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Aortic Calcium: Epidemiology and Progression -- Ancillary to MESA

10. Juli 2013 aktualisiert von: Dr. Michael H. Criqui, University of California, San Diego

Aortic Calcium: Epidemiology and Progression

To study the epidemiology of aortic calcium.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

Aortic calcium measured by computed tomography occurs earlier in life than other subclinical (that is, asymptomatic) markers of cardiovascular disease (CVD), shows a wide range, and is common in women. The large size of the aorta and relative lack of image artifact from motion make it ideal for radiographic quantitative imaging. This study is ancillary to and coordinated with the Multi-Ethnic Study of Atherosclerosis (MESA), a large prospective epidemiologic study investigating multiple subclinical CVD measures and CVD risk factors. Subclinical measures in MESA include coronary calcium, carotid ultrasound, cardiac magnetic resonance imaging, and the ankle/brachial blood pressure index. The extensive CVD risk factor measurements include both traditional risk factors and newer measures such as inflammatory and genetic markers.

DESIGN NARRATIVE:

This ancillary study will determine the epidemiology of aortic calcium in 2000 randomly selected (from 6500 total) MESA participants. Questions to be addressed include predictors of aortic calcium progression; associations of aortic calcium and aortic calcium progression with other subclinical CVD measures, CVD risk factors, and demographics; and the prognostic significance of aortic calcium. The project has three primary specific aims: 1) to predict the cross-sectional aortic calcium burden as a function of other subclinical CVD measures and CVD risk factors; 2) to predict aortic calcium progression as a function of other subclinical CVD measures and CVD risk factors, and 3) to predict aortic calcium progression as a function of progression of selected subclinical CVD measures and CVD risk factors. The two secondary specific aims are 1) to contrast the results of the three primary specific aims for men vs. women, and for four major ethnic groups (White, Hispanic, Black, and Asian); and 2) to provide a database for future evaluation of whether aortic calcium and/or aortic calcium progression independently predict subsequent myocardial infarction, stroke, and other CVD events.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

1980

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

45 Jahre bis 84 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

A random selection of approximately 1/3 of the original MESA participants.

Beschreibung

Participation in the original MESA Study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Abdominal Aortic Calcium
Zeitfenster: During the Exam 2 and Exam 3 MESA visits
During the Exam 2 and Exam 3 MESA visits

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Michael H Criqui, MD, MPH, University of California, San Diego

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2003

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. April 2003

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. April 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

18. April 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

12. Juli 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Juli 2013

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1213
  • R01HL072403 (US NIH Stipendium/Vertrag)

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