two study days. Insulin will be infused at a constant rate known to produce ~ 50% suppression of EGP (0.4mU/Kg/min).

From 0900 (0 min) to 1030 (90 min) no glucagon will be infused. Subsequently, a glucagon infusion will commence (91 - 180 min) at 0.35 ng/Kg/min and then increase to 0.70 ng/Kg/min (181- 270 min), a rate which will be maintained till the end of the study (1330).

Study B (0.8mU/Kg/min): Approximately 1-2 weeks after the first study visit, subjects will be asked to return to the CRTU. This study visit will be similar to Study A. However, insulin will be infused at 0.8mU/Kg/min 0 to 270 minutes.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

12

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Minnesota
      • Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905
        • Mayo Clinic in Rochester

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 40 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • We will recruit 15 otherwise healthy subjects using intramural and local extramural advertising after approval from the Mayo Clinic Institutional Review Board. Individuals who express interest in participating will be invited for a screening visit. Individuals with a BMI < 19 or > 28 kg/m2 will be excluded from the study to avoid potential confounding effects that may result from extreme leanness or from obesity. Subjects will have no known systemic illness, taking any medication that could affect glucose metabolism and no history of upper gastrointestinal surgery.

Exclusion Criteria:

  • Subjects < 18 years of age or > 40 years of age will not be studied to minimize the potential confounding effects of age on glucagon and insulin action. The subjects will not be taking medications that affect glucose metabolism (to be determined by PI) and have no history of chronic illness or upper gastrointestinal surgery. We are seeking to recruit subjects who do not have diabetes (fasting glucose <100mg/dL).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: 0.4mU Insulin
During the euglycemic clamp insulin will be infused at 0.4mU/Kg/Min
Clamp study with insulin infused at 0.4 mU/Kg/min, followed by a 2 week withdrawal period followed by a clamp study with insulin infused at 0.8 mU/Kg/min
Andere Namen:
  • 0.4 then 0.8
Clamp study with insulin infused at 0.8 mU/Kg/min, followed by a 2 week withdrawal period followed by a clamp study with insulin infused at 0.4 mU/Kg/min
Andere Namen:
  • 0.8 then 0.4
Sonstiges: 0.8mU Insulin
During the euglycemic clamp insulin will be infused at 0.8mU/Kg/Min
Clamp study with insulin infused at 0.4 mU/Kg/min, followed by a 2 week withdrawal period followed by a clamp study with insulin infused at 0.8 mU/Kg/min
Andere Namen:
  • 0.4 then 0.8
Clamp study with insulin infused at 0.8 mU/Kg/min, followed by a 2 week withdrawal period followed by a clamp study with insulin infused at 0.4 mU/Kg/min
Andere Namen:
  • 0.8 then 0.4

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Endogenous Glucose Production (EGP)
Zeitfenster: It will be quantified at 90, 180 and 270 minutes for the study with 0.4mU insulin infusion and compared to values obtained for the study with 0.8mU insulin infusion at the same timepoints
is calculated by tracer-based measurement and expressed per kg lean body mass
It will be quantified at 90, 180 and 270 minutes for the study with 0.4mU insulin infusion and compared to values obtained for the study with 0.8mU insulin infusion at the same timepoints

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Adrian Vella, Mayo Clinic

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

14. Oktober 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Juli 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

6. Januar 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Juni 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. Juli 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. Juli 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. Juni 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Mai 2022

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 20-001570

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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