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Bone Marrow-Derived Stem Cell Transfer in Acute Myocardial Infarctions

16. Januar 2013 aktualisiert von: Universitaire Ziekenhuizen KU Leuven

A Double-blind, Randomised, Controlled Study of Autologous Bone Marrow-Derived Stem Cell Transfer In Patients With ST-Segment Elevation Myocardial Infarction.

The benefit of reperfusion therapies for ST-elevation acute myocardial infarction (STEMI) is limited by postinfarction left ventricular (LV) dysfunction.The purpose of this study is to determine whether intracoronary transfer of bone marrow cells will augment left ventricular function recovery of the heart.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Despite early coronary reperfusion, salvage of ischemic myocardium is incomplete and loss of viable myocardium initiates a process of adverse left ventricular (LV) remodeling1, compromising clinical outcome.

Experimental data have suggested that autologous bone marrow-derived or circulating progenitor cells may be beneficial for LV function recovery, but underlying mechanisms are unclear and prominent cardiomyocyte transdifferentiation has only been reported under selected experimental conditions. Early non-randomized clinical investigations indicate feasibility, safety and enhanced functional recovery after autologous human bone marrow-derived stem cell (BMSC) infusion into the infarct-related artery. More recently, a randomized open study demonstrated improvement of LV systolic function but not of LV remodeling following BMSC transfer.

In the absence of trials, in which the control group reproduces the exact conditions of the cell transfer group, including bone marrow aspiration and a placebo intracoronary injection, the true benefit of cell transfer cannot be fully appreciated.

We, therefore, designed a randomized, double-blind, and placebo-controlled exploratory study to investigate the effect of autologous BMSC transfer on LV functional and structural recovery after myocardial infarction. In view of the exploratory nature of the study and to detect potential mechanisms for the biological effect, we also assessed myocardial perfusion and oxidative metabolism using serial 1-[11C]acetate positron emission tomography (PET).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung

68

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Leuven, Belgien, 3000
        • Department of Cardiology, University Hospital Gasthuisberg

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

16 Jahre bis 73 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients with acute myocardial infarction with cumulative ST-segment elevation >=6mm, successful epicardial reperfusion after PCI and significant LV dysfunction

Exclusion Criteria:

  • patients presenting within 2 hours of symptom onset (no dilution of any treatment effect from aborted infarctions)
  • patients with prior coronary artery bypass grafting, pulmonary edema, cardiogenic shock or significant co-morbidities

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Doppelt

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
increase in global LV ejection fraction fraction; evaluation by magnetic resonance (MRI) after 4 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
change in infarct size and regional LV function; evaluation by magnetic resonance (MRI) after 4 months
change in myocardial perfusion and oxidative metabolism; investigated using serial 1-[11C]acetate positron emission tomography after 4 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Stefan Janssens, MD, PhD, Department of Cardiology, University Hospital Gasthuisberg, Leuven, Belgium
  • Studienleiter: Frans Van de Werf, MD, PhD, Department of Cardiology, University Hospital Gasthuisberg, Leuven, Belgium

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2003

Studienabschluss

1. Dezember 2005

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Dezember 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Dezember 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. Dezember 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. Januar 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Januar 2013

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2005

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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