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Implementation Intentions to Promote Colon Cancer Screening in Rural Primary Care Practice

6. September 2013 aktualisiert von: Kimberly Engelman, PhD
To assess the efficacy of a novel prompting intervention based on the concept of "implementation intentions.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Although colorectal cancer (CRC) is preventable and curable if detected early, a large portion of the population is not current with screening recommendations. Many unscreened individuals 50 years of age and older do not receive health care system prompts to promote adherence to test preparation or completion. This study will assess the efficacy of a novel prompting intervention based on the concept of "implementation intentions". The intervention will be delivered through a partnership between patients, rural primary care physicians, and trained CRC information specialists (CRC-IS) and will focus on the 'recalcitrant' primary care population. A randomized design will test a comparison condition of a "no-partnership" system with generic information versus a "partnership" intervention system that specifically addresses each participants' CRC screening "implementation intentions" (the "when," "where" and "how" screening details). The study will be conducted with 600 patients eligible for CRC screening and recruited while presenting for care in a set of Research Network affiliated primary care clinics, or patient contact information gathered from in-house chart reviews. All participants who are not up-to-date on CRC screening, or not at high risk for CRC, will receive a baseline tablet PC-administered CRC assessment, or a letter of invitation from their PC physician to go online to the Healthy Living Kansas patient portal to complete the assessment. Completion of CRC screening at 60 days post index visit will be assessed through follow-up phone calls. Those not completing CRC screening after taking the assessment,(i.e., recalcitrant participants) then will be randomized to either C (comparison group-"no-partnership") or CPI2 (active intervention-CRC-IS/ physician/patient partnership and implementation intentions-based communication concepts). Physicians will receive informational fax sheets summarizing all participant phone calls. A 120-day post randomization follow-up telephone call will assess the effects of implementation intentions communications and perceived CRC screening barriers encountered. The primary outcome will be CRC screening adherence at 120 days. Secondary outcomes will assess 120-day perceived barriers and advancement in screening decisional stage. This intervention will provide information on the utility of embedding an "implementation intentions" based behavioral intervention for promoting CRC screening among initially non-adherent primary care patients.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

373

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Kansas
      • Kansas City, Kansas, Vereinigte Staaten, 66160
        • University of Kansas Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

50 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 50 years of age or older
  • at average risk for colorectal cancer
  • not up to date with colorectal cancer screening

Exclusion Criteria:

  • Younger than 50 years of age
  • at high risk for colorectal cancer
  • up to date with colorectal cancer screening

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 1
Implementation Intentions-based telephone counseling. Partnership intervention between rural Primary Care Physicians, their patients, and CRC Information Specialists using an implementation intentions based approach.
Implementation Intentions-based telephone counseling
Kein Eingriff: 2
Healthy Living information on Physical Activity and Nutrition

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Follow up survey to assess participant compliance with CRC screening. For those non compliant participants, randomized to either Control group or CPI2 group - active intervention with implementation intentions-based communication concepts
Zeitfenster: 60 days
60 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
120 day followup survey to assess perceived barriers and screening decisional stage
Zeitfenster: 120 Days
120 Days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Kimberly K. Engelman, PhD, University of Kansas Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

31. Dezember 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Januar 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. Januar 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

10. September 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. September 2013

Zuletzt verifiziert

1. September 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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