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Alternative Approaches for Nausea Control

24. Mai 2018 aktualisiert von: Joseph Roscoe, University of Rochester

216 Chemotherapy-naïve, female breast cancer patients about to begin chemotherapy and who expect to have nausea, will be entered. Participants will be randomized to one of three study arms: Arm 1: control; Arm 2: Expectancy-neutral handout + Expectancy-neutral MP3+ acupressure bands; Arm 3: Expectancy-enhancing handout + Expectancy-enhancing MP3 + acupressure bands.

Hypothesis: Acupressure bands provided with the relaxation MP3 will be effective in controlling chemotherapy-induced nausea

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Earlier research has shown that the effectiveness of acupressure bands in reducing nausea could be enhanced by boosting patients' expectations of the bands' efficacy. The present study seeks to confirm and extend these findings in a multi-site, 3-arm, randomized, controlled study of 216 breast cancer patients beginning chemotherapy who expect to have nausea. All patients will receive a standardized antiemetic regimen. Arm 1: control; Arm 2: Expectancy-neutral handout + Expectancy-neutral MP3+ acupressure bands; Arm 3: Expectancy-enhancing handout + Expectancy-enhancing MP3 + acupressure bands. The investigators hypothesize that acupressure bands provided with the relaxation MP3 will be effective in controlling chemotherapy-induced nausea. The two versions of the handout and MP3 are being examined to determine what is the most effective way to deliver the intervention.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

242

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • Buffalo, New York, Vereinigte Staaten, 14263
        • Roswell Park Cancer Institute
      • East Syracuse, New York, Vereinigte Staaten, 13057
        • Hematology-Oncology Associates of Central New York
      • Rochester, New York, Vereinigte Staaten, 14642
        • University of Rochester James P. Wilmot Cancer Center
      • Rochester, New York, Vereinigte Staaten, 14621
        • Rochester General Hospital's Lipson Cancer and Blood Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Be female.
  • Have a diagnosis of breast cancer, any stage.
  • Be chemotherapy naïve and about to begin her first course of chemotherapy.
  • Be scheduled to receive one of the following four common chemotherapy regimens with the specified antiemetic regimen. They are:

    1. Chemotherapy regimen: Doxorubicin/cyclophosphamide. Antiemetic regimen: Aprepitant + palonosetron + dexamethasone on Day 1 and aprepitant + dexamethasone on Days 2 & 3.
    2. Chemotherapy regimen: Doxorubicin/cyclophosphamide/docetaxel. Antiemetic regimen: Aprepitant + palonosetron + dexamethasone on Day 1 and aprepitant + dexamethasone on Days 2 & 3.
    3. Chemotherapy regimen: Docetaxel/carboplatin. Antiemetic regimen: Palonosetron on Day 1 + dexamethasone on Days 1, 2, & 3.
    4. Chemotherapy regimen: Docetaxel/cyclophosphamide. Antiemetic regimen: Palonosetron on Day 1 + dexamethasone on Days 1, 2, & 3.

Note: Fosaprepitant will be allowed in place of aprepitant, and either granisetron or ondansetron, on one or more days, will be allowed in place of palonosetron.

  • Have a response of > 3 or greater on a question assessing expected nausea as assessed on a 5-point Likert-scale anchored at one end by 1 = "I am certain I WILL NOT have this," and at the other end by 5 = "I am certain I WILL have this."
  • Be able to read English (since the assessment materials are in printed format).
  • Be 18 years of age or older and give written informed consent.

Exclusion Criteria:

  • Have clinical evidence of lymphedema, current bowel obstruction, or symptomatic brain metastases, as determined by their treating oncologist.
  • Be receiving concurrent radiotherapy or interferon.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Arm 1 - Standard Care Only
Patients will receive standard care only
Sonstiges: Arm 2 - Expectancy-neutral Arm

Patients receive:

  1. Expectancy-neutral handout
  2. Expectancy-neutral MP3
  3. Acupressure bands
Bilateral acupressure wrist bands
The expectancy neutral handout has neutral information regarding the acupressure bands
Patients will be given a portable MP3 player and relaxation MP3 that is about 12 minutes in length with a flute music background and guided imagery.
Experimental: Arm 3 - Expectancy-enhancing Arm

Patients receive:

  1. Expectancy-enhancing handout
  2. Expectancy-enhancing MP3
  3. Acupressure bands
Bilateral acupressure wrist bands
The expectancy enhancing handout has expectancy-enhancing information regarding the acupressure bands
Patients will be given a portable MP3 player and relaxation MP3 that is about 12 minutes in length with a flute music background and guided imagery. It also has expectancy-enhancing information regarding the acupressure bands.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Patient Report Nausea Diary
Zeitfenster: five days
Nausea and will be measured by a patient report diary completed by patients over a five-day period. Each day is divided into four segments (morning, afternoon, evening, night) in which patients report the severity of nausea and number of vomiting episodes for each period of the day. Severity of nausea is assessed on a 7-point rating scale, anchored at one end by 1 = "Not at all nauseated" and at the other end by 7 = "Extremely nauseated." The outcome variable for the primary analysis was greatest reported nausea from the five day period.
five days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Joseph A Roscoe, Ph.D., University of Rochester

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

16. Mai 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

16. Mai 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. September 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. September 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. September 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. Juni 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Mai 2018

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • UCCS1202
  • R01AT007474-01A1 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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