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Using Genetic Polymorphisms to Predict the Efficacy and Toxicity - A Gastric Adenocarcinoma Study

3. Mai 2016 aktualisiert von: National Health Research Institutes, Taiwan

Using Genetic Polymorphisms of Drug Metabolism and Immunohistochemical Stain to Predict the Efficacy and Toxicity in Patients With Gastric Adenocarcinoma - A Phase II Study

This is an open-label, non-comparative phase II study of sequential capecitabine plus oxaliplatin followed by docetaxel plus capecitabine in patients with unresectable gastric adenocarcinoma.

Studienübersicht

Status

Beendet

Detaillierte Beschreibung

There are two primary objectives in different steps. In the first step, the primary objective of this study is to investigate the objective response rate in patients receiving sequential capecitabine plus oxaliplatin followed by docetaxel plus capecitabine in patients with unresectable gastric adenocarcinoma.

In the second step, the primary objective of this study is to screen the predictive biomarkers of three different chemotherapeutic drugs and also investigate the objective response rate in patients receiving sequential capecitabine plus oxaliplatin followed by docetaxel plus capecitabine in patients with unresectable gastric adenocarcinoma.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

51

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Miaoli
      • Zhunan, Miaoli, Taiwan, 350
        • National Health Research Institutes

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Pathologically confirmed gastric adenocarcinoma.
  • At least one measurable lesion in a non-irradiated area.
  • No prior exposure to systemic chemotherapy for advanced gastric cancer.
  • For those have adjuvant chemotherapy after a curative gastrectomy, the last dosing of previous adjuvant chemotherapy should be at least 6 months before the start of this treatment.
  • Age > 20 years old.
  • ECOG Performance Status 2.
  • Life expectancy greater than 12 weeks.
  • Adequate bone marrow function :absolutely neutrophil count 1.5 x 109/L or WBC 4 x 109/L; Hemoglobin > 9 g/dl;platelet count 100 x 109/L.
  • Adequate liver function : ALT & AST 2.5 x ULN if without liver metastasis or 5 x ULN if with hepatic metastasis. Alkaline phosphatase 2.5 x ULN if without liver metastasis or 5 x ULN, if with hepatic and bone metastasis. Bilirubin < 2 x ULN
  • Adequate renal function :Creatinine < 1.5 x ULN.
  • Patients must be accessible for treatment and follow-up in the participating centers.

Exclusion Criteria:

  • Patient who are receiving concurrent radiotherapy, chemotherapy or other experimental therapy.(Previous radiotherapy is allowable if the last dose was given more than 2 weeks before the protocol treatment).
  • Major surgery within two weeks prior to entering the study.
  • Patients with CNS metastasis, including clinical suspicion.
  • Patients who are under active or uncontrolled infections.
  • Patients who had cardiac arrhythmia or myocardial infarction history 6 months before entry.
  • Patients with clinically detectable peripheral neuropathy > 2 on the CTC criteria
  • Patients with concomitant illness that might be aggravated by chemotherapy.
  • Patients who are pregnant or with breast feeding.
  • Other concomitant or previously malignancy within 5 yrs except for in situ cervix cancer or squamous cell carcinoma of the skin treated by surgery only.
  • Patients with hypersensitivity to any component of the chemotherapeutic regimen.
  • Mental status is not fit for clinical trial
  • Can not take study medication orally

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: chemotherapy

Chemotherapy:

Drug: Capecitabine, Oxaliplatin, Docetaxel Dosing Regimena: total of 6 cycles of modified XELOX regimen repeats every 2 weeks, and followed by 4 cycles of TX repeats every 3 weeks. After 10 cycles of treatment, patients may continue to treat with either of the regimen, preferably the one having the best efficacy.

Capecitabine: 500 mg film coated tablets; Oxaliplatin: 50 mg/ 10 ml; Docetaxel: 20 mg / 0.5ml vial.

Dosing Regimena: total of 6 cycles of modified XELOX regimen repeats every 2 weeks, and followed by 4 cycles of TX repeats every 3 weeks. After 10 cycles of treatment, patients may continue to treat with either of the regimen, preferably the one having the best efficacy.

Andere Namen:
  • Capecitabine (Xeloda○R), company: Roche
  • Oxaliplatin (Eloxatin○R, company: Sanofi-Avantis
  • Docetaxel (Taxotere○R, company: Sanofi-Avantis

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Objective response rate
Zeitfenster: Every 6 weeks
Tumor responses in measurable lesions are to be evaluated by the tumor response guidelines validated by the Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) Group . The new version 1.1 was published in 2009.
Every 6 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression-free survival
Zeitfenster: Every 6 weeks
Be calculated as the duration between the first date of randomization and the date of disease recurrence or progression according to RECIST (failed), taking the status of tumor at the treatment has been completed as the reference, or death (failed), or the date of withdrawal (last contact date, censored), or the scheduled data analysis date (censored).
Every 6 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. März 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. März 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. März 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

4. Mai 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Mai 2016

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2013

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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