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Short- and Long-term Health Adverse Outcomes Associated With Nutrition Disorders and Nutrition Related Conditions in Hospitalized Older People

3. März 2022 aktualisiert von: Murielle Surquin, Brugmann University Hospital

Malnutrition is associated with health adverse outcomes such as higher risk of mobility disability, falls and, fractures and higher mortality. Malnutrition had been defined as "a state resulting from lack of intake or uptake of nutrition that leads to altered body composition (decreased fat free mass) and body cell mass leading to diminished physical and mental function and impaired clinical outcome from disease". In 2018, the European Society for Clinical Nutrition and Metabolism (ESPEN) revisited nutrition and nutrition-related conditions definitions in the ESPEN guidelines on definitions and terminology of clinical nutrition based on the findings of the last decades. Nutrition disorders and nutrition related conditions were divided in 5 categories: Malnutrition/undernutrition, sarcopenia and frailty, overweight and obesity, micronutrients abnormalities, and refeeding syndrome. The definition of malnutrition based on the Global Leadership Initiative on Malnutrition (GLIM) criteria is globally accepted by de scientific community since this was launched in 2019. The presence of at least one phenotypic (i.e., nonintentional weight loss, low body mass index or low muscle mass) and one etiologic criterion (i.e., reduced food intake or inflammation) were required to define malnutrition.

Malnutrition is a common pathological condition in older adults that can further influence and aggravate health-related muscle decline. Sarcopenia is known as a natural progressive decline in skeletal muscles occurring with age, with an age-related decline in muscle strength. According to the criteria published in 2019 by the European Working Group on Sarcopenia in Older People (EWGSOP2), this process is defined by the presence of low muscle strength and low muscle mass.

Patients in acute care are likely to present higher stay and risk of mortality. However, the mortality have rarely been applied in acute care, due to difficulties to administer Dual X-ray Absorptiometry (DXA), the gold standard method for muscle mass in acute care. Pragmatic approaches to assess nutrition and nutrition-related condition are urgently needed to provide better quality of care in clinical practice in geriatric medicine.

The primary objective of this study is to determine the impact of nutrition disorders and nutrition-related conditions at baseline (admission in hospitalization) on the all-causes mortality risk in hospitalized older people.

Secondarily, this study evaluates their impact on other health adverse outcomes: falls, fractures, rehospitalization, institutionalization, all-cause admission in intensive care, length of hospital stay, length of ventilation and USI stay.

Finally, the diagnostic performance indicators of the Mini Nutritional Assessment (MNA-SF) and the Geriatric Nutritional Risk Index (GNRI) for malnutrition assessment following the GLIM criteria were calculated.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

224

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

60 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients aged ≥60 and over admitted to the geriatric healthcare unit and/or the COVID-19 unit of the CHU Brugmann Hospital, between 01/01/2016 and 12/10/2021.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients aged ≥60 and over admitted to the geriatric healthcare unit and/or the COVID-19 unit of the CHU Brugmann Hospital, between 01/01/2016 and 12/10/2021.
  • Patients who had the assessment of nutrition disorders and/or nutrition related conditions available during their hospital admission.

Exclusion Criteria:

- No exclusion criteria based on demographical or medical data were applied.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Retrospektive

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
All-cause mortality
Zeitfenster: From 2016 till 2021
Vital status (death/alive)
From 2016 till 2021

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Falls
Zeitfenster: From 2016 till 2021
Falls (yes/no)
From 2016 till 2021
Fractures of upper and lower limbs and/or hip and/or vertebrae
Zeitfenster: From 2016 till 2021
Fractures of upper and lower limbs and/or hip and/or vertebrae (yes/no)
From 2016 till 2021
Re-hospitalization
Zeitfenster: From 2016 till 2021
Unplanned readmission in hospital (yes/no)
From 2016 till 2021
Institutionalization
Zeitfenster: From 2016 till 2021
Institutionalization (yes/no)
From 2016 till 2021
All-cause admission in intensive care
Zeitfenster: From 2016 till 2021
All-cause admission in intensive care (yes/no)
From 2016 till 2021
Mechanical ventilation
Zeitfenster: From 2016 till 2021
Mechanical ventilation (yes/no)
From 2016 till 2021
Length of hospital stay time from admission to discharge
Zeitfenster: From 2016 till 2021
Length of hospital stay time from admission to discharge
From 2016 till 2021
Sensitivity
Zeitfenster: From 2016 till 2021
Diagnostic performance indicators: the ability of a screening test to identify malnourished patients according to the GLIM criteria.
From 2016 till 2021
Specificity
Zeitfenster: From 2016 till 2021
Diagnostic performance indicators: the ability of a screening test to identify non-malnourished patients according to the GLIM criteria.
From 2016 till 2021
Positive predictive value (PPV)
Zeitfenster: From 2016 till 2021
Positive predictive value is the proportion of positive screening test results that are true positives for the diagnosis of malnutrition according to GLIM criteria.
From 2016 till 2021
Negative predictive value (NPV)
Zeitfenster: From 2016 till 2021
Negative predictive value (NPV) is the proportion of negative screening test results that are true negative for the diagnosis of malnutrition according to the GLIM criteria.
From 2016 till 2021
Area under the ROC curve (AUC)
Zeitfenster: From 2016 till 2021
A measure of the precision of a quantitative diagnostic test, which gives equal weight to sensitivity and specificity.
From 2016 till 2021

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Marie Claessens, CHU Brugmann

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

12. Oktober 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. März 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. März 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. März 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. März 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. März 2022

Zuletzt verifiziert

1. März 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • CHUB-Nutrition disorders

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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