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TRANScriptional Pathways Of Surgical Pain Modulated by Music Therapy Exposure (TRANSPOSE)

15. Juni 2026 aktualisiert von: Case Comprehensive Cancer Center

TRANScriptional Pathways Of Surgical Pain Modulated by Music Therapy Exposure (TRANSPOSE): A Single Arm Pilot Study

Participants may take part in this study if they are scheduled to undergo a surgery that meets the following: (1) traditional open surgery via laparotomy, (2) length of surgery >3 hours, and (3) curative-intent surgical resection of a cancer in the stomach, pancreas, bile ducts, liver, or peritoneal surfaces. The purpose of this study is (1) to evaluate the feasibility of collecting blood samples prior to surgery, post-surgery and pre- music-assisted relaxation and imagery (MARI) intervention, and immediately post-MARI intervention and (2) to identify gene expression changes associated with MARI and explore their relationship with immediate changes in pain intensity. Participants will be in this study for the duration of their hospital admission for surgery.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

People undergoing surgery for abdominal cancer often experience high levels of pain, stress, and anxiety. Managing these symptoms after surgery is difficult. People often require strong medications for pain relief and may have other comorbidities and anxiety that accompany surgery. Non-pharmacologic approaches, like music therapy (MT) are needed.

Music-assisted relaxation and imagery (MARI) combines live music with guided relaxation, breathing, and imagery. MARI can be personalized to people's preferences. MARI can also be recorded live so that a recording can be given to the participant to use afterward. In a prior study conducted by researchers, people who receiving palliative care reported a decrease in pain after experiencing MARI. In an additional study, MARI was found to more likely result in bigger decreases in pain when compared to traditional MT alone.

Even though there are several studies that support the efficacy of music interventions, like MARI and MT, for addressing pain after surgery, the biological mechanisms are not well understood. Recent advances in functional genomic science provide an opportunity to understand transcriptomic mechanisms. These approaches have been applied to mind-body therapies, recreational music making (RMM), and music listening. However, they have not yet been applied to MT.

A previous study showed that RMM led to a decrease in stress-induced immune response-related genetic markers in a group of healthy volunteers when compared to a control group. In a similar study, adults with cardiovascular disease also showed changes in their genetic markers when exposed to RMM.

However, to date no research has investigated the relationship between gene expression and pain in a medical population experiencing acute post-surgical pain. Given that people undergoing abdominal cancer surgery often experience severe pain, this population is well-suited for investigating the mechanisms by which MT influences acute pain.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

20

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Ohio
      • Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44106
        • University Hospitals Cleveland Medical Center, Case Comprehensive Cancer Center
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Samuel N Rodgers-Melnick, PhD, MPH

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age 50 to 80
  • Able to speak and understand English
  • Scheduled to undergo a surgery meeting the following criteria: (1) traditional open surgery (not laparoscopic or robotic) via laparotomy (midline or subcostal incisions), (2) length of surgery >3 hours, and (3) curative-intent surgical resection of a cancer in the stomach, pancreas, bile ducts, liver, or peritoneal surfaces
  • Participant reports pain intensity of 4/10 or above to study staff on day 1 post-surgery or any other day post-surgery through discharge

Exclusion Criteria:

  • Significant visual impairment that has not been corrected
  • Significant hearing impairment that has not been corrected
  • Significant cognitive impairment that would prevent participant from participating in the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Music-assisted relaxation and imagery (MARI)
Participants will complete questionnaires to assess pain scores, participate in the MARI intervention, and undergo phlebotomy. Phlebotomy will occur prior to surgery (Day 0) as part of routine labs, post-surgery and pre- and post-MARI intervention (Day 1), and pre- and post-MARI intervention at a second timepoint determined by participant preference (up to Day 30).
Participants will provide their music and imagery preferences, which will be incorporated into the intervention. The intervention will consist of live guitar accompaniment personalized to participants' music preferences and a standardized script directing participants to release tension, take deep breaths, and explore a relaxing place. The MARI intervention will last about 30 minutes. The MARI intervention will be conducted on Day 1 (post-surgery) and a second timepoint determined by participant preference before the participant's hospital discharge (up to Day 30).
Andere Namen:
  • MARI

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Proportion of participants whose phlebotomy was collected prior to surgery
Zeitfenster: Within 2 weeks prior to surgery
The feasibility of collecting blood samples prior to surgery is measured by the proportion of participants whose phlebotomy was successfully collected.
Within 2 weeks prior to surgery
Proportion of participants whose phlebotomy was collected post-surgery (pre-MARI)
Zeitfenster: Post-surgery and prior to MARI intervention (up to 30 days)
The feasibility of collecting blood samples post-surgery (and pre-MARI intervention) is measured by the proportion of participants whose phlebotomy was successfully collected.
Post-surgery and prior to MARI intervention (up to 30 days)
Proportion of participants whose phlebotomy was collected post-MARI
Zeitfenster: Post-MARI intervention (up to 30 days)
The feasibility of collecting blood samples post-MARI is measured by the proportion of participants whose phlebotomy was successfully collected.
Post-MARI intervention (up to 30 days)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Samuel N Rodgers-Melnick, PhD, MPH, Case Comprehensive Cancer Center, University Hospitals

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Januar 2027

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

17. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Music-assisted relaxation and imagery (MARI)

  • Aalborg University
    Aretaieion University Hospital; SONORA Organisation for Music Therapy and Research
    Unbekannt
    Krebs, Brust | Krebs, Metastasen | Krebs Eierstöcke | Krebs-Gebärmutter-Gebärmutterhals
    Griechenland
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