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Chronic Disease Mobile Educational Experience

12. September 2019 aktualisiert von: Los Angeles County Department of Public Health

Chronic Disease Mobile Educational Experience for Hospitalized Patients

This study evaluates the effectiveness of a mobile health education module, in increasing hospitalized patients' understanding of their chronic illness, and in reducing 30-day hospital readmission rates. Half of the participants will receive the educational module intervention in addition to standard education, the other half will receive hospital standard practice education only.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Chronic disease is the leading cause of death and disability, costing the US healthcare system 1 trillion dollars annually. Successful management of these conditions critically requires patient understanding and engagement. Patients are advised to adhere to medications, redesign lifestyles, and navigate the health care system. Most of these care plan items require careful instruction and confirmation of shared understanding.

Mobile health technology has the potential to assist greatly with patient education, especially for hospitalized patients. This prospective study evaluates a specific mobile technology intervention, an educational and emotionally-engaging video patients watch while admitted for a complication related to one of these chronic diseases: Heart Failure, Diabetes, COPD, Asthma, Cirrhosis, Atrial Fibrillation, Hypertension.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

21 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • admission to medical service primary team for decompensation or complication of chronic disease.(e.g. heart failure)

Exclusion Criteria:

  • cognitive disability or visual/auditory limitation that prevents self-interaction with educational module

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Educational Module Intervention
Intervention arm patients receive educational mobile module related to chronic condition that contributed to reason for admission.
Intervention is interactive, mobile (tablet-or-smart-phone delivered), educational module that patients engage with during hospital admission.
Kein Eingriff: Hospital Practice Control
Control arm patients receive current, standard practice as related to patient education in the hospital (this does not include an educational mobile module).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
30-Day hospital readmission rate
Zeitfenster: 9 months (270 days)
In this study, 30-Day hospital readmission rate is defined as the ratio of patients discharged from LAC+USC Medical Center who are readmitted to either LAC+USC Medical Center or one of three other LA County Department of Health Services (DHS) hospitals. (These are Olive View Medical Center, Rancho Los Amigos Hospital, and Harbor-UCLA Medical Center). This rate can be calculated readily by either of two different means: programmed data extraction from the common electronic health record (there is a Power Insight-Cerner report that does this); or blinded, manual chart review.
9 months (270 days)
Self-reported quality of life: Short Form (36) Health Survey
Zeitfenster: 9 months (270 days)
As part of the Medical Outcomes Study (MOS), a multi-year, multi-site study to explain variations in patient outcomes, RAND developed the 36-Item Short Form Health Survey (SF-36). SF-36 is a set of generic, coherent, and easily administered quality-of-life measures. These measures rely upon patient self-reporting and are now widely utilized by managed care organizations and by Medicare for routine monitoring and assessment of care outcomes in adult patients.The SF-36 consists of eight scaled scores, which are the weighted sums of the questions in their section. Each scale is directly transformed into a 0-100 scale on the assumption that each question carries equal weight. The lower the score the more disability. The higher the score the less disability i.e., a score of zero is equivalent to maximum disability and a score of 100 is equivalent to no disability. Survey is attached to this submission.
9 months (270 days)
Patient understanding of chronic disease: 8-item disease focused survey.
Zeitfenster: 9 months (270 days)
This study's authors have developed an 8-item survey, each question with equal rate, designed to measure patients' understanding of several key concepts related to their diagnosis and management. The higher the score, the better the presumed understanding. Survey for heart failure is attached to this submission.
9 months (270 days)
Patient satisfaction with treatment: Client Satisfaction Questionnaire (CSQ-8)
Zeitfenster: 9 months (270 days)
The CSQ-8 is an 8-item, easily scored and administered measurement that is designed to measure client satisfaction with services. The items for the CSQ-8 were selected on the basis of ratings by mental health professionals of a number of items that could be related to client satisfaction and by subsequent factor analysis. The CSQ-8 is unidimensional, yielding a homogeneous estimate of general satisfaction with services. The higher the score, the better the presumed patient satisfaction with services. Survey is attached to this submission.
9 months (270 days)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Josh Banerjee, MD, MPH, MS, LAC+USC Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. September 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. August 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. September 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. September 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. September 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. September 2019

Zuletzt verifiziert

1. September 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • HS-19-00145

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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