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Kids Safe and Smokefree (KiSS) (KiSS)

10. Juli 2018 aktualisiert von: Temple University

Pediatrician Advice, Family Counseling & SHS Reduction for Underserved Children

The study's primary aim is to test the hypothesis that an intervention integrating pediatric clinic-level quality improvement with home-level behavioral counseling (CQI+BC) will result in greater reductions in child cotinine (a biomarker of secondhand smoke exposure) and reported cigarettes exposed/day than a clinic-level quality improvement plus attention control intervention (CQI+A). A secondary aim is to test the hypothesis that relative to CQI+A, CQI+BC will result in higher cotinine-verified, 7-day point prevalence quit rate among parents.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Child secondhand smoke exposure (SHSe) is a significant public health problem that has been linked to asthma, acute respiratory illnesses, otitis, and SIDS, and is associated with increased risk of cancers, cardiovascular disease, and behavior problems. This project will test the effectiveness of a comprehensive multilevel intervention to reduce young children's SHSe in minority and medically underserved communities known to have the highest SHSe-related morbidity and mortality risk. First, we will provide a clinic-level quality improvement (CQI) intervention to improve the care of pediatric patients with SHSe in four pediatric clinics in North and West Philadelphia. We will then randomize eligible parents visiting the CQI clinics into either a home-level behavioral counseling intervention (CQI+BC) or a home-level attention control intervention (CQI+A). In addition to clinic-level intervention, CQI+BC provides personalized, behavioral counseling with intensive skills training and support where SHSe occurs (in the home), as well as systems navigation to facilitate access to and effective use of reimbursable nicotine replacement therapy and smoking cessation medication. Participants will complete assessments at pre-treatment, 3-month end of treatment, and 12-month follow-up.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

327

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Pennsylvania
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19122
        • Temple University
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19134
        • St. Christopher's Hospital for Children
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19104
        • Children's Hospital of Philadephia
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19140
        • Temple University Hospital System

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • at least 18 years of age
  • English-speaking
  • parent or legal guardian of child under 11 years old who lives with him/her
  • daily smoker

Exclusion Criteria:

  • non-nicotine drug dependence
  • psychiatric disturbance (bipolar, schizophrenia, psychosis)
  • pregnant
  • inadequate health literacy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Clinic Quality Improvement + Behavioral Counseling
This multilevel intervention includes advice and a referral from a pediatrician, behavioral counseling by study staff, and community systems navigation, all designed to reduce pediatric secondhand smoke exposure. Over the course of 12 weeks participants receive a home visit designed to orient them to the program and trained health counselors provide multiple individualized phone counseling sessions designed to build coping skills, urge management skills, and self-efficacy. Counseling also includes assistance with goal setting and navigation of local resources.
Aktiver Komparator: Clinic Quality Improvement + Attention Control
The attention control intervention parallels the format of the experimental group but focuses on family nutrition information. The intervention includes a home visit to orient the participant to the program and multiple phone counseling sessions conducted by a trained health counselor.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Child Urine Cotinine
Zeitfenster: up to 12 months
Child urine cotinine is a biomarker for assessing second-hand smoke exposure. We anticipate the CQI+BC treatment group will experience a greater reduction in child urine cotinine over time than the CQI+A control group.
up to 12 months
Parent-reported Second-hand Smoke Exposure in Cigarettes Per Day From All Sources
Zeitfenster: up to 12 months
Parental report of cigarettes child is exposed to each day in the home and car by all sources during the 7 days prior to assessment. We anticipate the CQI+BC treatment group will report greater reductions in second-hand smoke exposure over time than the CQI+A control group.
up to 12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Parent-reported Cotinine-verified 7-day Point Prevalence Abstinence
Zeitfenster: up to 12 months
When a participant reports smoking abstinence, we will bioverify their smoking status.
up to 12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Brad Collins, PhD, Temple University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. November 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. Dezember 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. Dezember 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. August 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Juli 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • R01CA158361 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Clinic Quality Improvement + Behavioral Counseling

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