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Single Long vs Two Short Overlapping Bioabsorbable Polymer DES (ROCCO)

25. März 2015 aktualisiert von: Lupi Alessandro, Azienda Ospedaliero Universitaria Maggiore della Carita

Randomized Study to Evaluate Segmental Late Loss Comparing Two PCI Strategies Using a Long Stent vs 2 Shorter Stents to Treat Long or Tandem Coronary Stenosis.

Multiple overlapping drug-eluting coronary stents (DES) are usually needed to treat long coronary stenoses but this strategy is expensive and the response to overlapping DES has not been extensively studied. The recent availability of bioabsorbable polymer DES could allow treatment of long coronary stenoses without leaving gross burden of non-absorbable polymer in the vessel wall, even in case of overlapping stents.

Thus we planned to evaluate which of the 2 strategies, namely using a single long biabsorbable DES or two shorter biabsorbable DES with minimal overlapping, is better in treating long coronary stenoses.

The study is a spontanous randomized multicenter open-label study. A maximum of 300 patients with stable angina and at leat 1 coronary stenosis >28mm and <40mm of length will be randomized in 1:1 fashion by a Web-based electronic CRF. The long stent group (Group A) will be treated by a single 44mm Biomime DES (II generation DES with bioabsorbable polymer, Meril Life Sciences Pvt. Ltd., Gujarat, India). The short stent group (Group B) will be treated by 2 short Biomime DES positioned with minimal overlapping. The primary end-point of the study will be the 6 moth in-stent late lumen loss. Seconadry end-points will be 1, 6 and 12 month overall mortality, myocardial infarction, target vessel revascularization, stent thrombosis and MACE (combination of the 3 previous clinical end-points). Patients will be evaluated by 6-month control coronary angiography and late lumen loss in the stented vessel will be measured in a quantitative coronary angiography Core Lab (Cardioimaging Centre, Novara, Italy)

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

300

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Novara, Italien, 28100
        • Rekrutierung
        • Ospedale Maggiore della Carita
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Alessandro Lupi, MD
        • Unterermittler:
          • Andrea Rognoni, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. De novo coronary artery stenosis in a major coronary artery branch (reference diameter 2.5-4.0 mm) with a lenght >28mm and <39mm
  2. Symptoms or instrumental evidence of myocardial ischemia:

    • Chronic stable angina [Canadian Cardiovascular Society Classification]
    • Unstable angina with ECG changes or troponin release (Braunwald Class IB-C, IIB-C, or IIIB-C)
    • Stress ECG or myocardial perfusion imaging or stress echocardiography positive for inducible myocardial ischemia
  3. Written informed consent to the study

Exclusion Criteria:

  1. Pregnancy or lactation
  2. Acute ST elevation myocardial infarction (primary angioplasty)
  3. Cardiogenic shock
  4. Known allergic reactions to aspirin, clopidogrel, prasugrel, heparin, enoxaparin, bivalirudin, steel, chromium, iodiate contrast medium
  5. Platelets <75.000/mm3 or >700.000/mm3 or white blood cells <3.000/mm3.
  6. Partecipation to other studies.
  7. Active or <3 months peptic ulcer or gastrointestinal bleeding
  8. Planned major surgery non delayable .
  9. Comorbidities limiting life expectancy to <1 year.
  10. Unprotected left main disease as target lesion
  11. Chronic total occlusion as target lesion
  12. Bifurcation with side branch > 2.5mm as target lesion
  13. Restenosis as target lesion
  14. saphenous vein graft as target lesion.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Single long bioabsorbable polymer DES
Patients with long coronary stenosis treated by a single long bioabsorbable polymer DES
implantation in patients with long coronary artery stenosis of a single long or two shorter overlapped bioabsorbable polymer DES
Aktiver Komparator: Two bioabsorbable polymer DES in overlapping
patients with long coronary artery stenosis tretaed by 2 bioabsorbable polymer DES with minimal overlapping
implantation in patients with long coronary artery stenosis of a single long or two shorter overlapped bioabsorbable polymer DES

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
follow up in-stent late lumen loss
Zeitfenster: 6-month
difference between the in-stent coronary lumen measure obtained immediately after coronary percutaneous intervention and the in-stent coronary lumen measure at follow up
6-month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
overall mortality
Zeitfenster: 1 year
mortality for all causes
1 year
Myocardial infarction
Zeitfenster: 1 year
Myocardial infarction (universal definition of myocardial infarction, ACC/AHA/ESC statement) in the territory of the treated coronary artery
1 year
target vessel revascularization
Zeitfenster: 1 year
revascularization of the treated coronary vessel by repeated percutaneous coronary intervention or coronary artery bypass grafting due to restenosis and or symptoms or instrumental signs of myocardial ischemia
1 year
Stent thrombosis
Zeitfenster: 2 years
Coronary stent thrombosis according to ARC definition
2 years
MACE (major coronary adverse event)
Zeitfenster: 1 year
combined endpoint = presence of overall death or myocardial infarction or target vessel revascularization or stent thrombosis
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Alessandro Lupi, MD, AOU Maggiore della Carità - Novara
  • Studienstuhl: Angelo S Bongo, MD, AOU Maggiore della Carità - Novara

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. März 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. Oktober 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Oktober 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

31. Oktober 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. März 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. März 2015

Zuletzt verifiziert

1. März 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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