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Development of the Medicines Optimisation Assessment Tool (MOAT)

27. März 2018 aktualisiert von: University College, London

Development of the Medicines Optimisation Assessment Tool (MOAT) - Targeting Hospital Pharmacists' Input to Reduce Risks and Improve Patient Outcomes

The purpose of this study is to develop a prediction-tool, the Medicines Optimisation Assessment Tool (MOAT), to assist hospital pharmacists identify patients at highest risk of preventable medication related problems (MRPs). This has the potential to permit pharmacists to identify and focus on the small number of patients (approximately 6%) who are likely to experience a significant MRP while in hospital.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The purpose of this study is to develop a prediction-tool, the Medicines Optimisation Assessment Tool (MOAT), to assist hospital pharmacists identify patients at highest risk of preventable medication related problems (MRPs).

The MOAT will be developed following recommendations of the PROGnosis RESearch Strategy (PROGRESS) partnership. A prospective cohort study of 1,500 patients will be used to develop the MOAT from the medical wards of two UK hospitals. Data will be collected on prognostic factors (selected based on a review of published literature and expert opinion) for each patient, together with details of MRPs that occur. All MRPs will be reviewed by an expert panel who will grade for severity and preventability using recognised criteria. Multivariable logistic regression models will be used to determine the relationship between potential risk factors such as polypharmacy, renal impairment, and the use of 'high risk' medicines, and the study outcome of preventable medication related problems that are at least moderate in severity. Bootstrapping will be used to adjust the MOAT for optimism, and predictive performance will be assessed using calibration and discrimination. A simplified scoring system will also be developed, which will be assessed for sensitivity and specificity.

The intention of this research is to develop a prediction-tool (the MOAT), which has the potential to be adopted widely into clinical practice. If the initial research is successful in producing a prediction-tool with good predictive performance further research will be carried out to assess how feasible it would be to use the MOAT in practice, the potential efficiency savings, and an assessment of clinical risk to patients through use of the MOAT.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

1552

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Bedfordshire
      • Luton, Bedfordshire, Vereinigtes Königreich, LU40DZ
        • Luton and Dunstable University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients admitted to the Medical Division (General, Emergency, and Elderly Medicine) at the Luton and Dunstable University Hospital and Watford General Hospital

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • subject admitted to the Medical Division (General, Emergency, and Elderly Medicine) at the study sites

Exclusion Criteria:

  • subject admitted for investigation-only
  • subject not prescribed medication
  • subject both admitted and subsequently discharged outside of core pharmacy working hours

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of MRPs experienced by study participants
Zeitfenster: Through study completion (discharge from hospital), an average of 6 days
The outcome measure (i.e. all MRPs) will be graded for severity and preventability, then multivariate analysis such as logistic regression models will be used to determine the relationship between predictors (prognostic factors) and the outcome (MRPs which are at least moderate in severity and preventable). The objective will be to find the best combinations of predictors that are highly sensitive for detecting the outcome measure while achieving the maximum possible specificity.
Through study completion (discharge from hospital), an average of 6 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Feasibility of using the MOAT (content validity and ease of use)
Zeitfenster: 18 months
Content validity will be assessed to ensure that clinicians consider the items in the MOAT to be clinically sensible, no obvious items are missing, the method of grouping the individual predictors is reasonable, and the items seem appropriate for the purpose of the tool. Ease of use depends on the length of time needed to apply the tool and the simplicity of interpretation. A consensus development technique will be used to generate consensus on content validity and simplicity of interpretation. Time to apply the MOAT will be assessed by observation.
18 months
Potential efficiency savings
Zeitfenster: 18 months
The impact of the MOAT in terms of potential workload for pharmacists will be informed by the number of patients who screen positive (from internal validation). This will indicate the proportion of patients who would be expected to require review by a pharmacist, i.e. the total number that pharmacists would need to see to identify those at highest risk of MRPs.
18 months
Potential clinical risk to patients through use of the MOAT
Zeitfenster: 18 months
Patients who experience an MRP but would be excluded from pharmacist review by the MOAT (i.e. false negatives) will be reviewed in detail to identify the potential clinical risk (i.e. severity of missed events).
18 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Cathy Geeson, University College, London

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

2. März 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. Oktober 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Oktober 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Oktober 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. März 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. März 2018

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 15/0525
  • CDRF-2014-05-033 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: National Institute for Health Research (NIHR))

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

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