Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Effects of Surface Cooling On Stroke Outcome triaL (COOL) (COOL)

16. November 2016 aktualisiert von: Robbert-Jan van Hooff, Universitair Ziekenhuis Brussel

Effects of Surface Cooling On Stroke Outcome triaL: a Feasibility and Safety Study

The investigators goal is to improve the outcome of patients with acute stroke by inducing mild cerebral hypothermia through surface cooling at the cervical and shoulder regions using EMCOOLS Brain.Pads®.

For this project, the investigators can build further on their research group's experience with hypothermia in animal models and invasive cooling in stroke patients.

The COOL program will prospectively evaluate safety, feasibility, patient acceptance and efficacy of mild cerebral hypothermia using EMCOOLS Brain.Pads® in a large cohort of patients presenting with acute stroke at the Emergency Department of the Universitair Ziekenhuis Brussel. The application of EMCOOLS Brain.Pads® will be compared to routine clinical practice in a randomized controlled trial. If proven to be safe, feasible, well-tolerated and efficacious in the inhospital setting, future use in prehospital acute stroke care will be incorporated with telemedicine support, as part of the Prehospital Stroke Study at the Universitair ziekenhuis Brussel (PreSSUB).

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Detaillierte Beschreibung

Several studies have identified fever as an independent predictor of poor outcome in patients with acute stroke. Experimental data and clinical studies indicate that therapeutic hypothermia has neuroprotective effects associated with better clinical outcome, probably through reduction of infarct volume and cerebral edema in patients with ischemic and hemorrhagic stroke, respectively. It is to be expected that the beneficiary effects of hypothermia will be more pronounced if initiated early after stroke onset, which underlines the rational that this technique ideally should be initiated in the prehospital phase of acute stroke management.

Therapeutic hypothermia can be obtained by external or by endovascular cooling. Most methods aim to lower the body temperature to <33°C and therefore require patient sedation and intubation. In contrast to patients with cardiac arrest, sedation and intubation preferably are avoided and profound cooling of the entire body is not desired nor required in in stroke patients. EMCOOLS pads® have originally been developed by EMCOOLS Medical Cooling Systems AG (Austria) for profound external cooling of patients with cardiac arrest. The novel EMCOOLS Brain.Pad® was redesigned to mildly lower the brain temperature through noninvasive surface cooling of the cerebropetal arteries at the cervical level. Pilot studies in healthy volunteers demonstrated that a decrease of 0.5-1°C (tympanic measurement) can be safely obtained by application of EMCOOLS Brain.Pad® during 60 to 90 minutes. No relevant side effects were observed in these small studies, but possible effects on cerebrovascular blood flow were not evaluated.

Early application of mild therapeutic hypothermia in acute stroke patients builds further on their research group's experience with hypothermia in animal models and stroke patients. The investigators propose a prospective clinical trial comparing current clinical practice with the induction of mild hypothermia using EMCOOLS Brain.Pads® in patients presenting with acute stroke. If safety, feasibility, patient acceptance and efficacy are confirmed in the inhospital setting, the next step will involve evaluation of this approach in prehospital acute stroke care.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

50

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Brussels, Belgien, 1090
        • Universitair Ziekenhuis Brussel

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Any patient older than 18 year presenting with an acute stroke and onset < 24 hours.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Older than 18 years
  • Acute stroke with onset < 24 hours

Exclusion Criteria:

  • Pregnancy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Application of surface cooling
Surface cooling during 60 minutes.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Improvement of neurological deficit as measured by NIHSS
Zeitfenster: 90 days post-stroke
The National Institute of Health Stroke Scale (NIHSS) will be used as a measure to assess the gain in neurological deficit 90 days post-stroke.
90 days post-stroke

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Temperature change during surface cooling
Zeitfenster: During cooling and 30 minutes thereafter
Changes in temperature will be measured with mastoid, inguinal, tympanic and temporal thermometers.
During cooling and 30 minutes thereafter

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Long-term functional outcome
Zeitfenster: 3 months post-stroke
The functional outcome will be measured by the modified Rankin Scale (mRS).
3 months post-stroke
Mortality rate
Zeitfenster: 3 months post-stroke
3 months post-stroke

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Robbert-Jan van Hooff, M.D., Ph.D., Universitair Ziekenhuis Brussel Belgium

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Juni 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Juni 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Juni 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. November 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. November 2016

Zuletzt verifiziert

1. November 2016

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Abonnieren