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Prevalence of Spasticity in Adults With Mental Retardation Living in the Community

26. März 2008 aktualisiert von: Vanderbilt University

Prevalence of Spasticity in Adults With Mental Retardation Residing in a Community Setting

This survey aims to investigate the prevalence of spasticity among adults who live in community settings in Davidson County, Tennessee. The treatment of spasticity in those who live in community homes could significantly increase a person's quality of life by allowing them to participate more independently in activities of daily living, or by making assistance easier for caregivers.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The process of deinstitutionalization has transitioned a large majority of persons with developmental disabilities into the community over the past several decades, and that number will only increase going forward. There are 926 people in this region who are provided assistance through the Division of Mental Retardation Services (DMRS). People with developmental disabilities frequently have comorbidities such as spasticity that hinder their ability to participate in activities of daily living. Spasticity results from brain or spinal cord injury and can produce increased muscle tone, causing joint stiffness, contractures and pain that can interfere with recommended treatment. A previous survey conducted at Clover Bottom Developmental Center investigated care areas typically affected by spasticity, including splinting, hygiene, dressing, transfers, positioning, ambulation, and engaging in other functional activities. Pfister et al. reported the prevalence of spasticity in the developmental center to be 35% (72/205); of those people, the Survey Physician felt that 75% (54/72) would achieve a functional benefit from treatment.

Primary endpoints will assess the prevalence of spasticity in adults who reside in the community, and whether or not spasticity impacts activities of daily living. When appropriate, potential care area goals will be identified, and treatment options will be recorded. Secondary endpoints will examine whether or not participants currently receive treatment for spasticity; if so, what treatment is being used; and which care areas are most impacted by spasticity.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

7

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Adults with mental retardation living in community homes in Davidson County, TN.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adult (18 and over) with mental retardation
  • Living in a community home in Davidson County, Tennessee.

Exclusion Criteria:

None.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Ökologisch oder Gemeinschaft
  • Zeitperspektiven: Querschnitt

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: David Charles, MD, Vanderbilt University Department of Neurology

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Januar 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Januar 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

25. Januar 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. März 2008

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. März 2008

Zuletzt verifiziert

1. März 2008

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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