- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01384669
Genetic Expression Alteration Affect on Lateral Neck Node Metastasis of Thyroid Papillary Microcarcinoma : Microarray Analysis
27. März 2019 aktualisiert von: Yonsei University
In this study, the investigators look at the genetic expressional alteration which influenced on the early lateral neck node metastasis in thyroid papillary microcarcinoma.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Papillary thyroid carcinomas (PTCs) measuring 1.0 cm or less in diameter were defined as papillary thyroid microcarcinomas (PTMCs) by the World Health Organization (WHO), emphasizing on their benign behavior, probably of little clinical significance, which do not affect patients' survival.
However, some reported that PTMCs may have aggressive behavior, can cause locoregional recurrences, cervical lymph node metastases, and even distant metastases.
But till now, the characteristics of PTMCs with early lateral neck node metastasis were only reviewed and described by the clinicopathological parameters, and no analysis of PTMCs by the gene level is available.
In these study, we investigate the genetic expressional alteration which influenced on the early lateral neck node metastasis in thyroid papillary microcarcinoma.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
29
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Seoul, Korea, Republik von, 120-752
- Severance Hospital
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
patients who were diagnosed as papillary thyroid microcarcinoma with or without lateral neck node metastasis
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- age≥20 years old
- Conventional type papillary thyroid microcarcinoma (0.5cm≤tumor size≤1.0cm)
- group 1: no lymph node metastasis /group 2: with lateral neck node metastasis
Exclusion Criteria:
- tumor with capsular invasion (T3 tumor)
- distant metastasis
- combined underlying thyroiditis
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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Group 1
papillary thyroid microcarcinoma without lymph node metastasis
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Group 2
papillary thyroid microcarcinoma with lateral lymph node metastasis
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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mRNA expression pattern by microarray analysis
Zeitfenster: 24-hour after surgical removement
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mRNA expression differences between papillary thyroid microcarcinoma without lateral neck node metastasis and the one with lateral neck node metastasis.
(The outcome will be measured within 24-hour after surgical removement using papillary thyroid microcarcinoma tissue.)
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24-hour after surgical removement
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Sugitani I, Kasai N, Fujimoto Y, Yanagisawa A. A novel classification system for patients with PTC: addition of the new variables of large (3 cm or greater) nodal metastases and reclassification during the follow-up period. Surgery. 2004 Feb;135(2):139-48. doi: 10.1016/s0039-6060(03)00384-2.
- Hedinger C, Williams ED, Sobin LH. The WHO histological classification of thyroid tumors: a commentary on the second edition. Cancer. 1989 Mar 1;63(5):908-11. doi: 10.1002/1097-0142(19890301)63:53.0.co;2-i.
- Chow SM, Law SC, Au SK, Mang O, Yau S, Yuen KT, Lau WH. Changes in clinical presentation, management and outcome in 1348 patients with differentiated thyroid carcinoma: experience in a single institute in Hong Kong, 1960-2000. Clin Oncol (R Coll Radiol). 2003 Sep;15(6):329-36. doi: 10.1016/s0936-6555(03)00066-9.
- Chow SM, Law SC, Chan JK, Au SK, Yau S, Lau WH. Papillary microcarcinoma of the thyroid-Prognostic significance of lymph node metastasis and multifocality. Cancer. 2003 Jul 1;98(1):31-40. doi: 10.1002/cncr.11442.
- Hay ID, Grant CS, van Heerden JA, Goellner JR, Ebersold JR, Bergstralh EJ. Papillary thyroid microcarcinoma: a study of 535 cases observed in a 50-year period. Surgery. 1992 Dec;112(6):1139-46; discussion 1146-7.
- Noguchi S, Yamashita H, Murakami N, Nakayama I, Toda M, Kawamoto H. Small carcinomas of the thyroid. A long-term follow-up of 867 patients. Arch Surg. 1996 Feb;131(2):187-91. doi: 10.1001/archsurg.1996.01430140077021.
- Yamashita H, Noguchi S, Murakami N, Toda M, Uchino S, Watanabe S, Kawamoto H. Extracapsular invasion of lymph node metastasis. A good indicator of disease recurrence and poor prognosis in patients with thyroid microcarcinoma. Cancer. 1999 Sep 1;86(5):842-9. doi: 10.1002/(sici)1097-0142(19990901)86:53.0.co;2-x.
- Wada N, Duh QY, Sugino K, Iwasaki H, Kameyama K, Mimura T, Ito K, Takami H, Takanashi Y. Lymph node metastasis from 259 papillary thyroid microcarcinomas: frequency, pattern of occurrence and recurrence, and optimal strategy for neck dissection. Ann Surg. 2003 Mar;237(3):399-407. doi: 10.1097/01.SLA.0000055273.58908.19.
