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Pro-coagulant Markers and Anticoagulant Failure in Cancer Patients at Risk for Recurrence of Venous Thromboembolism (REMARK)

9. Mai 2017 aktualisiert von: Ottawa Hospital Research Institute

Analysis of Pro-coagulant and Thrombin-generation Markers for the Prediction of Therapeutic Failure in Cancer Patients at Risk for Recurrence of Venous Thromboembolism: A Pilot Study

The presence of clots in the veins of arms and/or legs or lungs of Cancer patients decreases their quality of life, delays their treatment and may cause death. The best way to avoid new clots is by giving blood thinners before clots are formed, but even some patients who are taking blood thinners may form blood clots. A major problem is that it is difficult to know which patients form clots while they are receiving blood thinners, a situation called treatment failure. Several studies have shown that by doing blood tests that measure the formation of clots, the investigators could know if the patient is responding to the blood thinners. If this is proven, the investigators will be able to apply these tests to all patients.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Therapeutic failure in cancer patients at high risk for recurrence of Venous thromboembolism (VTE) may be as high as 20% and the risk of death from a recurrent episode of pulmonary embolism is at least 8%. Studies that have used pro-coagulant and thrombin generation markers support the notion that cancer is associated with a hypercoagulability state and that intensified doses of anticoagulation may be necessary to suppress this state. Thus, it may be possible that by using these tests, we would identify the patients that do not respond to standard doses of anticoagulation. To date, only few small studies have evaluated the use of pro-coagulant markers in cancer patients but this data is promising. Our study will measure pro-coagulant markers in cancer patients at risk for VTE recurrence to determine if there is a relationship between the changes in the levels of pro-coagulant markers and VTE recurrence while taking anticoagulation with low-molecular weight-heparin (LMWH). The evaluation of the pro-coagulant markers may enable new treatment strategies in cancer patients who fail their initial treatment. Patients will be stratified by a risk model developed by our group and will be validate with this study. This new approach has the potential to improve the recovery of patients, to reduce death and disability due to clots in the veins of legs or arms and/or lungs.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

700

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Nova Scotia
      • Halifax, Nova Scotia, Kanada
        • Capital Health District Authority
    • Ontario
      • Hamilton, Ontario, Kanada, L8L 0A6
        • Hamilton Health Sciences
      • London, Ontario, Kanada, N6A 5W9
        • London Health Science Centre
      • Ottawa, Ontario, Kanada, K1H 8L6
        • The Ottawa Hospital
    • Quebec
      • Montreal, Quebec, Kanada
        • CHUM-Notre-Dame Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Referrals of cancer patients to the Thrombosis clinic at each participating center at the time that an acute episode of VTE has been confirmed ( within 0 +/- 1 day) from the start of anticoagulation treatment. Our centers provide VTE treatment for all the cancer patients in our regions given the design of the Ontario Cancer Program, ensuring a generalizable patient population.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with any type of cancer (except basal cell and squamous cell carcinoma of the skin) and at any stage of the disease or treatment
  • Confirmed newly diagnosed acute symptomatic VTE (proximal DVT, PE, Arm DVT, Multiple SSPE only)
  • Planned treatment of VTE with low-molecular weight heparin (LMWH)
  • Age 18 years old or older.

Exclusion Criteria:

  • Planned cell transplant
  • Patient receiving anticoagulation due to other clinical indications
  • Patient who has received more than one therapeutic dose of LMWH
  • Unable or unwilling to provide written, informed consent.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Cancer patients
All cancer patients with a diagnosed acute symptomatic VTE episode.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Relative changes on biochemical markers
Zeitfenster: at initiation of anticoagulation (baseline); at 7-14 days; 21-35 days; 37- 44 days; 83-97 days; and 173-187 days after initiation of anticoagulation.

The following pro-coagulant and thrombin-generation markers will be measured:

  1. Prothrombin fragments F1+2;
  2. D-dimer,
  3. thrombin-antithrombin (TAT)
  4. Soluble P-selectin.

For each patient, we will calculate baseline values and the relative changes (delta) of procoagulant and thrombin generation markers. The relative changes (delta) will be defined by the percentage of change in the marker at each visit relative to baseline measurement.

at initiation of anticoagulation (baseline); at 7-14 days; 21-35 days; 37- 44 days; 83-97 days; and 173-187 days after initiation of anticoagulation.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rates of treatment failure
Zeitfenster: 6 months
This outcome will be measured by the proportion of cancer patients who might develop recurrent VTE while on 6-month treatment with anticoagulation within the time-frame of the study.
6 months
Correlation between treatment failure and markers
Zeitfenster: 6 months after treatment failure
This outcome will be assessed by determining the best cutoff for each marker that would correctly classify success or failure to anticoagulation treatment
6 months after treatment failure
Compliance to anticoagulation treatment
Zeitfenster: 6 months
Compliance to medication will be measured by review of the patient medication diary.
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Philip S Wells, MD, Ottawa Hospital Research Institute

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Mai 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. Mai 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Mai 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Mai 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Mai 2017

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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