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A Study to Test the Efficacy of the HBV Vaccine and to Look at the Prevalence of HBV Infection

The Efficacy of HBV Vaccine Response and Prevalence of Occult HBV Infection in Isolated Anti HBc Between HIV Infected and HIV Un-infected Thai Patients

The prevalence of Hepatitis B core antigen in the Thai population is about 70 %, no data of isolated Hepatitis B core antigen is reported. Hepatitis B core antigen is observed in 10%-20% of individuals from low endemic areas of HBV infection. However, this prevalence of isolated antiHBc would be higher in endemic area of HBV infection. There is conflicting data of occult HBV infection in HIV infected patients. In Thailand, perinatal transmission is the main route of transmission which is different from developed countries. Therefore, isolated antiHBc in Thai people has longer duration than low prevalence regions. Moreover, HBV genotype C and B is common in this region. If the HBV vaccination could eliminate an occult HBV infection in these individuals, the liver related mortality might be reduced. The prevalence and clinical importance of isolated antiHBc in Thai have not been investigated yet. There is also limited data of HBV vaccine response in this setting.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The prevalence of the Hepatitis B core antigen (anti-HBc)in the Thai population is about 70 %. No data of isolated anti-HBc is reported. Anti-HBc antigen is observed in 10%-20% of individuals from low endemic areas of HBV infection. The prevalence of isolated antiHBc antigen is expected to be higher in endemic areas of HBV infection. There is conflicting data of occult HBV infection in HIV-infected patients. In Thailand, perinatal transmission is the main route of HBV transmission, different from developed countries. Therefore, isolated anti-HBc in Thai people has longer duration than low prevalence regions. Moreover, HBV genotype C and B is common in this region. HBV genotype C is correlated with more cirrhosis and hepatoma than genotype B. A study from Taiwan demonstrated that HBV DNA > 100,000 copies/ml is correlated with cirrhosis and hepatoma. Sustained reduction of HBV replication lowers the risk of hepatoma in HBV related cirrhosis. If the HBV vaccination could eliminate an occult HBV infection in these individuals, the liver related mortality will be reduced.

The prevalence and its clinical importance of isolated anti-HBc in the Thai population has not been investigated yet. There is also limited data of HBV vaccine response in this setting.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Bangkok, Thailand, 10330
        • HIV-NAT Thai Red Cross AIDS Research Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • HIV-infected adults followed at HIV-NAT and HIV-NAT affiliated hospitals and Un-infected HIV adults followed at chulalongkorn hospital and blood bank
  • AntiHBc positive without HBsAg and antiHBs
  • Written inform consent

Exclusion Criteria:

  • Patients receiving, or with an anticipated need to receive, any concomitant medications with the potential to decrease the response to HBV vaccine such as long term steroid user, chemotherapy, cancer

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 1
HBV vaccine
HBV vaccine 3 doses at month 0, 1, and 6

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
HBV DNA in HIV-infected patients presenting with a serological pattern of isolated anti-HBcAg compare to non HIV patients with isolated antiHBc
Zeitfenster: 1 year
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
antiHBs titer after 2 month of third dose of HBV vaccine in both 2 groups
Zeitfenster: 1 year
1 year
liver function test after HAART in HIV patients compare between negative and positive HBV DNA
Zeitfenster: 1 year
1 year
3TC resistant after 3TC containing HAART in HIV patients with detectable HBV DNA prior treatment
Zeitfenster: 1 year
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Anchalee Avihingsanon, MD, HIV-NAT, Thai Red Cross AIDS Research Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Mai 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. Mai 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

22. Mai 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Juli 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Juli 2020

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2020

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Hepatitis B Virus

Klinische Studien zur HBV vaccine

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