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Nasal Continuous Positive Airway Pressure and Airway Patency in Obese Patient

17. März 2017 aktualisiert von: Yandong Jiang, Massachusetts General Hospital

Comparison of Upper Airway Patency Using Continuous Positive Airway Pressure Ventilation Via a Nasal Mask With a Face Mask During Induction of Anesthesia on Obese Patients

The mechanism of Upper airway obstruction (UAO) during anesthesia shares many similarities with the upper airway obstruction observed during obstructive sleep apnea (OSA). Nasal continuous positive airway pressure (nCPAP) via nasal mask (NM) can maintain the airway patent with near 100% success in patients with OSA. Obesity is a major risk factors for obstructive sleep apnea and obese patients have a higher prevalence of UAO during anesthesia. The investigators hypotheses that nCPAP should eliminate airway obstruction in obese patients under anesthesia. The investigators propose to test this hypothesis and determine the efficacy of nCPAP on maintaining airway patency in obese patients who require general anesthesia compared with CPAP administering face mask.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Upper airway obstruction (UAO) is an unpredictable and frequently occurring complication during induction of general anesthesia. Since obese patients are more vulnerable to develop airway obstruction either during sleep1 or under anesthesia, and the segment of obese individuals in the entire population keep growing, difficult airway management under anesthesia becomes even more challenging than ever. The most serious event related to difficult airway management under anesthesia is "cannot intubate, cannot ventilate".

The mechanism of UAO during anesthesia has not been well understood. Obese patients are a high-risk group for perioperative airway catastrophe and prone to develop progressively narrower pharyngeal airways due to an increase of soft tissue volume surrounding the pharyngeal airway. The mechanism of UAO during anesthesia shares many similarities with the upper airway obstruction observed during obstructive sleep apnea (OSA). Nasal continuous positive airway pressure (nCPAP) via nasal mask (NM) can maintain the airway patent with near 100% success in patients with OSA. Obesity is a major risk factors for obstructive sleep apnea and obese patients have a higher prevalence of UAO during anesthesia. Therefore, the investigators hypotheses that nCPAP should eliminate airway obstruction in obese patients under anesthesia. The investigators propose to test this hypothesis and determine the efficacy of nCPAP on maintaining airway patency in obese patients who require general anesthesia.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

32

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02114
        • Massachusetts General Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

adult obese patient undergoing general anesthesia

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Body Mass Index:30 to 50 kg/ m2, Age: 18-65 years old ASA physical status classification: I-III Requiring general anesthesia for elective surgery

Exclusion Criteria:

  1. Patients with major cardiovascular disease, respiratory disease, cerebral vascular disease or American Society of Anesthesiologists physical status class IV or greater.
  2. Abnormal vital signs on the day of admission for surgery [heart rate (HR, >100 bpm or <40 bpm), blood pressure (BP, >180/100 mmHg or <90/60 mmHg), room air transcutaneous oxyhemoglobin saturation (SPO2) <96%] that are not correctable with his or her routine medication or commonly used pre-operative medication.
  3. Having claustrophobia and not able to tolerate the mask.
  4. Any person with an anticipated difficult airway or those with a history of difficult airway. This will include subjects who require or may require either a fiberoptic intubation or intubation while awake.
  5. Gastric-esophageal reflex disease that is refractory to treatment or a full stomach.
  6. The subject has been in bed for more than 24 hours.
  7. Neurological symptoms associated with neck extension, a neurological deficit from a previous stroke or spinal cord injury, a recent stroke or transient ischemic attack (TIA) within 2 weeks.
  8. Pregnant women and women less than one month post-partum. Ruling out pregnancy will be conducted by careful history and physical examination as performed routinely prior to surgery. If the history is believed to be unreliable, the patient will be excluded unless a pregnancy test is performed and the result of the test is negative.
  9. Emergency cases and subjects who have not adhered to the ASA NPO (Nil Per Os) guidelines.

    -

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
FmCPAP
CPAP ventilation administered via face mask
CPAP and ventilation administered via nasal mask
Andere Namen:
  • nCPAP

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
expired tidal volume
Zeitfenster: 3 minutes
This group of the subjects will start with nasal mask or face mask CPAP ventilation. The anesthesia care team does whatever they routinely do, including adjusting the patient's position (as to reverse Trendelenburg position), pre-oxygenation, pre-medication, as usual with intravenous anesthetics and analgesics. When the patient is apneic, CPAP ventilation will be initiated with pressure support mode at PIP 25 cmH2O, ventilation rate 10 BPM, PEEP 10 cmH2O and slope 1 second for 1 min. If ventilation is effective in one of the first three breaths, the ventilation will continue for 1 min. If effective ventilation cannot be produced in any of the first three breaths, the study will be terminated and routine care will be provided.
3 minutes

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
expired tidal volume/Area under the Curve of the pressure trace
Zeitfenster: 3 minutes
The area under the airway pressure curve (AUC) defined as the area from the baseline pressure to the peak pressure during inspiration was calculated for evaluating pressure applied during inspiration. The AUC is a reflection of the change in mean airway pressure.
3 minutes

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. März 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Januar 2017

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Januar 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. März 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. März 2017

Zuletzt verifiziert

1. März 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2013-P-000095/1

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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