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Impact of Computerized Decision Support on Racial/Ethnic Disparities in Hypertension Outcomes

22. Juni 2011 aktualisiert von: Brigham and Women's Hospital

Evaluating the Impact of Computerized Decision Support on Racial/Ethnic Disparities in Hypertension Outcomes

In response to the Finding Answers: Disparities Research for Change call for proposals by the Robert Wood Johnson Foundation, we were funded to evaluate the effectiveness of a planned computerized decision support (CDS) intervention aimed at medical providers to overcome clinical inertia when treating blood pressure for hypertensive patients. Based on prior evaluation of the Brigham and Women's Hospital (BWH) adult primary care clinics, we hypothesize that racial and ethnic differences in blood pressure outcomes are largely attributable in differences in providers' aggressiveness in managing patients with hypertension based on patients' race and ethnicity. Within our network of 14 hospital and community-based Brigham and Women's Hospital adult primary care clinics, we aim to determine if the use of CDS to remind to medical providers of poorly controlled hypertensive patients to intensify their hypertension therapy will improve overall rates of blood pressure control and reduce the previously documented racial and ethnic disparities in blood pressure outcomes among our hypertensive patient population. Clinics will first be stratified by location (hospital-based versus community-based) and within each strata will be randomized to either have their providers receive CDS for hypertensive patients whose most recent blood pressure was uncontrolled or to usual care for hypertensive patients. More specifically, we will evaluate our planned intervention by utilizing an 18 month cluster-randomized controlled trial to examine the effectiveness the CDS for intensification of hypertension therapy in: improving levels of blood pressure control, improving provider adherence with recommended changes in drug therapy, and reducing racial/ethnic disparities in the processes of hypertension care and outcomes among our patients receiving primary care for a diagnosis of hypertension.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

3600

Phase

  • Frühphase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02120
        • Brigham and Women's Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult patients (> 20 years) with ICD-9 of hypertension with a minimum of 2 outpatient primary care visits in from 10/2008-10/2009 who receive care for hypertension in the outpatient practices at least once for hypertension from 10/2009-7/2001

Exclusion Criteria:

  • Pregnancy, age < 20 years, fewer than two hypertension-related visits from 10/2008-10/2009

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: übliche Pflege
Experimental: Reminders to providers
Reminder generated to prompt providers to intensify therapy when patient's blood pressure remains uncontrolled

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Rate of blood pressure control at outcome between study arms
Zeitfenster: 10/1/2010-10/1/2011
10/1/2010-10/1/2011

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Rate of appropriate intensification of antihypertensive therapy
Zeitfenster: 10/2010-7/2011
10/2010-7/2011

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2010

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2011

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. März 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. März 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. März 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. Juni 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Juni 2011

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2011

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 66708

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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