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Rotigotine Restless Legs Syndrome Dose Finding Trial

24. September 2014 aktualisiert von: UCB Pharma

Multi-center, Double-blind, Randomized, Placebo-controlled, Six-arm, Parallel-group, Dose-finding Trial to Determine Efficacy, Safety and Tolerability of Five Different Transdermal Doses of Rotigotine in Subjects With Idiopathic Restless Leg Syndrome

The objective of this trial is to demonstrate clinical efficacy of four different dosages of SPM 962 1.125 mg, 2.25 mg, 4.5 mg and 6.75 mg (corresponding to 2.5 cm2, 5 cm2, 10 cm2 and 15 cm2 patch size respectively) in RLS subjects. It is anticipated that rotigotine (SPM 936) will be more effective than placebo. The tolerability and safety of rotigotine will be assessed.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

341

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Idiopathic Restless Leg Syndrome
  • Subject has responded previously, according to medical history information, to L-Dopa therapy and/or treatment with a dopamine agonist, if pre-treated

Exclusion Criteria:

  • Secondary restless legs syndrome due to, e.g., renal insufficiency (uremia), iron deficiency anemia, rheumatoid arthritis.
  • Secondary restless legs syndrome associated with previous or concomitant therapy with dopamine D2 receptor antagonists, butyrophenones, metoclopramid, atypical antipsychotics (e.g., olanzapine), tri- and tetracyclic antide-pressants, mianserine, lithium or H2-blockers (e.g., cimetidine), or due to withdrawal from drugs such as anticonvulsants, benzodiazepines, barbitur-ates, and other hypnotics.
  • History of sleep disturbances like sleep apnea syndrome, narcolepsy, myoclonus epilepsy observed during polysomnography (PSG) or explored in subject history.
  • Clinically relevant cardiac dysfunction and/or arrhythmias (e.g., suspected conduction system dysregulations, second or third degree AV block, complete left or right bundle branch block, sick-sinus-syndrome, congestive heart failure Class III or IV by NYHA, myocardial infarction within twelve months prior to enrollment).
  • Clinically relevant renal dysfunction (serum creatinine >2.0 mg/dl)
  • Clinically relevant hepatic dysfunction (total bilirubin >2.0 mg/dl or ALT and/or AST greater than two times the upper limit of the reference range).
  • QTc-interval in resting ECG > 450 msec in males and > 470 msec in females.
  • History of symptomatic orthostatic hypotension within 28 days prior to screening visit (Visit 1), or a systolic blood pressure (SBP) less than 105mmHg at trial entry.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
International RLS Study Group Rating Scale (IRLS): absolute change from baseline to end of maintenance period in the IRLS sum score (difference Visit 7 minus Visit 2)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
RLS-6 Rating Scales,CGI (Clinical Global Impressions) - global rating of efficacy by the investigator,Subjective Rating of Efficacy by the subject, Quality of Life. ]

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2003

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2004

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2004

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Oktober 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Oktober 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Oktober 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

25. September 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. September 2014

Zuletzt verifiziert

1. September 2009

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Idiopathic Restless Leg Syndrome

Klinische Studien zur SPM 936

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