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Cs-131LDR Brachytherapy for Organ-Preserving Irradiation for Recurrent Cervical and Endometrial Cancer

1. Juni 2026 aktualisiert von: Denise Fabian

Phase II Clinical Trial of Cesium-131 Low-dose Rate Interstitial Brachytherapy as an Organ-preserving Irradiation Technique for Recurrent Cervical and Endometrial Cancer

This clinical trial studies how well cesium-131 low-dose rate interstitial brachytherapy works as an organ-preserving radiation technique in the treatment of patients with cervical and endometrial cancer that has come back in the vagina after a period of improvement following pelvic radiation therapy (vaginal recurrence). In cervical and endometrial cancer patients with vaginal recurrence following pelvic radiation therapy, the only curative option involves a major surgical procedure which removes all the contents of the pelvic cavity, such as the uterus, cervix, bladder, rectum, vagina, and vulva. This procedure is complex and comes with many side effects; therefore, a need remains to improve radiation treatment techniques so radiation therapy can be offered as an alternative treatment option for these patients. Cesium-131 low-dose rate interstitial brachytherapy is a form of internal radiation therapy called brachytherapy. It uses grain-of-rice-sized radioactive seeds implanted directly into or near where the tumor has returned. The implanted seeds give off radiation to kill tumor cells for only a short time after they are placed. Most of the radiation is gone within a few weeks. The seeds stay in the body permanently, but they become inactive quickly. Cesium-131 low-dose rate interstitial brachytherapy may be an effective organ-preserving radiation technique for the treatment of cervical and endometrial cancer patients with vaginal recurrence following pelvic radiation therapy

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

10

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients must have histologically or cytologically confirmed vaginal recurrence of endometrial (endometrioid adenocarcinoma, uterine serous, carcinosarcoma, clear cell) or cervical (squamous, adenosquamous, or adenocarcinoma) cancer and prior history of pelvic radiation.
  • Patients must have vaginal recurrence that is amenable to cesium implant for salvage
  • Patients must have a vaginal lesion that is measurable according to RECIST 1.1 criteria; that is, at least 1 cm upon measurement by CT, or MRI if the patient cannot have a CT with contrast or lesion is not visualized on CT scan, or measurement by calipers if the lesion is not seen on CT or MRI.
  • Patients must have previous external beam radiation treatment to the pelvis for the uterine cervix or endometrial malignancy that has recurred to be eligible for this study, so long as the prior exposure does not exceed tolerance at the discretion of the treating physician.
  • Gynecologic Oncology Group performance status of 0, 1, or 2 (see Appendix A).
  • There are no minimum organ/marrow function requirements because patients will not be receiving systemic therapy.
  • Ability to understand and the willingness to sign a written informed consent document.

Exclusion Criteria:

  • Patients who have another concurrent, active invasive malignancy or have had a prior invasive malignancy diagnosed within the last three years, with the following two exceptions: [a] non-melanoma skin cancer and/or [b] prior in situ carcinoma of the cervix and/or [c] in situ bladder cancer.
  • Patients who have metastatic or regional lymph node metastases who have radiographic evidence of disease at time of study enrollment. Patients who have had metastasis or lymph nodes previously treated without radiographic disease at time of study enrollment may be considered at discretion of the treating radiation oncologist.
  • Receipt of epoetin alpha (Procrit, Epogen) within 1 month of study screening.
  • History of allergic reactions attributed to compounds of similar chemical or biologic composition to Cesium-131 implant or other agents used in this study.
  • Pregnant women are excluded from this study because radiation is a known teratogen. Patient must agree to use two forms of birth control if they are of child-bearing potential. For this reason, women of child-bearing potential and men must agree to use adequate contraception (hormonal or barrier method of birth control; abstinence) prior to study entry, throughout duration of active treatment and for two months after completion of radiation. Should a woman become pregnant or suspect she is pregnant while she is participating in this study, she should inform her treating physician immediately.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Cesium-131 Brachytherapy
Placed one time by radiation oncologist under appropriate level of sedation as determined by anesthesiologist.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Proportion of participants with organ preservation
Zeitfenster: 1 Year
Organ preservation rate is defined as avoidance of pelvic exenteration and organ sacrificing surgeries including total vaginectomy, cystectomy and anterior perineal resection.
1 Year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression-free survival (PFS)
Zeitfenster: 1 Year
PFS using RECIST 1.1
1 Year
Local Control Rate
Zeitfenster: 1 Year
Local control using combination of imaging and physical exams
1 Year

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Tumor Hypoxia Inducible Factor (HIF-1a) Marker Expression
Zeitfenster: 2 Years
Assessment of tumor hypoxia marker expression using HIF-1a expression in recurrent tumors previously treated with radiation.
2 Years
Radiosensitivity Marker Expression for Breast Cancer Gene (BRCA)
Zeitfenster: 2 Years
Assessment of radiosensitivity marker expression using BRCA in recurrent tumors previously treated with radiation.
2 Years
Radiosensitivity Marker Expression for Mismatch Repair (MMR)
Zeitfenster: 2 Years
Assessment of radiosensitivity marker expression using MMR in recurrent tumors previously treated with radiation.
2 Years
Prognostic Marker Expression p16
Zeitfenster: 2 Years
Assessment of prognostic marker expression using p16 in recurrent tumors previously treated with radiation.
2 Years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Mai 2029

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Mai 2030

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • MCC-25-GYN-12

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Ja

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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