- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03376737
Study of Apatinib as the Maintenance Therapy in Advanced Lung Adenocarcinoma
13. Dezember 2017 aktualisiert von: Henan Cancer Hospital
A Single-Arm Phase II Clinical Trial of Apatinib as the Maintenance Therapy in Advanced Lung Adenocarcinoma
The purpose of this study is to confirm the safety and efficacy of Apatinib plus Pemetrexed as the Maintenance Therapy in Advanced Lung Adenocarcinoma.
Studienübersicht
Detaillierte Beschreibung
Lung adenocarcinoma is the most common NSCLC,most patient were diagnosed to advanced stage.
Maintenance treatment is the continuation of treatment after first-line treatment and before the disease progresses.
We consider to add apatinib,a tyrosine kinase inhibitor of VEGF,to the therapy of these patients.
We designed the study to explore the possibility of apatinib for maintenance.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
120
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Henan
-
Zhengzhou, Henan, China, 450008
- Rekrutierung
- Henan Cancer Hospital
-
Kontakt:
- Guowei Zhang
- E-Mail: dugu4986@126.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Histologically or cytologically confirmed of lung adenocarcinoma, EGFR wild-type or known drug-resistant mutation, stage IV or irradiative stage IIIB.
- Age ≥ 18 years;
- Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status of 0 - 1;
- Patients had previously received at least 4 cycles of first-line, double chemotherapy and had no disease progression at baseline screening compared with baseline imaging prior to first-line chemotherapy;
- Adequate hepatic, renal, heart, and hematologic functions: ANC ≥ 1.5×109/L, PLT ≥ 100×109/L, HB ≥ 90 g/L, TBIL ≤ 1.5×ULN, ALT or AST ≤ 2.5×ULN (or ≤ 5×ULN in patients with liver metastases), Serum Cr ≤ 1×ULN, Cr clearance ≥ 45 mL/min;
Exclusion Criteria:
- Active brain metastases, meningococcal meningitis, patients with spinal cord compression, or imaging at CT or MRI examination revealed brain or pia mater disease(Patients who have completed treatment and whose symptoms are stable in the first 21 days of randomization may be enrolled in the study but may be diagnosed as having no intracerebral hemorrhage by MRI, CT or venography);
- Imaging (CT or MRI) showed that the tumor lesions were ≤ 5 mm from the major vessels or there was a central tumor invading local macrovascular;
- Imaging (CT or MRI) showed significant cavitary or necrotic lung tumors, uncontrollable hypertension (systolic BP ≥140 mmHg or diastolic BP ≥90 mmHg, despite optimal medical therapy), grade II The above myocardial ischemia or myocardial infarction, poor control of arrhythmia (including QTc interval male ≥ 450 ms, female ≥ 470 ms); NYHA standards, Ⅲ ~ Ⅳ grade cardiac insufficiency, or cardiac ultrasound examination prompted left ventricular ejection Score (LVEF) <50%;
- Coagulation dysfunction (INR> 1.5, PT> ULN +4s or APTT> 1.5 ULN), with bleeding tendency or ongoing thrombolysis or anti-blood coagulation treatment;Patients treated with anticoagulants or vitamin K antagonists such as warfarin, heparin, or the like;
- Patients who had obvious hemoptysis within 2 months before screening, or experienced daily hemoptysis with a volume more than half a tea spoon (2.5ml) or above;
- Patients who experienced bleeding symptoms of clinical significance within 3 months before screening, or with confirmed bleeding tendency such as hemorrhage of digestive tract, hemorrhagic gastric ulcer, baseline occult blood in stool ++ and above, or vasculitis, etc.
- Patients who manifested arterial/venous thrombus events, e.g. cerebrovascular accident (Including temporary ischemic attack, cerebral hemorrhage, cerebral infarction), deep venous thrombosis and pulmonary embolism, etc., within 12 months before screening(Such as hemophilia, coagulation disorders, thrombocytopenia, hypersplenism and so on);
- Patients whose routine urine tests indicate that urine protein ≥ ++ or verifies that the 24-h urine protein quantitation ≥ 1.0 g;
- Confirmed ALK gene fusion;
- Anti-angiogenic drugs were used during first-line chemotherapy。
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Apatinib + Pemetrexed
|
Apatinib (250 mg/d) + Pemetrexed (500 mg/m2)
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Progressionsfreies Überleben (PFS)
Zeitfenster: bis 2 Jahre
|
Vom Datum der Randomisierung bis zum Datum der ersten dokumentierten Progression oder dem Datum des Todes jeglicher Ursache
|
bis 2 Jahre
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: bis 2 Jahre
|
Vom Datum der Randomisierung bis zum Datum des Todes jeglicher Ursache
|
bis 2 Jahre
|
|
Objektive Ansprechrate (ORR)
Zeitfenster: bis 1 Jahr
|
Vom Datum der Randomisierung bis zum Datum des Todes jeglicher Ursache
|
bis 1 Jahr
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Zhiyong Ma, Henan Cancer Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
12. Oktober 2017
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Juni 2018
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Juni 2019
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. Dezember 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
13. Dezember 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
18. Dezember 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
18. Dezember 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
13. Dezember 2017
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
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- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Karzinom
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Neubildungen der Atemwege
- Thoraxneoplasmen
- Lungentumoren
- Adenokarzinom
- Adenokarzinom der Lunge
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Inhibitoren der Nukleinsäuresynthese
- Enzym-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Proteinkinase-Inhibitoren
- Folsäure-Antagonisten
- Pemetrexed
- Apatinib
Andere Studien-ID-Nummern
- AHEAD-HNP012
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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