Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

A Trial Comparing the Ischemic Preconditioning Effects of Ticagrelor and Clopidogrel in Humans (ETCH)

23. November 2020 aktualisiert von: James De Lemos, University of Texas Southwestern Medical Center

A Randomized, Controlled, Open Label Trial Comparing the Ischemic Preconditioning Effects of Ticagrelor and Clopidogrel in Humans

Antiplatelet therapy remains a cornerstone in the treatment of acute and chronic coronary artery disease. Aspirin was the first such therapy to prove its benefits in acute myocardial infarction. Compared to aspirin monotherapy, the combination of aspirin and clopidogrel, a thienopyridine P2Y12 inhibitor, has been demonstrated to reduce adverse event rates among patients with acute coronary syndromes (with or without ST-segment elevation) and those receiving intracoronary stents. In the Triton-TIMI 38 trial a novel thienopyridine, prasugrel, was compared to clopidogrel in patients with acute coronary syndrome undergoing percutaneous coronary intervention. Although prasugrel significantly reduced recurrent myocardial infarction, bleeding rates were increased and no improvement in cardiac or all-cause mortality was demonstrated. However, in 2009, the authors of the PLATO trial demonstrated an unexpected cardiovascular mortality benefit with ticagrelor over clopidogrel, an endpoint not previously met by any other antiplatelet agent against an active comparator. Based on the reproducible adverse events seen in the DISPERSE, DISPERSE-2, and PLATO trials, an adenosine-mediated effect of ticagrelor is proposed.

Hypothesis: The aim of this study is to test the hypothesis that ticagrelor produces pharmacologic ischemic preconditioning, an undescribed potential off-label property of ticagrelor that could represent a plausible mechanism for its effects on cardiovascular mortality.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

18

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Texas
      • Dallas, Texas, Vereinigte Staaten, 75390
        • UT Southwestern Medical Center
      • Dallas, Texas, Vereinigte Staaten, 75216
        • Dallas Veterans Affairs Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 74 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Undergoing clinically-indicated PCI for stable or progressive exertional angina without rest angina, ST-segment shift, or elevated CK-MB or troponin-T or I
  • Willing and able to give informed consent and to comply with study procedures
  • Found to have single or two-vessel obstructive, non-occlusive (≥ 70% but < 100% stenosis), coronary artery disease with plans for treatment of all lesions by PCI
  • Target lesion location in the proximal or mid coronary vessel with reference diameter ≥ 2.5 mm

Exclusion Criteria:

  • Known allergy to aspirin, clopidogrel, or ticagrelor
  • Need for concomitant cardiac procedure, such as valve repair or replacement
  • Age ≥ 75
  • Concomitant theophylline/aminophylline use
  • Baseline ECG with infarct or conduction abnormalities (i.e. LVH with repolarization abnormality, bundle branch block, ST-segment abnormalities)
  • Presenting with an ST-segment elevation or non ST-segment elevation myocardial infarction
  • Evidence of prior myocardial infarction by cardiac imaging
  • Depressed left ventricular systolic function (ejection fraction < 50%)
  • Clinical congestive heart failure
  • End-stage renal disease
  • Presence of coronary collaterals on diagnostic coronary angiography
  • Presence of coronary thrombus on diagnostic coronary angiography
  • Diffuse obstructive disease (≥ 70% stenosis) in the distal segment of the target vessel
  • Left main and/or three-vessel coronary artery disease
  • Concomitant need for Warfarin therapy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Ticagrelor
Coronary occlusion with balloon inflation
Aktiver Komparator: Clopidogrel
Coronary occlusion with balloon inflation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Degree of ST-segment elevation by intracoronary ECG during coronary balloon inflation
Zeitfenster: 7-12 days after drug randomization
7-12 days after drug randomization

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Degree of ST-segment elevation by surface ECG during coronary balloon inflation
Zeitfenster: 7-12 days after drug randomization
7-12 days after drug randomization
Maximum inflation time tolerated following coronary balloon inflation
Zeitfenster: 7-12 days after drug randomization
This is defined as the amount of time the patient tolerates having loss of coronary flow in the target coronary artery during balloon inflation.
7-12 days after drug randomization
Time to ST-segment elevation during coronary balloon inflation
Zeitfenster: 7-12 days after drug randomization
7-12 days after drug randomization
Angina score during coronary balloon inflation
Zeitfenster: 7-12 days after drug randomization
This will be reported by the study subject during coronary balloon occlusion based on a validated pain scale.
7-12 days after drug randomization
Wall motion on chest wall echocardiography before and during coronary balloon inflation
Zeitfenster: 7-12 days after drug randomization
7-12 days after drug randomization
Strain rate on chest wall echocardiography before and during coronary balloon inflation
Zeitfenster: 7-12 days after drug randomization
7-12 days after drug randomization

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: James de Lemos, MD, UT Southwestern Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Dezember 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Dezember 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. Dezember 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. November 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. November 2020

Zuletzt verifiziert

1. November 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • AZUTSW

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Coronary occlusion with balloon inflation

Abonnieren