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The Effect and Frequency of Helicobacter Pylori Infection in Primary Immune Thrombocytopenic Patients

19. Mai 2017 aktualisiert von: Reham Badr, Assiut University

The Effect and Frequency of Helicobacter Pylori Infection in Primary Immune Thrombocytopenic Patients Not Respond on Steroid Therapy.

Immune thrombocytopenia (ITP) is an autoimmune disorder characterized by low platelet count (i.e less than 100.000) . In ITP, platelet surface membrane proteins become antigenic for unknown reasons , leading to stimulation of the immune system , autoantibody production, and platelet destruction In recent years ,the list of etiologies of ITP has been steadily increasing, so the term "idiopathic" is becoming obsolete, increasingly replaced by "immune"TP .

Treatment of ITP may be conceptually divided into rescue therapy and maintenance therapy . the terminology of corticosteroid-dependence means The need for ongoing or repeated doses administration of corticosteroids for at least 2 months to maintain a platelet count at or above 30 _ 109/L and/or to avoid bleeding. So, patients with corticosteroid dependence are considered non responders

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

• Immune thrombocytopenia (ITP) is an autoimmune disorder characterized by low platelet count (i.e less than 100.000) . In ITP, platelet surface membrane proteins become antigenic for unknown reasons , leading to stimulation of the immune system , autoantibody production, and platelet destruction In recent years ,the list of etiologies of ITP has been steadily increasing, so the term "idiopathic" is becoming obsolete, increasingly replaced by "immune"TP.

Treatment of ITP may be conceptually divided into rescue therapy and maintenance therapy. the terminology of corticosteroid-dependence means The need for ongoing or repeated doses administration of corticosteroids for at least 2 months to maintain a platelet count at or above 30 _ 109/L and/or to avoid bleeding. So, patients with corticosteroid dependence are considered non responders The recent entry of Helicobacter pylori to the growing list of etiologies of itp has stirred much interest. . The relationship between H pylori infection and immune thrombocytopenia (ITP) is less clear .

However, among patients with H.pylori-associated ITP, a significant percentage achieve lasting remission after eradication of H.pylori .

H.pylori can be readily detected by non invasive methods, the C-urea breath test and antigen detection in stools are considered to be the most accurate, with both sensitivity and specificity in the range of 90% to 95% .

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

. Detect the frequency of H pylori infection in patients diagnosed itp not respond on steroid therapy 2. Detect the effect of H pylori in those patients

Beschreibung

Inclusion Criteria:

1.Patients diagnosed ITP and failed on steroid therapy.

Exclusion Criteria:

  1. Patients with systemic lupus erythromatous
  2. Drug administration
  3. Hepatitis c infection

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Percentage of primary thrombocytopenic patients with helicobacter pylori infection who recieved its treatment and improved clinically and laboratory.
Zeitfenster: one year
one year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Juni 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2018

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Mai 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Mai 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Mai 2017

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • assiut 5000

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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