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Randomized Translational Study to Examine the Effects of Shared Care in Management of Gestational Diabetes

9. Juni 2015 aktualisiert von: Tianjin Women and Children's Health Center

A Randomized Translational Study to Examine the Effects of Shared Care Versus Usual Care in Management of Gestational Diabetes in a Three-tier Prenatal Care Network in Tianjin, China

Research question (s)/hypothesis:

  1. . The effectiveness of the shared care management of gestational diabetes mellitus;
  2. . The cost-effectiveness of the shared care management;
  3. . Its sustainability

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Method (s) Tianjin three-tier antenatal care network established a universal screening program for gestational diabetes mellitus (GDM) in 1998 and up to 2008, the screening program had screened 115348 pregnant women. GDM will be defined as either fasting plasma glucose (PG) ≥5.1 mmol/L or 1-hour PG≥ 10.0 mmol/L or 2-hour PG≥ 8.5 mmol/L after 75 g glucose tolerance test. A total of 920 pregnant women who have GDM and agree to participate will be randomly assign to have the shared care (diet, physical activity and insulin if indicated) or the local usual antenatal care. The sample size has ≥80% power at a 5% type I error to detect the difference in the primary endpoint, birth weight ≥4000 gram and the secondary endpoint, pregnancy-induced hypertension. Hyperglycemia and other clinical data in the two groups of women will be collected during the shared care or the usual care. Logistic regression and cost-effectiveness analysis will be used in the data analysis.

Public health significance: The introduction of the proven management of GDM in Tianjin antenatal care network will justify the universal screening for GDM and reduce the rate of macrosomic infants and reduce pregnancy-induced hypertension, and thus improve pregnancy outcomes of women with GDM.

Sustainability plan: Just as the universal GDM screening in 1998, the shared care model will be introduced into the Tianjin antenatal care network as part of the usual care routine after the proposed study. The success of the care model will also be publicized and expanded to suburban districts and rural counties of Tianjin, possibly other parts of world where universal screening for GDM is a routine practice.

ACKNOWLEDGEMENT This project is supported by a BRIDGES grant from the International Diabetes Federation. BRIDGES, an International Diabetes Federation project, is supported by an educational grant from Lilly Diabetes."

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

948

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Tianjin
      • Tianjin, Tianjin, China
        • Tianjin Women and Children's Health Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 50 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All pregnant women who are diagnosed to have GDM.

Exclusion Criteria:

  • Diagnosis of overt diabetes during OGTT;
  • Younger than 18 years of age;
  • Non-singleton pregnancy;
  • Maternal-foetal ABO blood type incompatibility;
  • Maternal diseases such as chronic hypertension,thyrotoxicosis, prepregnancy diabetes and use of long-term medications that may affect glucose metabolism.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: The usual care arm
  • Individualized dietary and physical activity consultation plus group diabetes education
  • Self blood glucose monitoring
  • Insulin therapy if indicated
  • Self blood glucose monitoring
  • Insulin therapy institutions if indicated;
Andere Namen:
  • The shared lifestyle intervention arm
Aktiver Komparator: The shared care arm
  • Individualized dietary and physical activity consultation plus group diabetes education
  • Self blood glucose monitoring
  • Insulin therapy if indicated
  • Self blood glucose monitoring
  • Insulin therapy institutions if indicated;
Andere Namen:
  • The shared lifestyle intervention arm

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The Rate of Macrosomia.
Zeitfenster: At the time of birth.
Macrosomia is defined as birthweight ≥ 4000 gram.
At the time of birth.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The Rate of Pregnancy-induced Hypertension.
Zeitfenster: From enrolment at 24-28 gestational weeks till after delivery, an average of 12 weeks.
Pregnancy-induced hypertension includes gestational hypertension and preeclampsia/eclampsia.
From enrolment at 24-28 gestational weeks till after delivery, an average of 12 weeks.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Gongshu Liu, MD, Women and Children's Health Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. März 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. März 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. März 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. Juli 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Juni 2015

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Schwangerschaftsdiabetes mellitus

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