Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Study of Lopinavir/ Ritonavir and Lamivudine Versus Standard Therapy in Naïve HIV-1 Infected Subjects. (GARDEL)

8. Juni 2012 aktualisiert von: Pedro Cahn

A Phase 3, Randomized, Open Label, Controlled Study of Lopinavir/Ritonavir and Lamivudine Versus Standard Therapy in Naïve HIV-1 Infected Subjects.

The purpose of this study is designed to compare the safety, tolerability, antiviral activity and immunological effect of lopinavir/ritonavir plus lamivudine (3TC) versus standard therapy with 2 nucleoside/nucleotide reverse transcriptase inhibitors (NRTIs) plus lopinavir/ritonavir in the treatment of naïve HIV-1 infected subjects.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Combination therapy with 2 nucleoside reverse transcriptase inhibitors (NRTI) plus a non-nucleoside reverse transcriptase inhibitor (NNRTI) or a protease inhibitor (PI) has been the mainstay of therapy for over 10 years, based on sound evidence derived from randomized controlled clinical trials and epidemiological data.A variety of new approaches designed to address the problems associated with combination highly active antiretroviral therapy (HAART) are currently being explored. These include strategic treatment interruptions to reduce time on therapy, toxicity and cost;Based on its performance, a dual drug combination that includes lopinavir/ritonavir and spares the more toxic NRTIs such as thymidine nucleoside-analogs, but maintains non-thymidine nucleoside-analogs appears as a potentially simple, safe and effective regimen.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

417

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Ciudad de Buenos Aires, Argentinien, C1202ABB
        • Fundación Huésped

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. > 18 years of age.
  2. Patient with documented HIV-1 infection
  3. Subject has voluntarily signed and dated an informed consent form
  4. Subject agrees not to take any medication during the study, including over the counter medicines or herbal preparations, without the approval of the trial physician.
  5. Documented HIV-1 RNA >1,000 copies/mL
  6. Subject naïve to ARV. (Patients who had received ARV ≤ 48 hours are allowed).
  7. Subject has indication to receive an antiretroviral regimen.
  8. Subjects can comply with protocol requirements.
  9. Subject's general medical condition, in the investigator's opinion, does not interfere with assessments and completion of the trial.
  10. If female, :

    1. use 2 different methods of birth control including, at least, one barrier method, and are acceptable to both the subject and investigator, and
    2. has a urine pregnancy test performed at the Screening Visit and on Baseline. Results of both tests must be negative.
    3. continue using 2 different methods of birth control including, at least, one barrier method for at least 30 days after the end of the treatment period

Exclusion Criteria:

  • 1. Evidence of viral resistance against lopinavir/ritonavir, and/or FTC or 3TC, and/or other nucleoside analogues based on the genotype resistance test performed at screening, considering resistance according to the panel IAS - USA, version in December, 2009.

    2. The presence of any of the following major mutations: V32I; I47V / A; L76V; V82A/F/T/S or the presence of two or more minor mutations at positions:10,20,24,33,46,50,53,54,63,71,73,84,90 is considered resistance to lopinavir/ritonavir.

    3. The presence of mutation M184V/I and/or K65R is considered resistance to 3TC or FTC. At the discretion of the investigator and based on the resistance test, a treatment based on lopinavir / ritonavir, plus 3TC or FTC and other similar nucleoside / nucleotide active could not be constructed.

    4. Previously documented HIV-2 infection. 5. Use of disallowed concomitant therapy 6. Patient has a current (active) diagnosis of acute hepatitis due to any cause OR chronic Hepatitis C WITH aspartate aminotransferase (AST) and/or alanine aminotransferase (ALT) >5 x upper limit of normal (ULN) AND/OR is likely to require treatment in the next year.

    7. Active Hepatitis B infection (regardless of stage of infection). 8. Any active clinically significant disease . 9. Subject has a currently active AIDS defining illness (Category C)30 days of screening. Subjects who are on stable maintenance therapy for an opportunistic infection may be enrolled.

    10. Life expectancy < 1 year according to the judgment of the investigator. 11. Screening laboratory analysis shows any of the following abnormal laboratory results:

    a. Hemoglobin < 8.0 g/dL b. Absolute neutrophil count < 750 cells/µL c. Platelet count < 50,000 mm3 d. Creatinine> 1.5 times the normal upper limit. 12. Subject enrolled in other clinical trials . 13. Use of any investigational agents within 30 days prior to screening. 14. Use of immunosuppressive drugs, cytokine inhibitors or other cytokines in the last year.

    15. Active substance use or abuse that the investigator determines may significantly interfere with study procedures 16. Any condition (including but not limited to alcohol and drug use) which in the opinion of the investigator, could compromise the subject's safety or adherence to the protocol.

    17. Subject is pregnant or breast-feeding.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: lopinavir/ritonavir plus lamivudine

ARM 1:

Lopinavir/ritonavir 200mg/50mg 2 tabs bid plus 3TC 150mg x1 tab bid

ARM 1:

Lopinavir/ritonavir 200mg/50mg 2 tabs bid plus 3TC 150mg x1 tab bid

Aktiver Komparator: lopinavir/ritonavir plus two nucleosides

ARM 2:

3TC 150mg x1 tab bid or FTC 200mg 1 capsule qd plus Lopinavir/ritonavir 200mg/50mg 2 tabs BID plus a second NRTI, selected at investigator's discretion, based on baseline genotype

ARM 2:

3TC 150mg x1 tab bid or FTC 200mg 1 capsule qd plus Lopinavir/ritonavir 200mg/50mg 2 tabs BID plus a second NRTI, selected at investigator's discretion, based on baseline genotype.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
• Proportion of patients with HIV-1 RNA levels of less than 50 copies/mL in an intent-to-treat analysis at week 48
Zeitfenster: 48 and 96 weeks
48 and 96 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
• Proportion of patients with HIV-1 RNA levels of less than 400 copies/mL at week 24 and at week 48
Zeitfenster: 48 weeks
  • Proportion of patients with HIV-1 RNA levels of less than 50 copies/mL at week 24.
  • Number and type of resistance mutations in case of virologic failure• CD4+ lymphocyte count and proportion evolution between baseline and week 24 and 48.
  • Comparison of lipid profiles after 48 weeks
  • Changes in quality of life, assessed by a validated questionnaire
  • Treatment survival and interruptions.
  • Frequency, type and severity of adverse events.
  • Frequency of opportunistic infections (OI) and disease progression.
48 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Pedro Cahn, MD, PhD, Fundación Huésped

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. November 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. November 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. November 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

12. Juni 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juni 2012

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2012

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur HIV infektion

Klinische Studien zur lopinavir/ritonavir plus one nucleoside

3
Abonnieren