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Pre-emptive Dexamethasone in Hip Arthroplasty

30. Juni 2022 aktualisiert von: Sameh Abdelkhalik Ahmed Ismaiel, Tanta University

The Effect of Pre-emptive Dexamethasone on the Postoperative Analgesia After Total Hip Arthroplasty: Randomized Controlled Study

  • Certain studies suggested that preoperative administration of systemic glucocorticoids in patients undergoing hip or knee arthroplasty surgery may improve the postoperative analgesia owing to their anti-inflammatory effect.
  • This study will be carried out on 70 adult patients aged 21 to 75 years admitted to orthopedic operating rooms in Tanta university hospitals for hip surgery under spinal anesthesia. Informed written consent will be obtained from each participant.
  • Patients will be randomly distributed into two equal groups using the computer-generated software.

    • Control Group: (35 patients) Those patients will receive 10 ml of normal saline before surgery.
    • Dexamethasone Group: (35 patients) Those patients will receive 16 mg dexamethasone in 10 ml of normal saline before surgery.
  • Primary outcome will be postoperative morphine consumption and the secondary outcome will be the postoperative pain score

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

- This randomized controlled prospective study will be carried out on 70 adult patients aged 21 to 75 years admitted to orthopedic operating rooms in Tanta University Hospital for hip surgery under spinal anesthesia. I

Patients will be randomly distributed into two equal groups using the computer-generated software. An anesthesia resident who will be blinded to the study groups and not participating in it will help in the preparation of uniform 10-ml syringes that contain normal saline in the control group and 16 mg dexamethasone in the other group.

  • Control Group: (35 patients) Those patients will receive 10 ml of normal saline before surgery.
  • Dexamethasone Group: (35 patients) Those patients will receive 16 mg dexamethasone in 10 ml of normal saline before surgery.

All the patients will undergo standardized preoperative assessment consisted of history taking, general and regional examination, and requesting preoperative investigations including (complete blood count (CBC), coagulation profile, and renal function tests). Upon patient admission to the operating theater, they will be attached to a monitor consisting of pulse oximetry, 5 lead ECG, non-invasive blood pressure, end-tidal carbon dioxide (Co2), and temperature. Then, intravenous access will be established through the insertion of an 18-gauge peripheral venous cannula, then, lactated ringer solution 7ml/kg over 30 minutes will be started. All the equipment required for spinal anesthesia, general anesthesia, and nerve block will be prepared by an expert anesthesiologist who will not be participating in this research. Also, the resuscitation equipment will be prepared before starting anesthesia.

Under complete aseptic precautions and local anesthetic skin infiltration with 3 ml lidocaine 1% at L3-L4 or L4-L5 intervertebral space, midline approach spinal anesthesia will be performed using a 25 G spinal needle. Once intrathecal placement will be confirmed, a mixture of 2 ml of hyperbaric bupivacaine (10 mg) and 0.5 ml of fentanyl (25 ugs) will be injected. The patient will be monitored for the hemodynamic parameters including the heart rate and the mean arterial pressure every 3 minutes. Moreover, the sensory and motor blockade will be assessed.

Oxygen will be applied to the patient with the aid of an oxygen mask at a flow rate of 4 L/min. The pinprick test from caudal to cephalic direction using a 26-gauge needle will be used to evaluate the sensory block until the sensory level reached the level of T11 or higher. The motor block will be assessed every 5 minutes by the Bromage score (grade 3: no movement, grade 2: unable to flex knees and can flex ankle, grade 1: unable to raise an extended leg but able to move the knees and ankles, grade 0: no paralysis) until reaching a score of 2 or 3. If no adequate sensory or motor blockade will be obtained within 20 minutes, the patient will receive general anesthesia and be excluded from the study. A decrease in the heart rate below 50 b/min will be managed by atropine 0.3 mg i.v, while a decrease in the mean arterial pressure below 65 mmHg will be managed by 10 mg ephedrine i.v and intravenous fluids.

Primary outcome will be postoperative morphine consumption and the secondary outcome will be the postoperative pain score

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

80

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Algharbia
      • Tanta, Algharbia, Ägypten, 31511
        • Rekrutierung
        • Faculty of medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

21 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients ASA II and III, aged 21 to 75 years, admitted for hip arthroplasty surgery

Exclusion Criteria:

  • Patients who refused to participate in the research
  • Suspected or diagnosed coagulopathy
  • Allergy to bupivacaine
  • With major cardiac, renal, or hepatic disorders

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Control Group
The patients will receive 10 ml of normal saline as a placebo dexamethasone before surgery.
The patients will receive 10 ml of normal saline as a placebo dexamethasone before surgery.
Andere Namen:
  • Placebo
Experimental: Dexamethasone Group
Those patients will receive 16 mg dexamethasone in 10 ml of normal saline before surgery.
Those patients will receive 16 mg dexamethasone in 10 ml of normal saline before surgery.
Andere Namen:
  • Aktive Gruppe

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Postoperative morphine consumption
Zeitfenster: The first postoperative day
The total dose of morphine in mg consumed in the first 24 hours after surgery
The first postoperative day

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Postoperative pain score
Zeitfenster: The first postoperative day
Postoperative Numerical Rating score (NRS) will be assessed every 2 hours in the first six hours, then every 6 hours till 24 hour.
The first postoperative day

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Sameh Abdelkhalik, M.D, Faculty of medicine, Tanta University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

23. Mai 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. September 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. September 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Mai 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Mai 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

24. Mai 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Juli 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. Juni 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Ja

Beschreibung des IPD-Plans

The data of primary outcome will be available with the corresponding author till 6 months after approval of the publication of the trial.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

The data of primary outcome will be available with the corresponding author till 6 months after approval of the publication of the trial.

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Contact the principal investigator

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • Studienprotokoll
  • Statistischer Analyseplan (SAP)
  • Einwilligungserklärung (ICF)

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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