- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01757015
Safety and Efficacy of NVA237 as an add-on to Fixed Dose Combination LABA/ICS (GLOW8)
19. April 2017 aktualisiert von: Novartis Pharmaceuticals
A 26-week Multi-center Randomized Double-blind Study to Compare Efficacy and Safety of NVA237 Versus Placebo as an add-on to Maintenance Therapy With Fixed-dose Combination Salmeterol/Fluticasone Propionate in COPD Patients With Moderate to Severe Airflow Limitation
This study is to evaluate if add-on treatment with inhaled NVA237 (50 µg) once daily (o.d.) via single-dose dry-powder inhaler (SDDPI) further improves lung function and health status and is well tolerated compared to placebo in symptomatic COPD patients with moderate to severe airflow limitation who are already receiving maintenance therapy with inhaled fixed-dose-combination of salmeterol/fluticasone propionate (50/500 µg) twice daily (b.i.d.) via multi-dose dry powder inhaler (MDDPI).
Studienübersicht
Status
Zurückgezogen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Phase
- Phase 3
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
40 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Current or ex-smokers who have a smoking history of at least 10 pack years (e.g., 10 pack years = 1 pack/day × 10 years, ½ pack/day × 20 years, etc.).
- COPD (Chronic Obstructive Pulmonary Disease) patients with moderate to severe airflow limitation (Spirometry classification: GOLD 2 or 3) at Visit 2:
- Post-bronchodilator FEV1 (Forced Expiratory Volume in one second) ≥30% and <60% of the predicted normal, and,
- Post-bronchodilator FEV1/forced vital capacity (FVC) <0.70
- Patients on maintenance treatment with fixed-dose combination of inhaled salmeterol and fluticasone propionate (50/500 µg) b.i.d. delivered via a proprietary MDDPI (multidose dry powder inhaler) device for at least 30 days prior to screening visit (Visit 1).
- Patients in category Gold B or D with a CAT (COPD Assessment Test) total score ≥10 at screening (Visit 1) and before randomization (Visit 3).
- Patients with a history of at least 1 moderate or severe COPD exacerbation within the previous year.
Exclusion Criteria:
- Pregnant or nursing (lactating) women
- Women of child-bearing potential, unless they are using effective methods of contraception during the study
- Patients with a history of long QT syndrome or whose QTc measured at run-in (Visit 2) (Fridericia method) is prolonged (>450 ms). (These patients cannot be re-screened.)
- Patients with evidence (upon visual inspection) of oropharyngeal candidiasis at baseline with or without treatment.
- Patients who have not achieved an acceptable spirometry result at run-in (Visit 2) in accordance with American Thoracic Society (ATS)/European Respiratory Society (ERS) criteria for acceptability and repeatability.
- Patients who have had a COPD exacerbation that required treatment with antibiotics or oral corticosteroids or hospitalization in the 6 weeks prior to screening (Visit 1).
- Patients who have had a respiratory tract infection within 4 weeks prior to screening (Visit 1).
- Patients requiring long term oxygen therapy prescribed for >12 hours per day.
- Patients with allergic rhinitis who use an H1 antagonist or intra-nasal corticosteroids intermittently. (Treatment with a stable dose or regimen is permitted.)
- Patients with concomitant pulmonary disease (e.g., lung fibrosis, sarcoidosis, interstitial lung disease, or pulmonary hypertension), clinically significant bronchiectasis, or history of pulmonary lobectomy, lung volume reduction surgery, or lung transplantation.
- Patients with active pulmonary tuberculosis, unless confirmed by imaging to be no longer active.
Other protocol-defined inclusion/exclusion criteria may apply.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Vervierfachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Placebo-Komparator: Placebo
Placebo to NVA237 (50 μg) o.d. in the morning Patients will also receive open label salmeterol/fluticasone propionate (50/500 µg) b.i.d., in the morning and evening
|
Placebo to NVA237
|
|
Experimental: NVA237
NVA237 (50 μg) o.d. in the morning Patients will also receive open label salmeterol/fluticasone propionate (50/500 µg) b.i.d., in the morning and evening.
|
NVA237 (50µg, o.d.
via SDDPI) in the morning,
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Trough Forced Expiratory Volume in 1 second (FEV1)
Zeitfenster: after 12 weeks of treatment
|
Comparison of NVA237 treatment versus placebo treatment in the trough FEV1 after 12 weeks of treatment
|
after 12 weeks of treatment
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Total score of St George's Respiratory Questionnaire for COPD patients (SGRQ-C).
Zeitfenster: 26 weeks
|
Comparison of NVA237 treatment versus placebo treatment in terms of change in SGRQ-C after 26 weeks of treatment
|
26 weeks
|
|
Trough Forced Expiratory Volume in 1 second (FEV1)
Zeitfenster: week 4 , week 26
|
Comparison of effect of NVA237 treatment versus placebo treatment in FEV1 after 4 weeks and after 26 weeks of treatment
|
week 4 , week 26
|
|
Total score of the Transition Dyspnea Index (TDI)
Zeitfenster: Week 12 and week 26
|
Comparison of effect of NVA237 treatment versus placebo treatment in the total TDI score after 12 weeks and after 26 weeks of treatment
|
Week 12 and week 26
|
|
Assessment of safety and tolerability
Zeitfenster: 26 Weeks
|
All safety endpoints will be summarized for the safety set.
|
26 Weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. April 2013
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. April 2014
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. April 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
17. Dezember 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. Dezember 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
28. Dezember 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
20. April 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. April 2017
Zuletzt verifiziert
1. August 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
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- Lungenkrankheit
- Lungenerkrankungen, obstruktive
- Lungenerkrankung, chronisch obstruktiv
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- Muskarinische Antagonisten
- Cholinerge Antagonisten
- Cholinerge Wirkstoffe
- Adjuvantien, Anästhesie
- Glycopyrrolat
Andere Studien-ID-Nummern
- CNVA237A2311
- 2012-002854-21
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