- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01745393
Kids Safe and Smokefree (KiSS) (KiSS)
10. Juli 2018 aktualisiert von: Temple University
Pediatrician Advice, Family Counseling & SHS Reduction for Underserved Children
The study's primary aim is to test the hypothesis that an intervention integrating pediatric clinic-level quality improvement with home-level behavioral counseling (CQI+BC) will result in greater reductions in child cotinine (a biomarker of secondhand smoke exposure) and reported cigarettes exposed/day than a clinic-level quality improvement plus attention control intervention (CQI+A).
A secondary aim is to test the hypothesis that relative to CQI+A, CQI+BC will result in higher cotinine-verified, 7-day point prevalence quit rate among parents.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Child secondhand smoke exposure (SHSe) is a significant public health problem that has been linked to asthma, acute respiratory illnesses, otitis, and SIDS, and is associated with increased risk of cancers, cardiovascular disease, and behavior problems.
This project will test the effectiveness of a comprehensive multilevel intervention to reduce young children's SHSe in minority and medically underserved communities known to have the highest SHSe-related morbidity and mortality risk.
First, we will provide a clinic-level quality improvement (CQI) intervention to improve the care of pediatric patients with SHSe in four pediatric clinics in North and West Philadelphia.
We will then randomize eligible parents visiting the CQI clinics into either a home-level behavioral counseling intervention (CQI+BC) or a home-level attention control intervention (CQI+A).
In addition to clinic-level intervention, CQI+BC provides personalized, behavioral counseling with intensive skills training and support where SHSe occurs (in the home), as well as systems navigation to facilitate access to and effective use of reimbursable nicotine replacement therapy and smoking cessation medication.
Participants will complete assessments at pre-treatment, 3-month end of treatment, and 12-month follow-up.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
327
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Pennsylvania
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Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19122
- Temple University
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Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19134
- St. Christopher's Hospital for Children
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Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19104
- Children's Hospital of Philadephia
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Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19140
- Temple University Hospital System
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- at least 18 years of age
- English-speaking
- parent or legal guardian of child under 11 years old who lives with him/her
- daily smoker
Exclusion Criteria:
- non-nicotine drug dependence
- psychiatric disturbance (bipolar, schizophrenia, psychosis)
- pregnant
- inadequate health literacy
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: Clinic Quality Improvement + Behavioral Counseling
This multilevel intervention includes advice and a referral from a pediatrician, behavioral counseling by study staff, and community systems navigation, all designed to reduce pediatric secondhand smoke exposure.
Over the course of 12 weeks participants receive a home visit designed to orient them to the program and trained health counselors provide multiple individualized phone counseling sessions designed to build coping skills, urge management skills, and self-efficacy.
Counseling also includes assistance with goal setting and navigation of local resources.
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|
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Aktiver Komparator: Clinic Quality Improvement + Attention Control
The attention control intervention parallels the format of the experimental group but focuses on family nutrition information.
The intervention includes a home visit to orient the participant to the program and multiple phone counseling sessions conducted by a trained health counselor.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Child Urine Cotinine
Zeitfenster: up to 12 months
|
Child urine cotinine is a biomarker for assessing second-hand smoke exposure.
We anticipate the CQI+BC treatment group will experience a greater reduction in child urine cotinine over time than the CQI+A control group.
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up to 12 months
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Parent-reported Second-hand Smoke Exposure in Cigarettes Per Day From All Sources
Zeitfenster: up to 12 months
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Parental report of cigarettes child is exposed to each day in the home and car by all sources during the 7 days prior to assessment.
We anticipate the CQI+BC treatment group will report greater reductions in second-hand smoke exposure over time than the CQI+A control group.
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up to 12 months
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Parent-reported Cotinine-verified 7-day Point Prevalence Abstinence
Zeitfenster: up to 12 months
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When a participant reports smoking abstinence, we will bioverify their smoking status.
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up to 12 months
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Brad Collins, PhD, Temple University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Lepore SJ, Winickoff JP, Moughan B, Bryant-Stephens TC, Taylor DR, Fleece D, Davey A, Nair US, Godfrey M, Collins BN. Kids Safe and Smokefree (KiSS): a randomized controlled trial of a multilevel intervention to reduce secondhand tobacco smoke exposure in children. BMC Public Health. 2013 Aug 30;13:792. doi: 10.1186/1471-2458-13-792.
- Collins BN, Lepore SJ, Winickoff JP, Nair US, Moughan B, Bryant-Stephens T, Davey A, Taylor D, Fleece D, Godfrey M. An Office-Initiated Multilevel Intervention for Tobacco Smoke Exposure: A Randomized Trial. Pediatrics. 2018 Jan;141(Suppl 1):S75-S86. doi: 10.1542/peds.2017-1026K. Erratum In: Pediatrics. 2018 Jun;141(6):
- Collins BN, Lepore SJ, Winickoff JP, Sosnowski DW. Parents' Self-efficacy for Tobacco Exposure Protection and Smoking Abstinence Mediate Treatment Effects on Child Cotinine at 12-Month Follow-up: Mediation Results from the Kids Safe and Smokefree Trial. Nicotine Tob Res. 2020 Oct 29;22(11):1981-1988. doi: 10.1093/ntr/ntz175.
- Lepore SJ, Collins BN, Sosnowski DW. Self-efficacy as a pathway to long-term smoking cessation among low-income parents in the multilevel Kids Safe and Smokefree intervention. Drug Alcohol Depend. 2019 Nov 1;204:107496. doi: 10.1016/j.drugalcdep.2019.05.027. Epub 2019 Aug 24.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
12. November 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. Dezember 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
10. Dezember 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
8. August 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
10. Juli 2018
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- R01CA158361 (US NIH Stipendium/Vertrag)
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