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Opioid Compromise in Hypertension--Modulating Factors

17. Februar 2016 aktualisiert von: National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI)
To confirm the preliminary findings of age, race, and hypertension chronicity effects on opioid and cardiovascular responses to stress and to determine the opioid mechanisms mediating these effects using an opioid receptor blockade strategy.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

Opioids exert depressor effects on cardiovascular responses through sympathetic nervous system inhibition. Research suggests that opioid inhibition of sympathetic activity may be compromised in hypertension. Preliminary studies by the Principal Investigator suggest that the nature of this compromise may be influenced by age and race. Additionally, literature suggests that hypertension chronicity may modulate opioid sympathoinhibitory actions. The receptor mechanisms mediating the observed modulating effects of age, race, and hypertension chronicity on opioidergic inhibition and regulation of blood pressure remained to be determined.

DESIGN NARRATIVE:

Two double-blind, placebo-controlled cross-over studies were conducted to evaluate the effects of naltrexone hydrochloride, an oral opiate antagonist, on adrenergically-mediated cardiovascular responses in older and younger, Black and White normotensives and hypertensives with varying lengths of hypertension duration. Cardiovascular and opioid responses were measured in response to a stressor combined with either placebo or naltrexone pretreatment. Results from these studies assisted in (a) elucidating opioidergic mechanisms underlying the increased rates of hypertension morbidity and mortality among Blacks and the elderly, and (b) ultimately optimized the design of pharmacological interventions for the prevention and treatment of hypertension.

The study completion date listed in this record was obtained from the "End Date" entered in the Protocol Registration and Results System (PRS) record.

Studientyp

Beobachtungs

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 100 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

No eligibility criteria

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 1992

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 1997

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Mai 2000

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Mai 2000

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. Mai 2000

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

18. Februar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Februar 2016

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2000

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 4361
  • R29HL046218 (US NIH Stipendium/Vertrag)

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