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Preventing Medication Mismanagement in People Living With Dementia

18. Mai 2026 aktualisiert von: HiDO Technologies

Preventing Medication Mismanagement in People Living With Dementia Through Automated Medication Dispensing With Facial Recognition and Video Observation

The purpose of this research is to learn whether the HiDO-ALZ device can improve medication compliance and health outcomes in participants with dementia that need to take daily medication.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The Phase II SBIR goal is to enhance, validate, & commercialize HiDO-ALZ, an automated, secure, artificial intelligence (AI) driven medication delivery & observation platform to maximize therapy compliance & health outcomes in dementia. Dementia and Alzheimer's disease (AD) negatively impact medication management. The development of novel AI technology to improve independent patient adherence to complex medication schedules and remote reporting of compliance metrics to caregivers & providers would significantly optimize patient care and reduce healthcare costs. The aim of this project is to test the functionality of the HiDO-ALZ technology in participants with dementia or symptoms of dementia as determined by current cognitive function. An additional goal of this study is to determine the adherence rates and efficiency of the system in this population. The hypothesis is that participants with dementia will have better medication compliance as compared to baseline prior to the implementation of the technology, and better than that of the control group. The HiDO-ALZ platform will solve these challenges by automating medication administration for people with dementia (PwD) to eliminate mismanagement, decrease caregiver burden, reduce healthcare utilization, and facilitate PwD to age in place. HiDO-ALZ is an automated, AI driven medication dispensing and direct observation platform to optimize medication adherence. The device integrates medication dispensing, dose administration time, medication synchronization, and a pair of front-facing cameras to validate the right meds, right route, right time, right dosage to the right patient (5R's). Cameras record every dose using facial recognition & provide real-time medication consumption recordings. Through cloud connectivity, caregivers have access to video observation logs, dose administration time, adherence trends, and longitudinal adherence via web dashboard.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Participants must have a diagnosis of dementia.
  • They must be prescribed one medication indicated for dementia symptoms such as Aricept, Namenda, or Donepezil, and be prescribed at least one additional medication.
  • Participants must have an active study partner that is willing to be enrolled into the study and willing to receive messages and alerts from the HiDO-ALZ system if medications are missed. The study partner must also agree to complete surveys about the participant's ongoing health.
  • Participants must be willing to allow research staff to enter their homes to install the HiDO-ALZ device and to complete study activities.

The participant's medications will be reviewed by the UCD pharmacist prior to randomization. If a participant has contraindicated medication(s), this medication will need to be removed or justified by the prescribing clinician prior to randomization. The research team and HiDO staff will work with the UCD pharmacist and prescribing clinician to resolve contraindicated medications prior to randomization. If a resolution is not possible, the participant will not be enrolled.

•MoCA score of 15 to 22 or previous MMSE score of 21 to 26 within the last 6 months.

If no test is available, the participants will be given a MoCA test after signing consent to confirm eligibility.

Exclusion Criteria

  • The inability to demonstrate capacity to consent or assent as determined by the Capacity Assessment Checklist.
  • Individuals who do not have a study partner/caregiver (e.g., spouse, adult child) to complete questionnaires.
  • Participants with MoCA scores below 15 will be excluded as they may not be able to use the device independently.
  • Participants who are unable or unwilling to complete the cognitive testing or unwilling to complete the blood tests.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: HiDO HomeCare System
The HiDO HomeCare System (HCS) is a medication dispensation device that participants will interface with via face recognition at the time they are expected to take medication. HCS is tool that can assist participants and their care partners remember and monitor medication dosing.
Participants randomized to the intervention arm will receive and be trained on the HiDO HCS Device and will have medication dispensed via this technology.
Kein Eingriff: Standard Medication Management
Participants randomized to Standard Medication Management will continue taking medication as usual, without the assitance of the HiDO HCS.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change From Baseline to 12 months in Alzheimer's Disease Assessment Scale-Cognitive Subscale (ADAS-Cog) Total Score
Zeitfenster: baseline and 12-months
The Alzheimer's Disease Assessment Scale-Cognitive Subscale (ADAS-Cog) is a standardized assessment used to evaluate the severity of cognitive dysfunction. The total score is derived from multiple cognitive domains, including memory, language, praxis, and orientation. Change from baseline to the specified assessment timepoint will be analyzed, with higher scores indicating greater cognitive impairment.
baseline and 12-months
Change From Baseline to 12 months for Everyday Cognition (ECog) Total Score
Zeitfenster: Baesline, 4, 8, and 12 month timepoints
Everyday Cognition (ECog) is a validated questionnaire used to assess cognitively relevant functional abilities in older adults across multiple domains. The ECog total score will be calculated based on participant responses, with higher scores indicating greater perceived cognitive decline. Change from baseline to the specified assessment timepoint will be analyzed.
Baesline, 4, 8, and 12 month timepoints

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

5. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

Access will be limited to the study team, approved development personnel at HiDO Technologies, and affiliated clinical researchers involved in the design and analysis of future studies. No third-party or external access will be granted without appropriate IRB review.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Demenz

Klinische Studien zur HiDO HomeCareSystem

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