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Effectiveness of MBT-C Among Foster Children

25. Juni 2026 aktualisiert von: Asieh Hasanpour Souderjani, Ardakan University

Effectiveness of Mentalization-Based Treatment on Emotion Regulation and Emotional Awareness Among Children in Foster Care

This study examined whether Mentalization-Based Treatment for Children (MBT-C) could improve emotion regulation and emotional awareness among children in foster care. Thirty children aged 7-12 years were randomly assigned to either an MBT-C intervention group or a control group. The intervention group participated in 12 treatment sessions, while the control group received no intervention. Results showed that children who received MBT-C demonstrated improvements in adaptive emotion regulation and emotional awareness, and these improvements were maintained two months later. The findings suggest that MBT-C may be a useful intervention for supporting the emotional development of children in foster care.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

30

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Isfahan, Iran
        • Isfahan Welfare Organization

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • having emotional and behavioral difficulties, diagnosed using the cutoff score of 14 or higher on the carer-report version of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), including scores of 5 or higher on the Emotional Symptoms subscale and 3 or higher on the Conduct Problems subscale.
  • Aged 7 to 12 years.
  • Living with foster parents for at least 4 weeks

Exclusion Criteria:

  • Presence of an intellectual disability.
  • A diagnosed psychiatric disorder documented in the records of the Child Welfare Organization.
  • Participating in other psychotherapeutic interventions.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Kontrollgruppe
Experimental: MBT-C

MBT-C is a transdiagnostic, time-limited, and manualized psychotherapy for children, delivered with parallel parent sessions. The model emphasizes a predetermined number of sessions, a treatment calendar, and a focused case formulation. A clear therapeutic contract is established at the beginning with both parents and children, fostering collaboration, agency, and transparency which is a significant aspect of the mentalizing stance.

While MBTC is designed to address multiple domains, including explicit mentalization, attention control, and relational capacities, these domains were considered supportive targets in the present study, as they contribute to strengthening children's emotion regulation.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Emotional awareness
Zeitfenster: Baseline: One day before the first intervention session. Post-test: One day after the final intervention session. Follow-up: Two months after the final intervention session.
Emotional awareness is defined as the conscious ability to recognize, differentiate, and verbalize one's own emotions, while also identifying and interpreting the emotions of others, thereby supporting adaptive coping and psychological wellbeing. It was measured using the Emotion Awareness Questionnaire (EAQ). It is a 30-item self-report measure of emotional awareness comprising six subscales: Differentiating Emotions, Verbal Sharing of Emotions, Bodily Awareness of Emotions, Acting Out Emotions, Analysis of Emotions, and Awareness of Others' Emotions. Subscale scores may be examined separately, and a total score can be calculated to reflect overall emotional awareness. Total scores range from 30 to 90, with higher scores indicating greater emotional awareness.
Baseline: One day before the first intervention session. Post-test: One day after the final intervention session. Follow-up: Two months after the final intervention session.
Emotion regulation
Zeitfenster: Baseline: One day before the first intervention session. Post-test: One day after the final intervention session. Follow-up: Two months after the final intervention session.
Emotion regulation refers to the internal and external processes through which individuals monitor, evaluate, and modify emotional experiences to achieve adaptive functioning. It was measured using The Emotional Regulation Checklist (ERC). This 24-item checklist is a caregiver-report measure designed to assess children's emotional expressiveness and regulation. Respondents rate each item on a 4-point Likert scale, ranging from 1 (rarely/never) to 4 (almost always). The ERC comprises two distinct subscales: Emotion Regulation (8 items; score range = 8-32) and Lability/Negativity (15 items; score range = 15-60). Scores for each subscale can be interpreted independently, with higher scores on the Emotion Regulation subscale indicating stronger regulatory capacities and higher scores on the Lability/Negativity subscale reflecting greater emotional dysregulation.
Baseline: One day before the first intervention session. Post-test: One day after the final intervention session. Follow-up: Two months after the final intervention session.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

2. April 2024

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

22. Oktober 2024

Studienabschluss (Tatsächlich)

22. Oktober 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Pflege

Klinische Studien zur Mentalization-based treatment for children

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