- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00002858
Combination Chemotherapy Plus Radiation Therapy in Treating Patients With Small Cell Lung Cancer
PHASE III STUDY COMPARING TWO DOSES OF INDUCTION CHEMOTHERAPY FOLLOWED BY ALTERNATION OF CHEMOTHERAPY AND RADIOTHERAPY IN LIMITED SMALL CELL LUNG CANCER
RATIONALE: Drugs used in chemotherapy use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die. Radiation therapy uses high-energy x-rays to damage tumor cells. Combining more than one chemotherapy drug with radiation therapy may kill more tumor cells. It is not yet known which treatment regimen is more effective for small cell lung cancer.
PURPOSE: Randomized phase III trial to study the effectiveness of combination chemotherapy using two different doses of cyclophosphamide followed by alternating chemotherapy and radiation therapy in treating patients with small cell lung cancer.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
OBJECTIVES: I. Compare the effect on 2-year disease-free survival of two different doses of cyclophosphamide as part of first induction chemotherapy followed by alternating chemotherapy and chest irradiation in patients with limited stage small cell lung cancer.
OUTLINE: This is a randomized study. Patients are stratified by participating institution. All patients receive 2 courses of induction chemotherapy with doxorubicin, etoposide, cisplatin, and cyclophosphamide. For the first course, one group of patients receives a lower dose of cyclophosphamide than the other group. Both groups receive the same, and still lower, dose of cyclophosphamide during the second course. Beginning 1 week after the completion of induction therapy, patients receive 3 alternating courses each of radiotherapy to the mediastinal and supraclavicular areas delivered over 10-12 days and chemotherapy as in the second course of induction. Each course is initiated after a 1-week rest. Patients receive a final chemotherapy course beginning 4 weeks after the previous chemotherapy course. Patients are followed every 6 months for survival.
PROJECTED ACCRUAL: A total of 280 patients will be entered.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Studienorte
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Angers, Frankreich, 49033
- Centre Hospitalier Regional et Universitaire d'Angers
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Angers, Frankreich, 49036
- Centre Paul Papin
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Bordeaux, Frankreich, 33076
- Institut Bergonie
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Caen, Frankreich, 14076
- Centre Regional Francois Baclesse
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Clamart, Frankreich, 92141
- Hôpital Antoine Béclère
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Corbeil, Frankreich, 91100
- Centre Hospitalier Sud Francilien - Site Corbeil
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Creteil, Frankreich, 94010
- Hôpital Intercommunal de Créteil
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Dijon, Frankreich, 21079
- Centre de Lute Contre le Cancer,Georges-Francois Leclerc
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Dijon, Frankreich, 21034
- Hopital De La Trouhade
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Montbeliard, Frankreich, 25209
- C.H. General Andre Boulloche
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Nantes-Saint Herblain, Frankreich, 44805
- CRLCC Nantes - Atlantique
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Nice, Frankreich, 06189
- Centre Antoine Lacassagne
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Pessac, Frankreich, 33604
- Hôpital Haut Levêque
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Saumur, Frankreich, 49403
- C.H. De Saumur
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Strasbourg, Frankreich, 67091
- Hôpitaux Universitaire de Strasbourg
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Toulouse, Frankreich, 31052
- Institut Claudius Regaud
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Vandoeuvre-Les-Nancy, Frankreich, 54511
- CHRU de Nancy - Hopitaux de Brabois
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Vandoeuvre-les-Nancy, Frankreich, 54511
- Centre Alexis Vautrin
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Villejuif, Frankreich, F-94805
- Institut Gustave Roussy
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
DISEASE CHARACTERISTICS: Histologically proven small cell lung cancer with no distant metastases Size of initial lesion suitable for total irradiation Positive subclavicular nodes allowed No malignant pleural effusion No extension into contralateral lung
PATIENT CHARACTERISTICS: Age: Under 70 Performance status: Karnofsky 60%-100% Hematopoietic: WBC greater than 2,000 Platelets greater than 125,000 Hepatic: Not specified Renal: Creatinine less than 1.1 mg/dL (100 micromoles/L) Cardiovascular: No myocardial infarction within 6 months No other cardiovascular disease that precludes protocol treatment Other: No hearing loss No prior or concurrent malignancy except: Basal cell skin carcinoma In situ carcinoma of the cervix Accessible for follow-up
PRIOR CONCURRENT THERAPY: No prior chemotherapy, radiotherapy, or surgery
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
Mitarbeiter und Ermittler
Ermittler
- Studienstuhl: Thierry L. Le Chevalier, MD, Gustave Roussy, Cancer Campus, Grand Paris
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen der Atemwege
- Neubildungen
- Lungenkrankheit
- Neubildungen nach Standort
- Neubildungen der Atemwege
- Thoraxneoplasmen
- Karzinom, bronchogen
- Bronchiale Neubildungen
- Lungentumoren
- Kleinzelliges Lungenkarzinom
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antirheumatika
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Antineoplastische Mittel, Phytogen
- Topoisomerase-II-Inhibitoren
- Topoisomerase-Inhibitoren
- Antibiotika, antineoplastische
- Cyclophosphamid
- Etoposid
- Cisplatin
- Doxorubicin
- Liposomales Doxorubicin
Andere Studien-ID-Nummern
- CDR0000065122
- FRE-CPC014
- EU-96009
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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