- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00612274
Sirolimus, Tacrolimus and Short Course Methotrexate for Prevention of Acute GVHD in Recipients of Mismatched Unrelated Donor Allogeneic Stem Cell Transplantation
29. November 2016 aktualisiert von: Yale University
Pilot Study of Sirolimus, Tacrolimus and Short Course Methotrexate for Prevention of Acute Graft Versus Host Disease in Recipients of Mismatched Unrelated Donor Allogeneic Stem Cell Transplantation
The primary objective of this trial is to study the safety and efficacy of a novel regimen of sirolimus, tacrolimus and methotrexate as prophylaxis against acute graft versus host disease (GVHD) in recipients of mismatched unrelated donor stem cell grafts.
Methotrexate is administered in a low dose format of 5mg/m2 on days +1,3 and 6 only.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
26
Phase
- Frühphase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Connecticut
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New Haven, Connecticut, Vereinigte Staaten, 06520
- Yale University School of Medicine
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
16 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients must have an identified 8/10 or 9/10 matched unrelated donor identified following a formal search with confirmatory typing through the national marrow donor program as the best available donor. No matched sibling or fully matched unrelated donor has been identified. HLA typing of donor and recipient will be performed by high resolution molecular typing at HLA A, B, C and DRB1/DQ loci. Patients whose best available donor is matched at 8/10 loci must have at least one of the mismatches at the DQ locus. (no more than one mismatch at HLA A,B,C,DR allowed).
Candidates for this trial will meet the following criteria:
Adequate organ function for conditioning type:
For patients receiving ablative conditioning
- Left Ventricular ejection fraction >45%
- DLCO >50%
- Creatinine <1.5
- Hepatic enzymes <3x upper limit of normal.
- KPS >70%
For patients receiving non-ablative conditioning:
- KPS >70%
Patients with the following diseases will be considered eligible:
- AML in first remission with high risk features (poor risk cytogenetic abnormalities9, persistent elevated blast count on day +15 or recovery marrow after induction therapy).
- AML beyond first remission
- ALL in first remission with high risk features (ph+, t4:11)
- ALL beyond first remission
- High risk Myelodysplasia (RAEB-II, RAEB-I with poor-risk cytogenetics)
- Recurrent Aggressive Non-Hodgkins or Hodgkins lymphoma (indolent histologies excluded) who have failed autologous transplant or have had inadequate response to salvage therapy.
- CML with transformation
- CLL with transformation or Fludarabine failure.
- Severe aplastic anemia with recurrence or failure after immunosuppressive therapy.
Exclusion Criteria:
- Prior allogeneic transplantation
- Active CNS leukemia.
- Female patients who are pregnant or breast feeding
- Karnofsky performance status <70%.
- Active viral, bacterial or fungal infection.
- Patients seropositive for HIV -1,2; HTLV -1,2 (due to the additional immunodeficiency induced by transplantation and immunosuppressive therapy) Requirement for antifungal prophylaxis with Voriconazole for the first 30 days is prohibited.
- Patients not providing informed consent.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: 1
sirolimus, tacrolimus and short course methotrexate
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Tacrolimus will be administered at a dose of .02mg/kg/d
IVCI beginning day -3 until able to take oral medicines reliably.
Blood levels will be maintained at 5-10 ng/ml.
The oral dose will be 4 times the IV dose.
Tacrolimus will be converted to oral dosing prior to hospital discharge.
Tacrolimus will be continued until 4 months post transplant (day +120) unless toxicity, refractory GVHD or the development of disease recurrence mandate discontinuation of the drug.
Andere Namen:
Sirolimus will be administered as a 12 mg oral loading dose on day -3 followed by 4mg daily.
Sirolimus levels will be obtained on day +0 and then at least twice weekly to maintain a trough serum level of 3-12 ng/ml.
Sirolimus will be continued until 5 months post transplant (day +150) unless toxicity, refractory GVHD or the development of disease recurrence mandate discontinuation of the drug.
Andere Namen:
Methotrexate, dose #1 will be administered on day +1 post transplantation, as an IV bolus, provided at least 24 hours have elapsed following infusion of donor stem cells at a dose of 10mg/m2.
Dose #2 of Methotrexate will be administered 48 hours later, as IV bolus on day +3 at a dose of 5mg/m2.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Safety/Efficacy of a novel regimen of sirolimus, tacrolimus and methotrexate
Zeitfenster: Upon completion of study
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Upon completion of study
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Stuart Seropian, M.D., Yale University
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2007
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
29. Januar 2008
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. Februar 2008
Zuerst gepostet (Schätzen)
11. Februar 2008
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
30. November 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
29. November 2016
Zuletzt verifiziert
1. November 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Inhibitoren der Nukleinsäuresynthese
- Enzym-Inhibitoren
- Antirheumatika
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Dermatologische Wirkstoffe
- Antibakterielle Mittel
- Antibiotika, antineoplastische
- Antimykotika
- Reproduktionskontrollmittel
- Abtreibungsmittel, nichtsteroidal
- Abtreibungsmittel
- Folsäure-Antagonisten
- Calcineurin-Inhibitoren
- Methotrexat
- Tacrolimus
- Sirolimus
Andere Studien-ID-Nummern
- 0703002455
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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