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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT05015322
Comparison of the Effectiveness of the Ultrasound Guided Injections in Patients With Shoulder Impingement Syndrome
19. August 2021 aktualisiert von: Dr. Burcu Metin Ökmen, Bursa Yüksek İhtisas Education and Research Hospital
Comparison of the Effectiveness of the Ultrasound Guided Subacromial, Acromioclavicular With Subacromial Injection and Suprascapular Nerve Block in Patients With Shoulder Impingement Syndrome ; A Randomized Controlled, Single Blind, Clinical Trial
Shoulder pain, which is the third most common cause of musculoskeletal pain, has different etiologies.
Muscle, bone structures and connective tissue pathologies can cause shoulder pain.
Impingement syndrome (IS), which can cover many terms such as rotator cuff disorders, tendinitis and tears, is one of the most common pathologies of shoulder pain.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
The hypothesis of this study was that injection types including ACJ would increase treatment efficacy.Therefore, this study investigated the six-month follow-up results of patients undergoing SA injection and SSNB and those receiving SA and ACJ injection.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
88
Phase
- Phase 4
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- patients aged 18-65,
- who were suffering from shoulder pain for more than three months and
- who were diagnosed with IS.
- All patients included in the study were diagnosed with IS using Shoulder Magnetic Resonance imaging.
Exclusion Criteria:
- the presence of cervical radiculopathy;
- undergoing shoulder operation before;
- the presence of central nervous system or
- the presence of rheumatological disease, and polyneuropathy;
- receiving physical therapy in the shoulder area with a diagnosis of IS within the last six months; and
- receiving any injection therapy in the past.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: subacromial injection
ultrasound (US)-guided subacromial injection
|
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area for the subacromial+acromioclavicular joint injection.
In addition, 2 mL of 20 mg methylprednisolone and the same concentration of local anaesthetic were injected into the acromioclavicular joint
suprascapular nerve block was administered with a mixture of 10 mL of 0.25% bupivacaine and 40 mg methylprednisolone
Andere Namen:
|
|
Aktiver Komparator: acromioclavicular joint and subacromial injection
ultrasound (US)-guided acromioclavicular joint and subacromial injection
|
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area for the subacromial+acromioclavicular joint injection.
In addition, 2 mL of 20 mg methylprednisolone and the same concentration of local anaesthetic were injected into the acromioclavicular joint
suprascapular nerve block was administered with a mixture of 10 mL of 0.25% bupivacaine and 40 mg methylprednisolone
Andere Namen:
|
|
Aktiver Komparator: suprascapular nerve block
ultrasound (US)-guided suprascapular nerve block
|
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area
5 mL of 0.25% bupivacaine containing 20 mg methylprednisolone was administered to the subacromial area for the subacromial+acromioclavicular joint injection.
In addition, 2 mL of 20 mg methylprednisolone and the same concentration of local anaesthetic were injected into the acromioclavicular joint
suprascapular nerve block was administered with a mixture of 10 mL of 0.25% bupivacaine and 40 mg methylprednisolone
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Visual Analogue Scale (VAS)
Zeitfenster: six month
|
for pain.
0: no pain at all, 10: worst pain imaginable
|
six month
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Shoulder pain and disability index (SPADI)
Zeitfenster: six month
|
This scale was developed to measure pain and disability associated with shoulder pain.
It consists of two parts evaluating pain and disability.
|
six month
|
|
Short-Form 12 (SF-12)
Zeitfenster: six month
|
The SF-12 has a physical (SF12-PCS) and mental (SF12-MCS) state assessment scale
|
six month
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Burcu Metin Ökmen, Assoc. Prof, University of Health Sciences, Yuksek Ihtisas Training and Research Hospital
- Studienstuhl: Korgün M Ökmen, Assoc. Prof, University of Health Sciences, Bursa Yuksek Ihtisas Training and Research Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2017
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2021
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. August 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
19. August 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
20. August 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
20. August 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. August 2021
Zuletzt verifiziert
1. August 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Wunden und Verletzungen
- Gelenkerkrankungen
- Erkrankungen des Bewegungsapparates
- Schulterverletzungen
- Schulter-Impingement-Syndrom
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Autonome Agenten
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Agenten des sensorischen Systems
- Anästhetika
- Entzündungshemmende Mittel
- Antineoplastische Mittel
- Antiemetika
- Magen-Darm-Mittel
- Glukokortikoide
- Hormone
- Hormone, Hormonersatzstoffe und Hormonantagonisten
- Antineoplastische Mittel, hormonell
- Neuroprotektive Wirkstoffe
- Schutzmittel
- Anästhetika, lokal
- Prednisolon
- Methylprednisolonacetat
- Methylprednisolon
- Methylprednisolon Hemisuccinat
- Prednisolonacetat
- Prednisolonhemisuccinat
- Prednisolonphosphat
- Bupivacain
Andere Studien-ID-Nummern
- BYİEAH2
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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