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Genetic Epidemiology of Responses to Antihypertensives (GERA)

15. Januar 2013 aktualisiert von: Stephen T. Turner, Mayo Clinic
To determine whether measured variation in genes coding for components of vasoconstriction and volume regulating systems predict interindividual differences in blood pressure response to therapy with a thiazide diuretic, hydrochlorothiazide, or an angiotensin II receptor blocker, candesartan, in hypertensive African-Americans (N=300 treated with each drug) and in hypertensive European Americans (N=300 treated with each drug).

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

Essential hypertension is a common disorder that contributes to morbidity, mortality, and cost of health care, especially among African-Americans. Although a single-drug therapy is commonly prescribed for treatment of hypertension, blood pressure levels are controlled in some individuals but not in others. The study has the potential to identify genes contributing to the etiology of interindividual differences in blood pressure response to diuretic therapy in African-Americans and European Americans.

DESIGN NARRATIVE:

Hypertensive adults were treated with the diuretic hydrochlorothiazide, 25 mg/day, for four weeks; or with the angiotensin II receptor blocker candesartan, 16 mg/day for 2 weeks followed by 32 mg/day for 4 weeks. Interindividual variations in blood pressure responses and in candidate genes coding for components of systems regulating vasoconstriction and volume were measured. In addition, a panel of 500,000 single nucleotide polymorphisms genome-wide was measured in subsets of the most extreme responders and nonresponders to each drug for genome-wide association of analyses.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

1200

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Adult African American men and women with previously diagnosed primary hypertension were recruited from Atlanta, Georgia; and adult European American man and women with previously diagnosed primary hypertension were recruited from Rochester, Minnesota.

Beschreibung

Primary (essential) hypertension

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
African American hydrochlorothiazide
300 African American hypertensives were treated with hydrochlorothiazide 25 mg daily for 4 weeks.
European American hydrochlorothiazide
300 European American hypertensives were treated with hydrochlorothiazide 25 mg daily for 4 weeks
African American candesartan
300 African American hypertensives were treated with candesartan 16 mg daily for 2 weeks followed by 32 mg daily for 4 weeks
European American candesartan
300 European American hypertensives were treated with candesartan 16 mg daily for 2 weeks followed by 32 mg daily for 4 weeks

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in blood pressure
Zeitfenster: 4 weeks for hydrochlorothiazide; 6 weeks for candesartan
The blood pressure response to antihypertensive drug therapy was defined by the difference between blood pressure levels prior to and at the end of drug therapy.
4 weeks for hydrochlorothiazide; 6 weeks for candesartan

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Adverse metabolic changes
Zeitfenster: 4 weeks for hydrochlorothiazide only
Potentially adverse metabolic changes in response to hydrochlorothiazide include changes in fasting serum glucose and insulin; serum potassium; serum lipids (triglycerides, HDL-cholesterol, total cholesterol); and serum uric acid.
4 weeks for hydrochlorothiazide only

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Stephen T. Turner, M.D., Mayo Foundation

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 1997

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Mai 2000

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Mai 2000

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. Mai 2000

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. Januar 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Januar 2013

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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