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Transversus Abdominis Plane (TAP) Block for Cesarean Section (CLOTAP)

21. September 2017 aktualisiert von: Laurent Bollag, University of Washington
The purpose of this study is to determine whether a transversus abdominis plane (TAP) block with Clonidine added to the injectate (Clo-TAP) performed approximately 2hrs after the cesarean section (CS) will decrease the amount of postoperative hyperalgesia and ultimately reduce post-CS chronic pain.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Acute severe pain after cesarean section (CS) occurs more often than is thought and 10-15% of the women having a cesarean section develop chronic pain (Kehlet et al. 2006). With over 1.3 million cesarean deliveries per year in the US, this is bound to create a significant health problem. One way to address this health burden is to refine techniques that may help control the pain women experience after CS and ultimately reduce the potential to develop chronic pain.

The purpose of this randomized, double-blinded study is to evaluate the ability of an established anesthetic technique called the transversus abdominis plane (TAP) block to reduce the amount of hyperalgesia women develop around their incision after CS. Measuring the amount of punctuate mechanical hyperalgesia is used as a tool to assess postoperative central sensitization (Lavand'homme et al. 2005), which contributes to postoperative acute pain. Since postoperative acute pain has been shown to be predictive of developing postoperative chronic pain (Eisenach et al. 2008; Yarnitsky et al. 2008), an effective TAP block could help diminish the incidence of chronic pain after CS. In addition, blood samples will be collected for future genetic analysis and we will test preoperatively for mechanical temporal summation (mTS) to evaluate CNS (central nervous system) sensitization and nociceptive system hyperexcitability and see if this correlates with the amount of hyperalgesia women develop around their incision after surgery.

The primary aim of this study is to evaluate the benefits of two different solutions injected by TAP block technique on postoperative peri-incisional hyperalgesia.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

90

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • São Paulo, Brasilien, 04103-080
        • Hospital e Maternidade Santa Joana
    • Washington
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98195
        • University of Washington

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 45 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • non-laboring women who will benefit from and have clinically consented to a scheduled or non-scheduled cesarean delivery under spinal anesthesia
  • English speaking (UW Site) or Portuguese speaking (Brazil site)
  • aged between 18 and 45 years
  • BMI < 40
  • ASA physical status class I or II

Exclusion Criteria:

  • laboring women undergoing a non-scheduled cesarean delivery
  • non-English speaking (UW Site) or non-Portuguese speaking (Brazil site)
  • previous spinal surgery
  • contraindications for neuraxial anesthesia
  • allergy to local anesthetic, ultrasound conduction gel, or Clonidine
  • history of chronic pain
  • inability to receive intraoperative Toradol

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Placebo
Sterile Saline used for TAP block = Bupivacaine Placebo + Clonidine Placebo
2 x 20mL 0.9% NaCl
Andere Namen:
  • Natriumchlorid
  • Bupi Placebo
2 x 1mL 0.9% NaCl
Andere Namen:
  • Natriumchlorid
Aktiver Komparator: TAP (Bupi)
2x20mL 0.375% Bupivacaine + 2x1mL of 0.9% NaCl = 150mg Bupivacaine + Clonidine Placebo
2 x 1mL 0.9% NaCl
Andere Namen:
  • Natriumchlorid
2 x 20mL 0.375% Bupivacaine = 150 mg Bupivacaine
Andere Namen:
  • Bupivacainhydrochlorid
Aktiver Komparator: Clo-TAP (Bupi + Clon)
2x20mL 0.375% Bupivacaine + 2x1mL Clonidine = 150mg Bupivacaine + 150µg Clonidine
2 x 20mL 0.375% Bupivacaine = 150 mg Bupivacaine
Andere Namen:
  • Bupivacainhydrochlorid
2 x 1ml Clonidine = 150 µg Clonidine
Andere Namen:
  • Clonidine Hydrochloride

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Wound Hyperalgesia Index (WHA) Assessed 48 Hrs After Block Placement in the Different Groups
Zeitfenster: 48hrs after CS
Determine which of three different TAP formulations (Placebo, TAP, Clo-TAP) has the most beneficial effect on the postoperative area of hyperalgesia 48hrs after the start of the cesarean section. The smaller the area of WHA, assessed in cm2, the better the outcome. Area sizes may range from 0 to any size.
48hrs after CS

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Laurent Bollag, MD, University of Washington
  • Studienstuhl: Ruth Landau, MD, University of Washington

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. November 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. November 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

18. November 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. Oktober 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. September 2017

Zuletzt verifiziert

1. September 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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