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Effect of in Vitro Blocking the Common Beta Chain on Cell Viability in Asthma

10. Juli 2017 aktualisiert von: Hamilton Health Sciences Corporation

Effect of in Vitro Blocking the Common Beta Chain on the Function of Blood, Bone Marrow and Sputum Cells Collected From Asthmatic Donors.

This study examines in vitro blockade of signaling through the β-chain, on viability, activation and differentiation of eosinophils and their progenitors collected in sputum, blood and bone marrow samples pre and post-allergen challenge from mild atopic asthmatic subjects.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The experiments will use sputum samples induced from subjects with mild asthma, undergoing allergen inhalation challenges. In general, each sample will be composed of >10% neutrophils and >10% macrophages. Samples collected pre-allergen will have a low frequency of eosinophils and lymphocytes (<1%), however the percentage of eosinophils will increase to approximately 12% following allergen challenges. The sputum samples will be processed in DPBS (without dithiothreitol), and the cell suspension will be adjusted to 1 million cells/ml in DMEM with penicillin and streptomycin. A cytospin will be made for differential cell counts. The mixed cell population at 5 million cells/ml will be incubated for 48 hours at 37 degrees Celcius ± β-chain MAb at a concentration of 100 mcg/ml. After 48 hours the cell culture medium will be removed for assay of cytokines and chemokines by ELISA. Cells will be resuspended in PBS and Binding Buffer (BD Pharmingen, Cat no. 556454),stained for assessments by flow cytometry, and analyzed in duplicate.

Experiments will use blood (80 ml) and bone marrow aspirates (5ml) from atopic asthmatics taken pre and 24hr post allergen challenge. Methylcult micro-culture colonogenic assays will be performed to enumerate outgrowth of Eo/Baso-CFU and GM-CFU from CD34+ cells populations collected from the blood and bone marrow samples. Methylcult assays will be performed with CD34+ enriched cell populations in the presence of IL-5,IL-3 and GM-CSF +/- CSL311. Following 14 days culture, colonies will be enumerated.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

10

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Hamilton, Ontario, Kanada, L8N 3Z5
        • McMaster University Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Subjects with mild allergic asthma.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male and female volunteers 18 through 65 years of age.
  • General good health
  • Mild to moderate, stable, allergic asthma
  • History of episodic wheeze and shortness of breath; FEV1 at baseline at least 70% of the predicted value
  • Able to understand and give written informed consent and has signed a written informed consent form approved by the investigator's REB
  • Positive methacholine challenge
  • Positive skin-prick test to common aeroallergens (including cat, dust mite, grass, pollen)
  • Positive allergen-induced airway bronchoconstriction (a fall in FEV1 of at least 20% from baseline)

Exclusion Criteria:

  • A worsening of asthma or a respiratory tract infection within 6 weeks preceding study entry
  • Use of corticosteroids, immunosuppressives, anticoagulants (warfarin or heparin) within 28 days prior to randomization into the study
  • Use of nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs) within 48 hours of dosing or aspirin with 7 days of dosing
  • Have chronic use of any other medication for treatment of allergic lung disease other than short- and intermediate-acting ß2-agonists or ipratropium bromide
  • Use of caffeine-containing products or medications for 12 hours or alcohol or over the counter drugs including aspirin, cold and allergy medications for 48 hours or inhaled bronchodilators for 8 hours prior to methacholine and allergen challenges
  • Use of tobacco products of any kind currently or within the previous 12 months, or smoking history > 10 pack years.
  • Lung disease other than mild to moderate allergic asthma
  • Unwillingness or inability to comply with the study protocol for any other reason.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Allergen challenge
Determination of the effects of a β-chain monoclonal antibody (MAb) on the function of cells naturally activated by in vivo allergen exposure, from donors with allergen-induced asthma
Allergen extract is administered by inhalation.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Sputum Collection
Zeitfenster: 7 hours post allergen
Three baseline sample collections will ensure sufficient numbers of cells are collected for proposed outcomes. Post allergen cells will be examined at time points when these populations are known to be at their highest frequency.
7 hours post allergen

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Gail M Gauvreau, PhD, Hamilton Health Sciences Corporation

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. Dezember 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Dezember 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. Januar 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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