- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01687257
Sofosbuvir and Ribavirin in Patients With Chronic HCV With Cirrhosis and Portal Hypertension With or Without Liver Decompensation
A Phase 2, Multicenter, Open-Label, Randomized Study to Investigate the Safety and Efficacy of GS-7977 and Ribavirin Administered for 48 Weeks in Patients Infected With Chronic HCV With Cirrhosis and Portal Hypertension With or Without Liver Decompensation
Studienübersicht
Status
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
New South Wales
-
Newtown, New South Wales, Australien
-
-
-
-
Clichy
-
Leclerc, Clichy, Frankreich
-
-
-
-
Auckland
-
Grafton, Auckland, Neuseeland
-
-
-
-
-
Barcelona, Spanien
-
-
Madrid
-
Majadahonda, Madrid, Spanien
-
-
-
-
Colorado
-
Aurora, Colorado, Vereinigte Staaten
-
-
Massachusetts
-
Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten
-
-
Minnesota
-
Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten
-
-
Pennsylvania
-
Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Chronic infection with Hepatitis C with HCV RNA > 1000 IU/mL
- Individuals with cirrhosis with Child-Pugh score < 10
- Esophageal or gastric varices on endoscopy within 6 months prior to or at screening
- Hepatic Venous Pressure Gradient (HVPG) > 6 mmHg
- Body mass index (BMI) ≥ 18 kg/m^2
- Naïve to all nucleotides/nucleoside treatments for chronic HCV infection
Exclusion Criteria:
- Have any serious or active medical or psychiatric illness which, in the opinion of the investigator, would interfere with subject treatment, assessment, or compliance
- HIV or chronic hepatitis B virus (HBV) infection (HBsAg positive)
- Alpha-fetoprotein (AFP) > 50 unless negative imaging for hepatic masses within the last 6 months or during screening
- Refractory ascites as defined by requiring paracentesis > twice within 1 month prior to screening
- Active variceal bleeding within 6 months of screening
- Expected survival of < 1 year
- History of hepatorenal, or hepatopulmonary syndrome.
- Evidence of renal impairment (CrCl < 50 mL/min)
- History of major organ transplantation, including liver transplant.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: SOF+RBV
Participants will receive SOF+RBV for 48 weeks.
|
Oral verabreichte RBV-Tabletten in einer aufgeteilten Tagesdosis gemäß den gewichtsbasierten Dosierungsempfehlungen der Packungsbeilage (< 75 kg = 1000 mg und ≥ 75 kg = 1200 mg)
SOF 400 mg Tablette wird einmal täglich oral verabreicht
Andere Namen:
|
Experimental: Observation, then SOF+RBV
Participants will undergo 24 weeks of observation and then receive SOF+RBV for 48 additional weeks.
|
Oral verabreichte RBV-Tabletten in einer aufgeteilten Tagesdosis gemäß den gewichtsbasierten Dosierungsempfehlungen der Packungsbeilage (< 75 kg = 1000 mg und ≥ 75 kg = 1200 mg)
SOF 400 mg Tablette wird einmal täglich oral verabreicht
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Percentage of Participants With Sustained Virologic Response (SVR) 12 Weeks After Discontinuation of Therapy (SVR12)
Zeitfenster: Posttreatment Week 12 (SOF+RBV) and up to 24 weeks (Observation)
|
SVR12 was defined as HCV RNA < the lower limit of quantitation (LLOQ; ie, 25 IU/mL) at 12 weeks after stopping study treatment.
For the Observation/SOF+RBV group, SVR12 during the observational period was defined as HCV RNA < LLOQ for 12 consecutive weeks, any time during the observational period.
|
Posttreatment Week 12 (SOF+RBV) and up to 24 weeks (Observation)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Percentage of Participants With SVR at 4, 24, and 48 Weeks After Discontinuation of Therapy (SVR4, SVR24, and SVR48)
Zeitfenster: Posttreatment Weeks 4, 24, and 48
|
SVR4, SVR24, and SVR48 were defined as HCV RNA < LLOQ at 4, 24, and 48 weeks after stopping study treatment, respectively.
|
Posttreatment Weeks 4, 24, and 48
|
Percentage of Participants Experiencing On-Treatment Virologic Failure
Zeitfenster: Up to 48 weeks
|
On-treatment virologic failure was defined as:
|
Up to 48 weeks
|
Percentage of Participants Experiencing Viral Relapse
Zeitfenster: Up to Posttreatment Week 24
|
Viral relapse was defined as HCV RNA ≥ LLOQ during the post-treatment period having achieved HCV RNA < LLOQ at end of treatment, confirmed with 2 consecutive values or last available post-treatment measurement.
|
Up to Posttreatment Week 24
|
Change From Baseline in Hepatic Venous Pressure Gradient (HVPG) at End of Treatment
Zeitfenster: Baseline; Week 24 (Observation) and Week 48 (SOF+RBV)
|
HVPG closely reflects the degree of portal hypertension in patients with cirrhosis.
The end of treatment for the Observation group was defined as the end of the observation period.
The treatment period for Group 2 was defined as the end of the observation period to the end of the treatment.
