Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Signal Detection in Monoclonal and New Agents in Lymphoma (SIMONAL)

26. Juli 2016 aktualisiert von: Centre Hospitalier Universitaire de Nice

Detection of Long Term Toxicity of Monoclonal Agents Combined With Chemotherapy in Non-Hodgkin Lymphoma - the SIMONAL Project

Non Hodgkin lymphoma (NHL) is the 5th cancer in France. Advances in NHL therapy have resulted in improved cure rates with a 5 year relative survival rate estimated at 55% and a 5-year prevalence estimate of 27,750 cases. Since 2000, the addition of anti-CD20 antibody to the standard treatment regimen composed of cyclophosphamide, doxorubicin, vincristine, and prednisone (CHOP) led for the first time to decline of the specific mortality.

After treatment, patients with NHL experienced elevated risks for therapy-related leukemia, several solid tumors and late toxicities such as cardiovascular or neuro-psychiatric diseases which impact on quality of life. However little is known concerning long-term toxicity of this class of new agents so called "targeted drugs" such as anti-CD20.

The primary objective of this cohort study is to estimate long term toxicity in NHL patients (i.e. 10 to 20 years) using data already collected (i.e. internal analysis) and to compare drugs consumption to that of controls (i.e. external analysis).

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The French public healthcare system perspective developed a unique SNIIR-AM (interregimens National Information Health Insurance system.) data base that contains up to 18 TeraOctet of medical consumption data (consultations, exams and drug prescriptions and hospitalization, yes/no). Its main limitation to detect disproportionate consumption after cancer care is the lack of data available on socio-demographic, pre-diagnostic patient and disease characteristics.

The LYSA (Lymphoma Study Association) is a national cooperative group which is world pioneer in NHL treatment with novel agents. Patient's bio clinical and demographic characteristics (n=10.000) are fully monitored and stocked in a data base registered in 2006 by the French National Cancer Institute (INCA). The cooperative network of 100 LYSA centre allows following all the patients on long term (up to 20 years after diagnosis).

Then, the mixture of these two sources of data will offer a unique material at the nation scale to detect signal of late onset disease, possibly linked to the initial cancer treatment.

Statistical Methods Disproportionate reporting of drugs consumption in fields of neuro-psychiatric troubles, cardio-vascular diseases, anti-cancer agents, antibiotics and antiviral agents will be extract from the French public healthcare database (external analysis). An economical study is embedded.

As the LYSA data contained all fully monitored patients' bio clinical and demographic characteristics, special attention will be paid to the addition of new agents, in particular anti-CD20 antibody, to the cytotoxic chemotherapy regimens in conjunction with other well-known risk factors (e.g. tobacco, obesity, comorbidities; internal analysis).

Data will be reported according to the initial NHL treatment strategy and cross-validated by long-term medical consultations. Multivariate analysis will be computed to account for competing risks.

Results No studies have yet been published in France on the use of care issues in long remission or cure of cancer. There are very few international publications on this subject and they lacked of statistical power or follow up.

The present project follows the recommendation from the French Medicine Academy which in its March 15, 2011 decision call for more rigorous follow up of new agents in Oncology. In addition, this project is in concordance with the so named "plan cancer 2" from the INCA which aimed to focus on sequels in cancer survivors. If the results of this study are relevant, the investigators should have to run through the consumption of care, a good objective (unbiased) indicator of healing and Health-related quality of life (HRQL) in cancer survivors.

Such an indicator could help to learn about survivors recovery after their cancer, with or without differences according to the patient characteristics, initial location of the cancer, its treatment and possible iatrogenic complications.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

1671

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The database of patients in therapeutic trials LYSA, French group treated more than 10,000 patients over the last 20 years

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Initial diagnosis of histologically confirmed CD20+ diffuse large B-cell Lymphoma, De novo transformed follicular lymphoma (FL) is allowed
  • Follicular lymphoma
  • Mantle cell lymphoma
  • Previously untreated with chemo- or radiotherapy
  • Include in LYSA trial
  • Age 18-90 years

Exclusion Criteria:

  • Any other type of lymphoma.
  • Previous treatment with chemotherapy or radiation therapy
  • Contraindication to any drug contained in the chemotherapy regimen
  • Previously known HIV positive serology
  • Active hepatitis B or C
  • Prior history of malignancies other than lymphoma within 3 years

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Health problems
Zeitfenster: Day 0
Disproportionate reporting of health problems in relation with neuro-psychiatric troubles, cardio-vascular diseases, digestive tract diseases etc.
Day 0
health care use
Zeitfenster: Day 0
Disproportionate reporting of health care use (drug consumption, hospitalization, doctors consultations)
Day 0

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Juli 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Juli 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. Juli 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

29. Juli 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Juli 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Lymphom

Abonnieren