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Comparison of the Effectiveness of the Ultrasound Guided Injections in Patients With Shoulder Impingement Syndrome

19. August 2021 aktualisiert von: Dr. Burcu Metin Ökmen, Bursa Yüksek İhtisas Education and Research Hospital

Comparison of the Effectiveness of the Ultrasound Guided Subacromial, Acromioclavicular With Subacromial Injection and Suprascapular Nerve Block in Patients With Shoulder Impingement Syndrome ; A Randomized Controlled, Single Blind, Clinical Trial

Shoulder pain, which is the third most common cause of musculoskeletal pain, has different etiologies. Muscle, bone structures and connective tissue pathologies can cause shoulder pain. Impingement syndrome (IS), which can cover many terms such as rotator cuff disorders, tendinitis and tears, is one of the most common pathologies of shoulder pain.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The hypothesis of this study was that injection types including ACJ would increase treatment efficacy.Therefore, this study investigated the six-month follow-up results of patients undergoing SA injection and SSNB and those receiving SA and ACJ injection.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

88

Phase

  • Phase 4

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients aged 18-65,
  • who were suffering from shoulder pain for more than three months and
  • who were diagnosed with IS.
  • All patients included in the study were diagnosed with IS using Shoulder Magnetic Resonance imaging.

Exclusion Criteria:

  • the presence of cervical radiculopathy;
  • undergoing shoulder operation before;
  • the presence of central nervous system or
  • the presence of rheumatological disease, and polyneuropathy;
  • receiving physical therapy in the shoulder area with a diagnosis of IS within the last six months; and
  • receiving any injection therapy in the past.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: subacromial injection
ultrasound (US)-guided subacromial injection
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area for the subacromial+acromioclavicular joint injection. In addition, 2 mL of 20 mg methylprednisolone and the same concentration of local anaesthetic were injected into the acromioclavicular joint
suprascapular nerve block was administered with a mixture of 10 mL of 0.25% bupivacaine and 40 mg methylprednisolone
Andere Namen:
  • Blockade des N. suprascapularis
Aktiver Komparator: acromioclavicular joint and subacromial injection
ultrasound (US)-guided acromioclavicular joint and subacromial injection
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area for the subacromial+acromioclavicular joint injection. In addition, 2 mL of 20 mg methylprednisolone and the same concentration of local anaesthetic were injected into the acromioclavicular joint
suprascapular nerve block was administered with a mixture of 10 mL of 0.25% bupivacaine and 40 mg methylprednisolone
Andere Namen:
  • Blockade des N. suprascapularis
Aktiver Komparator: suprascapular nerve block
ultrasound (US)-guided suprascapular nerve block
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area for the subacromial+acromioclavicular joint injection. In addition, 2 mL of 20 mg methylprednisolone and the same concentration of local anaesthetic were injected into the acromioclavicular joint
suprascapular nerve block was administered with a mixture of 10 mL of 0.25% bupivacaine and 40 mg methylprednisolone
Andere Namen:
  • Blockade des N. suprascapularis

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Visual Analogue Scale (VAS)
Zeitfenster: six month
for pain. 0: no pain at all, 10: worst pain imaginable
six month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Shoulder pain and disability index (SPADI)
Zeitfenster: six month
This scale was developed to measure pain and disability associated with shoulder pain. It consists of two parts evaluating pain and disability.
six month
Short-Form 12 (SF-12)
Zeitfenster: six month
The SF-12 has a physical (SF12-PCS) and mental (SF12-MCS) state assessment scale
six month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Burcu Metin Ökmen, Assoc. Prof, University of Health Sciences, Yuksek Ihtisas Training and Research Hospital
  • Studienstuhl: Korgün M Ökmen, Assoc. Prof, University of Health Sciences, Bursa Yuksek Ihtisas Training and Research Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. August 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. August 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. August 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. August 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. August 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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