- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00243217
Rotigotine Restless Legs Syndrome Dose Finding Trial
24. September 2014 aktualisiert von: UCB Pharma
Multi-center, Double-blind, Randomized, Placebo-controlled, Six-arm, Parallel-group, Dose-finding Trial to Determine Efficacy, Safety and Tolerability of Five Different Transdermal Doses of Rotigotine in Subjects With Idiopathic Restless Leg Syndrome
The objective of this trial is to demonstrate clinical efficacy of four different dosages of SPM 962 1.125 mg, 2.25 mg, 4.5 mg and 6.75 mg (corresponding to 2.5 cm2, 5 cm2, 10 cm2 and 15 cm2 patch size respectively) in RLS subjects.
It is anticipated that rotigotine (SPM 936) will be more effective than placebo.
The tolerability and safety of rotigotine will be assessed.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
341
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Monheim, Deutschland
- Schwarz
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Idiopathic Restless Leg Syndrome
- Subject has responded previously, according to medical history information, to L-Dopa therapy and/or treatment with a dopamine agonist, if pre-treated
Exclusion Criteria:
- Secondary restless legs syndrome due to, e.g., renal insufficiency (uremia), iron deficiency anemia, rheumatoid arthritis.
- Secondary restless legs syndrome associated with previous or concomitant therapy with dopamine D2 receptor antagonists, butyrophenones, metoclopramid, atypical antipsychotics (e.g., olanzapine), tri- and tetracyclic antide-pressants, mianserine, lithium or H2-blockers (e.g., cimetidine), or due to withdrawal from drugs such as anticonvulsants, benzodiazepines, barbitur-ates, and other hypnotics.
- History of sleep disturbances like sleep apnea syndrome, narcolepsy, myoclonus epilepsy observed during polysomnography (PSG) or explored in subject history.
- Clinically relevant cardiac dysfunction and/or arrhythmias (e.g., suspected conduction system dysregulations, second or third degree AV block, complete left or right bundle branch block, sick-sinus-syndrome, congestive heart failure Class III or IV by NYHA, myocardial infarction within twelve months prior to enrollment).
- Clinically relevant renal dysfunction (serum creatinine >2.0 mg/dl)
- Clinically relevant hepatic dysfunction (total bilirubin >2.0 mg/dl or ALT and/or AST greater than two times the upper limit of the reference range).
- QTc-interval in resting ECG > 450 msec in males and > 470 msec in females.
- History of symptomatic orthostatic hypotension within 28 days prior to screening visit (Visit 1), or a systolic blood pressure (SBP) less than 105mmHg at trial entry.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
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International RLS Study Group Rating Scale (IRLS): absolute change from baseline to end of maintenance period in the IRLS sum score (difference Visit 7 minus Visit 2)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
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RLS-6 Rating Scales,CGI (Clinical Global Impressions) - global rating of efficacy by the investigator,Subjective Rating of Efficacy by the subject, Quality of Life. ]
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. April 2003
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2004
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Februar 2004
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
20. Oktober 2005
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. Oktober 2005
Zuerst gepostet (Schätzen)
21. Oktober 2005
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
25. September 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
24. September 2014
Zuletzt verifiziert
1. September 2009
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Psychische Störungen
- Pathologische Prozesse
- Erkrankungen des Nervensystems
- Schlafstörungen, intrinsisch
- Dyssomnien
- Schlaf-Wach-Störungen
- Neurologische Manifestationen
- Neurobehaviorale Manifestationen
- Erkrankung
- Dyskinesien
- Psychomotorische Störungen
- Parasomnien
- Syndrom
- Psychomotorische Agitation
- Syndrom der ruhelosen Beine
Andere Studien-ID-Nummern
- SP0709
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