- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03783169
SASH Study - Sonographic Assessment for Severe Hypertension in Pregnancy (SASH)
6. Januar 2020 aktualisiert von: TriHealth Inc.
• Adjunctive use of easily-obtainable maternal sonographic vascular measurements assessing volume status, cardiac output, and systemic vascular resistance by means of inferior vena cava collapsibility/caval index (ICV CI), end-point septal separation (EPSS) for determining left ventricular ejection fraction (LVEF), cardiac output determination (stroke volume x heart rate), stroke volume variation, & radial artery resistance index) augments standard vital sign assessment (pulse pressure and systolic / diastolic predominance) in clinical decision-making potentially leading to more appropriate pharmacologic and clinical therapies with faster resolution of severe hypertension among pregnant women and women in the postpartum period.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
- Minutes count when it comes to treating and preventing serious complications associated with hypertensive emergencies in pregnancy. The rates of maternal morbidity and mortality are on the rise within the United States whereas the rates are falling in the rest of the developed world. Cardiovascular and neurologic injury associated with the severe hypertension witnessed among women with preeclampsia/eclampsia represent two of the leading causes of maternal mortality within the U.S. Optimizing the clinical identification and response to these perinatal complications represents one means of reducing overall maternal mortality.
- Point-of-care use of ultrasound technology to augment clinical diagnosis and management is gaining traction throughout nearly all fields of medicine. Obstetricians utilize this technology frequently to assess the fetus and maternal-fetal interface, and our ability to expand its use to assess a deeper understanding of maternal physiology is underutilized. Exploration into the ability to apply clinically-proven point-of-care sonographic techniques to augment maternal care and reduce maternal mortality is warranted.
- The purpose of this study is to gain a deeper understanding of maternal physiologic changes using easily-obtainable sonographic vascular measurements in the setting of hypertensive emergencies and to assess the utility of these adjunctive maternal sonographic measurements in augmenting clinical decision-making.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
120
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Ganga Devaiah, MS
- Telefonnummer: 513-862-2341
- E-Mail: ganga_devaiah@trihealth.com
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Amy Knapp-Jones, MSN, RN
- Telefonnummer: 513-865-1148
- E-Mail: amy_knapp-jones@trihealth.com
Studienorte
-
-
Ohio
-
Cincinnati, Ohio, Vereinigte Staaten, 45220
- Rekrutierung
- TriHealth - Good Samaritan and Bethesda North Hospitals
-
Kontakt:
- Ganga Devaiah, MS
- Telefonnummer: 513-862-2341
- E-Mail: ganga_devaiah@trihealth.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
- Group 1: All pregnant women (under the care of the Maternal-Fetal Medicine physicians or Faculty Medical Center physicians with MFM involvement) experiencing a hypertensive emergency (sustained systolic blood pressure > 160 mmHg or sustained diastolic blood pressure > 110 mmHg {or both} on at least two consecutive occasions 15 minutes apart). All participants must be over the age of 18 and capable of consenting to the study (conscious, with capacity for medical decision making for themselves).
- Group 2: All asymptomatic pregnant women who are undergoing routine obstetric ultrasound evaluations at any gestational age who elect to undergo cardiovascular sonographic assessment for research purposes at no cost. All participants must be over the age of 18 and capable of consenting to the study (conscious, with capacity for medical decision making for themselves).
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- For symptomatic women, those presenting to triage, admitted to Labor & Delivery or any of the above units who are at risk for developing a hypertensive emergency will be identified by the OBGYN resident staff or attending physicians as "at risk" for hypertensive emergency as based on current chronic hypertension, gestational hypertension, or preeclampsia). Women presenting with or developing new onset hypertensive emergency can be offered recruitment as well given that the performance of these sonographic measures will not interfere with initiating antihypertensive therapy.
Exclusion Criteria:
- Age < 18 years
- Non-pregnant
- Without the capacity to provide informed written consent
- Non-English speaking without the ability to obtain a hospital interpreter
- Known atrial-ventricular heart block
- History of heart failure
- Moderate-to-Severe bronchial asthma
- Allergy to the medications used as part of regular care treatment of the patient population
- Lack of intravenous IV access
- Concurrent use of antihypertensive medications
- Congenital heart disease in the mother
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Symptomatic patients
All pregnant women (under the care of the Maternal-Fetal Medicine physicians or Faculty Medical Center physicians with MFM involvement) experiencing a hypertensive emergency (sustained systolic blood pressure > 160 mmHg or sustained diastolic blood pressure > 110 mmHg {or both} on at least two consecutive occasions 15 minutes apart).
All participants must be over the age of 18 and capable of consenting to the study (conscious, with capacity for medical decision making for themselves).
|
Maternal sonographic vascular measurements assessing volume status, cardiac output, and systemic vascular resistance by means of inferior vena cava collapsibility/caval index (ICV CI), end-point septal separation (EPSS) for determining left ventricular ejection fraction (LVEF), cardiac output determination (stroke volume x heart rate), stroke volume variation, & radial artery resistance index) augments standard vital sign assessment (pulse pressure and systolic / diastolic predominance)
|
Asymptomatic patients
All asymptomatic pregnant women who are undergoing routine obstetric ultrasound evaluations at any gestational age who elect to undergo cardiovascular sonographic assessment for research purposes at no cost.
All participants must be over the age of 18 and capable of consenting to the study (conscious, with capacity for medical decision making for themselves).
|
Maternal sonographic vascular measurements assessing volume status, cardiac output, and systemic vascular resistance by means of inferior vena cava collapsibility/caval index (ICV CI), end-point septal separation (EPSS) for determining left ventricular ejection fraction (LVEF), cardiac output determination (stroke volume x heart rate), stroke volume variation, & radial artery resistance index) augments standard vital sign assessment (pulse pressure and systolic / diastolic predominance)
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Systolic Blood Pressure
Zeitfenster: At Enrollment into the Study
|
Systolic Blood Pressure at Enrollment into the Study
|
At Enrollment into the Study
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: William Schnettler, MD, TriHealth Inc.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
11. Dezember 2018
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2020
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
19. Dezember 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
19. Dezember 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
20. Dezember 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
9. Januar 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
6. Januar 2020
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 18-027
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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