Baseline values were the last available values on or prior to first dose date of any study drug.
|
Baseline; Week 24 (Observation) and Week 48 (SOF+RBV)
|
Change From Baseline in Child-Pugh-Turcotte (CPT) Score
Zeitfenster: Baseline; Week 24 (Observation) and Posttreatment Week 4 (SOF+RBV)
|
CPT scores, widely used to grade the severity of cirrhosis and to determine the need for liver transplantation, are calculated based on a combination of laboratory values and clinical features. CPT scores can range from 5 to 15, with higher scores indicating a greater severity of disease. Data are presented as improvement, no change, or worsening in CPT scores at Week 24 (Observation) and Posttreatment Week 4 (SOF+RBV groups). Improvement in CPT score was defined as having a decrease in CPT score from baseline, no change in CPT score was defined as having no change in CPT score from baseline, and worsening in CPT score was defined as having an increase in CPT score from baseline. Baseline values were the last available values on or prior to first dose date of any study drug. |
Baseline; Week 24 (Observation) and Posttreatment Week 4 (SOF+RBV)
|
Change From Baseline in Model for End Stage Liver Disease (MELD) Scores
Zeitfenster: Baseline; Week 24 (Observation) and Posttreatment Week 4 (SOF+RBV)
|
MELD scores, used to assess prognosis and suitability for transplant, are calculated based on laboratory values only and can range from 6 to 40, with higher scores indicating greater disease severity. Data are presented as improvement, no change, or worsening in MELD scores at Week 24 (Observation) and Posttreatment Week 4 (SOF+RBV groups). Improvement in MELD score was defined as having a baseline MELD score of 11-15 or 16-20 that changed to 0-10, or a baseline MELD score of 16-20 that changed to 11-15; no change in MELD score was defined as having no change in score group (0-10, 11-15, or 16-20) from baseline; and worsening in MELD score was defined as having a baseline MELD score of 0-10 that changed to 11-15 or 16-20, or a baseline MELD score of 11-15 that changed to 16-20. Baseline values were the last available values on or prior to first dose date of any study drug. |
Baseline; Week 24 (Observation) and Posttreatment Week 4 (SOF+RBV)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Leberinsuffizienz
- Pathologische Prozesse
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Leberkrankheiten
- Flaviviridae-Infektionen
- Hepatitis, viral, menschlich
- Hepatitis
- Fibrose
- Hypertonie
- Leberversagen
- Hepatitis C
- Leberzirrhose
- Hypertonie, Portal
- Antiinfektiva
- Antivirale Mittel
- Sofosbuvir
Andere Studien-ID-Nummern
- GS-US-334-0125
- 2012-002457-29 (EudraCT-Nummer)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Hepatitis C
-
Tripep ABInovio PharmaceuticalsUnbekanntChronische Hepatitis-C-VirusinfektionSchweden
-
Trek Therapeutics, PBCAbgeschlossenChronische Hepatitis C | Hepatitis-C-Genotyp 1 | Hepatitis C (HCV) | Hepatitis-C-VirusinfektionVereinigte Staaten, Neuseeland
-
Trek Therapeutics, PBCAbgeschlossenChronische Hepatitis C | Hepatitis C (HCV) | Hepatitis-C-Genotyp 4 | Hepatitis-C-VirusinfektionVereinigte Staaten
-
Hadassah Medical OrganizationXTL BiopharmaceuticalsZurückgezogenChronische Hepatitis-C-VirusinfektionIsrael
-
Hadassah Medical OrganizationUnbekanntChronische Hepatitis-C-VirusinfektionIsrael
-
AbbVieAbgeschlossenHepatitis-C-Virus | Chronisches Hepatitis-C-Virus
-
AbbVieAbgeschlossenChronische Hepatitis C | Hepatitis C (HCV) | Hepatitis-C-Genotyp 1a
-
AbbVie (prior sponsor, Abbott)AbgeschlossenChronische Hepatitis C | Hepatitis-C-Genotyp 1 | Hepatitis C (HCV)Vereinigte Staaten, Australien, Kanada, Frankreich, Deutschland, Neuseeland, Puerto Rico, Spanien, Vereinigtes Königreich
-
ANRS, Emerging Infectious DiseasesUniversité Montpellier; Centre MurazAktiv, nicht rekrutierendChronische Hepatitis c | Hepatitis-C-Virusinfektion, Vergangenheit oder GegenwartBurkina Faso
-
Sohag UniversityRekrutierung
Klinische Studien zur RBV
-
Beijing Kawin Technology Share-Holding Co., Ltd.Abgeschlossen
-
California Department of Public HealthNoch keine RekrutierungBotulismusVereinigte Staaten
-
California Department of Public HealthAbgeschlossenBotulismusVereinigte Staaten
-
DynPort Vaccine Company LLC, A GDIT CompanyAbgeschlossenREKOMBINANTER BOTULINUM-IMPFSTOFF A/BVereinigte Staaten
-
Bristol-Myers SquibbAbgeschlossenHepatitis CVereinigte Staaten, Kanada
-
The HIV Netherlands Australia Thailand Research...Merck Sharp & Dohme LLC; Chulalongkorn UniversityUnbekanntKompensierte ZirrhoseThailand
-
Gilead SciencesAbgeschlossenHepatitis CSpanien, Niederlande, Österreich, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Italien, Estland, Deutschland, Polen, Schweden
-
California Department of Public HealthAbgeschlossen
-
AbbVieAbgeschlossen
-
DynPort Vaccine Company LLC, A GDIT CompanyAbgeschlossenBotulismus-ImpfstoffVereinigte Staaten