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Daily Nevirapine to Prevent Mother to Infant Transmission of HIV (SWEN)

Prevention of Maternal to Infant HIV Transmission in India

Infants who are breast-fed by HIV infected mothers have an increased risk of becoming infected with HIV. Standard therapy for the prevention of HIV infections in infants included zidovudine (ZDV) prior to the onset of labor, a single dose of nevirapine (NVP) for women during labor, and a single dose of NVP for newborns given 72 hours after birth. This study will determine if giving low dose daily NVP to breastfed infants of HIV infected mothers, in addition to standard therapy, will be more effective than standard therapy alone at preventing HIV infections in these infants.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

This study will evaluate the safety and effectiveness of adding daily infant NVP to standard prevention measures to decrease vertical transmission of HIV.

According to current statistics from the study site, approximately 70% of the pregnant HIV infected women in this study will have begun antenatal ZDV prior to the initiation of NVP at labor. The remaining 30% of the HIV infected women enrolled in this trial will have been previously undiagnosed. These women will be diagnosed with HIV infection either at the time they present to the delivery room in stage 1 of labor or immediately postpartum if they present for delivery late in labor and cannot provide informed consent for HIV screening prior to delivery.

All infants will receive the standard does of NVP at 72 hours postpartum. Infants will then be randomized to receive either daily NVP and a daily multivitamin (MVI) or a daily MVI alone. Infants will take NVP/MVI or MVI alone during Weeks 2 to 6 postpartum. The primary outcome measure is infant HIV infection rates at 6 months.

Two additional related cohorts of women will be followed for comparison: 1) an equal number of HIV uninfected women and their children will be enrolled for comparison of postpartum morbidity and mortality; and 2) consenting HIV infected women and their children who choose not to enroll in the clinical trial or are ineligible because they are not breastfeeding will be enrolled in an ancillary cohort.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

770

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Pune, Indien
        • BJ Medical College

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria for Pregnant or Postpartum Mothers

  • HIV infected
  • Planning to breastfeed
  • Able to tolerate oral drugs and available for 12 months of postpartum follow-up

Exclusion Criteria

  • Significant physical or emotional distress
  • Infant with serious or life threatening disease or severe fetal abnormality
  • Obstetrical complications affecting maternal health
  • Prior antiretroviral drugs (except antenatal ZDV or intrapartum (NVP)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: 1
Mothers: One dose of intrapartum nevirapine by mouth (200mg) at onset of labor Infants: One dose of liquid nevirapine by mouth within 72 hours of birth (2mg/kg) Infants: Liquid multivitamins (1ml/day) week 1 through week 6 post-partum
Mothers: One dose of intrapartum nevirapine by mouth (200mg) at onset of labor Infants: One dose of liquid nevirapine by mouth within 72 hours of birth (2mg/kg) Infants: Liquid multivitamins (1ml/day) week 1 through week 6 post-partum Infants (Arm 2 Only): Liquid nevirapine (5 mg/day) by mouth, from week 1 through week 6 post-partum
Andere Namen:
  • Viramune® (Boehringer Ingelheim)
Experimental: 2
Mothers: One dose of intrapartum nevirapine by mouth (200mg) at onset of labor Infants: One dose of liquid nevirapine by mouth within 72 hours of birth (2mg/kg) Infants: Liquid multivitamins (1ml/day)by mouth, from week 1 through week 6 post-partum Infants: Liquid nevirapine (5 mg/day) by mouth, from week 1 through week 6 post-partum
Mothers: One dose of intrapartum nevirapine by mouth (200mg) at onset of labor Infants: One dose of liquid nevirapine by mouth within 72 hours of birth (2mg/kg) Infants: Liquid multivitamins (1ml/day) week 1 through week 6 post-partum Infants (Arm 2 Only): Liquid nevirapine (5 mg/day) by mouth, from week 1 through week 6 post-partum
Andere Namen:
  • Viramune® (Boehringer Ingelheim)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
HIV infection rate of infants
Zeitfenster: 6 months of age
6 months of age
Safety of the regimens for HIV-infected mothers and their breast-fed infants
Zeitfenster: Through 12 months post-partum
Through 12 months post-partum

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Acceptability and compliance of intervention regimens
Zeitfenster: Until 6 weeks of age
Until 6 weeks of age
Time to HIV infection by treatment regimen
Zeitfenster: over 12 months of age
over 12 months of age
Time to infection by infant feeding practice and time to weaning
Zeitfenster: Until 12 months post-partum
Until 12 months post-partum
Maternal ZDV and NVP resistance
Zeitfenster: Baseline and post-partum
Baseline and post-partum
Infant morbidity and mortality by treatment arm
Zeitfenster: Until 12 months post partum
Until 12 months post partum
Infant NVP resistance by treatment arm
Zeitfenster: Up to 12 months post partum
Up to 12 months post partum
Maternal NVP pharmacokinetics
Zeitfenster: Up to 12 months post-partum
Up to 12 months post-partum
Infant NVP pharmacokinetics
Zeitfenster: Up to 12 months post-partum
Up to 12 months post-partum

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Robert C. Bollinger, MD, MPH, Johns Hopkins University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2002

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Mai 2003

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Mai 2003

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. Mai 2003

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

31. Juli 2008

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. Juli 2008

Zuletzt verifiziert

1. August 2007

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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