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Infliximab for the Prevention of Graft-versus-Host Disease Following Allogenic Hematopoietic Stem Cell Transplantation

9. Juni 2015 aktualisiert von: Craig Hofmeister, Ohio State University Comprehensive Cancer Center

Phase II Trial of Infliximab for the Prevention of Acute Graft-versus-Host Disease Following Allogenic Hematopoietic Stem Cell Transplantation

This study will evaluate the efficacy of infliximab in reducing the incidence of grade II-IV acute graft versus host disease by day +100 post-transplant in patients undergoing allogeneic hematopoietic stem cell transplant.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Rationale: Acute graft host disease (GvHD) remains a barrier to successful hematopoietic stem cell transplantation (HCT) used for the treatment of cancers in some patients. GvHD can result from a lack of compatibility between the donor and recipient. Research suggests another primary cause of GvHD comes from cytokines, or a substance produced by cells of the immune system that affect the immune response in both positive and negative ways. Infliximab is an antibody that directly targets the cytokine associated with GvHD. This study is building upon previous research to assess infliximab's ability to prevent GvHD after HCT.

Purpose: This study is evaluating the efficacy of infliximab in reducing the incidence of GvHD after HCT. The safety of this approach, along with changes to specific cytokines from this treatment, will also be measured.

Treatment: Patients in this study will receive infliximab through intravenous infusion. Infliximab will be administered in six doses, including one day before chemotherapy or radiotherapy, after the stem cell infusion, and then on days 7, 14, 28 and 42. Standard post-transplant treatments of cyclosporine (Neoral) and methotrexate (Methotrexate) will also be given through intravenous infusion. Cyclosporine will be given on day 1, and the subsequent schedule will be determined on an individual basis. Methotrexate will be administered on days 1, 3, 6, and 11. Several tests and exams will be given throughout the study to closely monitor patients.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

19

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients undergoing allogeneic HCT for the following disorders:

    • Acute myelogenous leukemia
    • Acute lymphoblastic leukemia
    • Non-Hodgkin's lymphoma
    • Hodgkin's disease
    • Multiple myeloma
    • Chronic lymphocytic leukemia
    • Chronic myeloid leukemia in accelerated or blast crisis at time of transplant.
  • Age >20 yrs

Exclusion Criteria:

  • Patients undergoing allogeneic stem cell transplantation for chronic myelogenous leukemia and aplastic anemia are excluded.
  • Pregnant or breast-feeding females.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Infliximab
Patients will be treated with infliximab day 1 prior to starting myeloblative chemotherapy or radiotherapy. A total of 6 doses will be administered.

A total of 6 doses of Infliximab will be administered as follows:

Dose 1: 10 mg/kg IV one day prior to commencing the myeloablative preparative regimen Dose 2: 10 mg/kg IV on day 0 to be given after peripheral blood stem cell infusion Dose 3: 10 mg/kg IV on day +7 Dose 4: 10 mg/kg IV on day +14 Dose 5: 10 mg/kg IV on day +28 Dose 6: 10 mg/kg IV on day +42

Andere Namen:
  • (Remicade®, Centocor)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Evaluate efficacy of infliximab in reducing incidence of grade II-IV acute GvHD by day +100 post transplant in patients undergoing allogenic HCT and receiving standard cyclosporine and short course methotrexate GvHD prophylaxis.
Zeitfenster: 2004-2008
  • For matched related donor transplants, we will test the null hypothesis H0: p ≥0.40 versus the alternative H1: p≤0.20, where p is the probability of grade II-IV acute GvHD by day +100.
  • For matched unrelated donor transplants, we will test the null hypothesis H0: p≥0.70 versus the alternative H1: p≤0.50, where p is the probability of grade II-IV acute GvHD by day +100.
2004-2008

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Assess the effect of infliximab on treatment-related mortality at 100 days post-transplant and on the incidence and severity of regimen related toxicity, including veno-occlusive disease (VOD) of the liver and interstitial pneumonitis (IP).
Zeitfenster: 2004-2008
  • Describe the incidence of infections occurring during the first year post-transplant.
  • Assess the effect of infliximab on the incidence of chronic GvHD
  • Relapse rate of the primary hematological malignancy
  • Assess the effect of Infliximab on blocking the TNF response to the conditioning regimen, and on the changes in cytokines important in the pathogenesis of acute GvHD in the peritransplant setting.
  • Explore the relationship between TNF gene polymorphism on the efficacy of infliximab prophylaxis therapy in preventing acute GvHD.
2004-2008

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Craig Hofmeister, MD, Ohio State University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2004

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2006

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. September 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. September 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. September 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

10. Juni 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Juni 2015

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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