- Lee X, Gao M, Ji Y, Yu Y, Feng Y, Li Y, Zhang Y, Cheng W, Zhao W. Analysis of differential BRAF(V600E) mutational status in high aggressive papillary thyroid microcarcinoma. Ann Surg Oncol. 2009 Feb;16(2):240-5. doi: 10.1245/s10434-008-0233-3. Epub 2008 Nov 26.
- Kebebew E, Weng J, Bauer J, Ranvier G, Clark OH, Duh QY, Shibru D, Bastian B, Griffin A. The prevalence and prognostic value of BRAF mutation in thyroid cancer. Ann Surg. 2007 Sep;246(3):466-70; discussion 470-1. doi: 10.1097/SLA.0b013e318148563d.
- Rodolico V, Cabibi D, Pizzolanti G, Richiusa P, Gebbia N, Martorana A, Russo A, Amato MC, Galluzzo A, Giordano C. BRAF V600E mutation and p27 kip1 expression in papillary carcinomas of the thyroid <or=1 cm and their paired lymph node metastases. Cancer. 2007 Sep 15;110(6):1218-26. doi: 10.1002/cncr.22912.
- Eun YG, Kim SW, Kim YW, Kwon KH. Loss of Raf-1 kinase inhibitor protein expression is associated with lymph node metastasis in papillary thyroid cancer. Otolaryngol Head Neck Surg. 2010 Oct;143(4):544-8. doi: 10.1016/j.otohns.2010.05.025. Epub 2010 Aug 21.
- Yin DT, Wang L, Sun J, Yin F, Yan Q, Shen R, He G, Gao JX. Association of the promoter methylation and protein expression of Fragile Histidine Triad (FHIT) gene with the progression of differentiated thyroid carcinoma. Int J Clin Exp Pathol. 2010 May 25;3(5):482-91.
- Moses W, Weng J, Khanafshar E, Duh QY, Clark OH, Kebebew E. Multiple genetic alterations in papillary thyroid cancer are associated with younger age at presentation. J Surg Res. 2010 May 15;160(2):179-83. doi: 10.1016/j.jss.2009.05.031. Epub 2009 Jun 17.
- Salehian B, Liu Z. Genetic alterations in differentiated thyroid cancers. Endocr Metab Immune Disord Drug Targets. 2009 Sep;9(3):257-68. doi: 10.2174/187153009789044338. Epub 2009 Sep 1.
- Ringel MD. Molecular markers of aggressiveness of thyroid cancer. Curr Opin Endocrinol Diabetes Obes. 2009 Oct;16(5):361-6. doi: 10.1097/MED.0b013e32832ff2cb.
- Oler G, Camacho CP, Hojaij FC, Michaluart P Jr, Riggins GJ, Cerutti JM. Gene expression profiling of papillary thyroid carcinoma identifies transcripts correlated with BRAF mutational status and lymph node metastasis. Clin Cancer Res. 2008 Aug 1;14(15):4735-42. doi: 10.1158/1078-0432.CCR-07-4372.
- Vasko V, Espinosa AV, Scouten W, He H, Auer H, Liyanarachchi S, Larin A, Savchenko V, Francis GL, de la Chapelle A, Saji M, Ringel MD. Gene expression and functional evidence of epithelial-to-mesenchymal transition in papillary thyroid carcinoma invasion. Proc Natl Acad Sci U S A. 2007 Feb 20;104(8):2803-8. doi: 10.1073/pnas.0610733104. Epub 2007 Feb 12.
- Yasuoka H, Nakamura Y, Zuo H, Tang W, Takamura Y, Miyauchi A, Nakamura M, Mori I, Kakudo K. VEGF-D expression and lymph vessels play an important role for lymph node metastasis in papillary thyroid carcinoma. Mod Pathol. 2005 Aug;18(8):1127-33. doi: 10.1038/modpathol.3800402.
- Zou M, Famulski KS, Parhar RS, Baitei E, Al-Mohanna FA, Farid NR, Shi Y. Microarray analysis of metastasis-associated gene expression profiling in a murine model of thyroid carcinoma pulmonary metastasis: identification of S100A4 (Mts1) gene overexpression as a poor prognostic marker for thyroid carcinoma. J Clin Endocrinol Metab. 2004 Dec;89(12):6146-54. doi: 10.1210/jc.2004-0418.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
26. Mai 2013
Studienabschluss (Tatsächlich)
26. Mai 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
27. Juni 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
28. Juni 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
29. Juni 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
28. März 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
27. März 2019
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 4-2011-0212
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