- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07646145
Disitamab Vedotin Plus Intravesical Mitomycin C in HER2-Expressing Intermediate- to High-Risk Non-Muscle-Invasive Bladder Cancer
9. Juni 2026 aktualisiert von: hanxuebin, Shanxi Province Cancer Hospital
Disitamab Vedotin Plus Intravesical Mitomycin C in HER2-Expressing Medium-high Risk Non-Muscle-Invasive Bladder Cancer: A Phase II Clinical Trial
This study aims to evaluate the efficacy and safety of intravenous administration of vedacitinib combined with intravesical instillation of mitomycin in treating patients with high-risk NMIBC with HER2 expression.
The goal is to provide a new treatment option for NMIBC patients, reduce the risk of tumor recurrence, decrease the proportion of radical bladder surgery, and improve the quality of life of patients.
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
30
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Xuebing Han
- Telefonnummer: 86+17861282270
- E-Mail: hanxuebing808@126.com
Studienorte
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Shanxi
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Taiyuan, Shanxi, China, 030000
- Rekrutierung
- Shanxi Provincial Cancer Hospital
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Kontakt:
- Xuebing Han
- Telefonnummer: 86+17861282270
- E-Mail: hanxuebing808@126.com
-
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Voluntary participation, signing a written informed consent form;
- The age on the date of signing the informed consent form should be no less than 18 years old, regardless of gender;
- The subjects have completed the standard TURBT procedure before signing the informed consent form, and no obvious residual tumor lesions were found in the surgical field;
- The postoperative pathology clearly diagnosed as non-muscle-invasive bladder cancer, and the main tissue component was more than 50% urothelial carcinoma (transitional cell carcinoma);
- The subjects were classified into the intermediate-risk or high-risk group according to the risk classification for NMIBC;
- Tumor tissue samples for TURBT must be provided, along with the required relevant pathological reports. Fresh surgical tissues or pathological slides can be sent for examination as well;
- The patients were intolerant to BCG or did not accept the BCG infusion treatment plan;
- Before treatment, HER2 detection was conducted on the resection specimens in the laboratory: The IHC results confirmed HER2 expression (defined as: IHC 1+, 2+ or 3+);
- Clinical non-metastatic bladder cancer (N0, M0) was determined by abdominal computed tomography (CT).
Exclusion Criteria:
- History of muscle-invasive bladder cancer or metastatic bladder cancer before treatment;History of muscle-invasive bladder cancer or metastatic bladder cancer before treatment;
- Imaging results within 3 months before treatment indicated lymph node or other site/organ metastasis;
- Imaging results within 3 months before treatment indicated the presence of other urinary system tumors;
- Received other systemic anti-cancer treatments within 3 weeks before treatment, including chemotherapy, biological therapy, immunotherapy, targeted therapy, endocrine therapy, and/or investigational drug therapy;
- Received bladder radiotherapy for urothelial carcinoma before treatment;
- Known to have anaphylaxis or delayed allergic reaction to certain components of vedacitinib or similar drugs;
- Within the 3 days prior to the first infusion, the following conditions had not yet been alleviated to CTCAE grade 1:Uncontrolled acute or chronic infections, such as pneumonia, biliary tract infections;Hepatitis B and Hepatitis C infections; dyspnea;Acute or chronic kidney injury; nephrotic syndrome; bladder perforation; urinary tract obstruction;
- NYHA rating of 3 or 4;
- Symptoms and signs related to cardiovascular diseases: including myocardial infarction, congestive heart failure, arrhythmia, etc.;
- Known cerebrovascular accidents;
- History of autoimmune diseases (such as inflammatory bowel disease, idiopathic thrombocytopenic purpura, systemic lupus erythematosus, hemolytic anemia, rheumatoid arthritis, etc.);
- Known positive HIV serology, Hepatitis C infection and/or Hepatitis B (HepBsAg or core antibody positive and responding after antiviral treatment for Hepatitis B, except for these patients: these patients are allowed to participate in this study; Note: Patients with negative HepBsAg at screening)
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: Disitamab Vedotin Plus Intravesical Mitomycin C
Participants will receive intravenous disitamab vedotin in combination with intravesical mitomycin C according to the protocol-defined treatment schedule.
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Disitamab Vedotin injection: 2.0 mg/kg, every two weeks, treatment lasts for 8 to 12 cycles
Mitomycin bladder intravesical instillation: 40mg per dose.
Instill immediately after surgery, then once a week thereafter.
The induction chemotherapy instillation lasts for 8 times.
Subsequently, it is instilled once a month for a total of 10 months for maintenance chemotherapy.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
1-year disease-free survival rate(1-year DFS rate)
Zeitfenster: At 12 months after the first study treatment.
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defined as the time from study treatment initiation to disease recurrence (confirmed by cystoscopic biopsy or imaging), disease progression (muscle invasion or distant metastasis), or death from any cause, estimated by the Kaplan-Meier method.
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At 12 months after the first study treatment.
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Disease-free survival
Zeitfenster: From drug combination to the first documented recurrence, disease progression, death from any cause, or last follow-up, assessed up to 12 months.
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Disease-free survival is defined as the time from the date of first study treatment to the first documented recurrence, disease progression, death from any cause, or last disease assessment, whichever occurred first.
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From drug combination to the first documented recurrence, disease progression, death from any cause, or last follow-up, assessed up to 12 months.
|
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Overall Survival(OS)
Zeitfenster: From the date of first study treatment to the date of death from any cause or last known follow-up, whichever occurred first, assessed up to 12 months.
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Overall survival is defined as the time from the date of first study treatment to death from any cause.
Participants who are alive at the last follow-up will be censored at the date of last known follow-up.
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From the date of first study treatment to the date of death from any cause or last known follow-up, whichever occurred first, assessed up to 12 months.
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Incidence and Severity of Treatment-emergent Adverse Events
Zeitfenster: From the date of first study treatment until 30 days after the last dose of study treatment, assessed up to 12 months.
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Treatment-emergent adverse events are defined as adverse events that occur or worsen after initiation of study treatment.
Adverse events will be recorded and graded according to the National Cancer Institute Common Terminology Criteria for Adverse Events version 5.0.
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From the date of first study treatment until 30 days after the last dose of study treatment, assessed up to 12 months.
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. April 2024
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. April 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
1. April 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
3. Juni 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
9. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
12. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
12. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
9. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Urogenitale Erkrankungen
- Urogenitale Neoplasmen
- Neubildungen nach Standort
- Neubildungen
- Männliche Urogenitalerkrankungen
- Urologische Erkrankungen
- Weibliche Urogenitalerkrankungen
- Weibliche Urogenitalerkrankungen und Schwangerschaftskomplikationen
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Urologische Neubildungen
- Karzinom
- Erkrankungen der Harnblase
- Neoplasien der Harnblase
- Nicht-muskelinvasive Blasenneoplasien
- Organische Chemikalien
- Heterocyclische Verbindungen, 1-Ring
- Heterocyclische Verbindungen
- Heterocyclische Verbindungen, 2-Ring
- Heterocyclische Verbindungen, Fusionsring
- Indolen
- Quinonen
- Azirinen
- Mitomycins
- Indolequinone
- Mitomycin
- DISITAMAB VEDOTIN
Andere Studien-ID-Nummern
- KY2024066
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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