- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01823679
Capecitabine in Treating Patients With Advanced or Recurrent Squamous Cell Carcinoma of the Skin
15. März 2018 aktualisiert von: A. Dimitrios Colevas, Stanford University
A Phase 2 Study of Capecitabine in Patients With Advanced or Recurrent Squamous Cell Carcinoma of the Skin
Phase 2 evaluation of capecitabine in patients with advanced or recurrent squamous cell carcinoma of the skin.
Studienübersicht
Status
Beendet
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Participants are to receive 500 mg/m² of capecitabine orally (PO) twice daily (BID) on days 1 to 14. Courses repeat every 21 days in the absence of disease progression or unacceptable toxicity.
After completion of study treatment, patients are followed up for 2 years.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
2
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
California
-
Stanford, California, Vereinigte Staaten, 94305
- Stanford University Hospitals and Clinics
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
INCLUSION CRITERIA
- Squamous cell carcinoma of the skin or "unknown primary lesions" at the time of diagnosis if metastatic disease present with a history of plausible primary skin site removed in the past. Example: squamous cell carcinoma in neck or parotid lymph nodes with no identifiable mucosal primary but with a history of the removal of one or more early stage squamous cell carcinomas of the skin in an anatomically relevant lymphatic drainage region would be eligible
- Measurable disease, defined as at least 1 lesion that can be accurately measured in at least 1 dimension as ≥ 10 mm with computed tomography (CT) scan; magnetic resonance imaging (MRI); or calipers during clinical exam
- Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status ≤ 2 (Karnofsky ≥ 60%)
- Life expectancy greater than 3 months
- Absolute neutrophil count ≥ 1,000/mcL
- Platelets ≥ 100,000/mcL
Total bilirubin
- Within normal institutional limits OR
- ≤ 2 x upper limit of normal (ULN) if participant has Gilbert's syndrome (elevated unconjugated bilirubin from decreased UDP glucuronosyltransferase 1 family, polypeptide A1 [UGT1A1] activity)
- Aspartate aminotransferase (AST) (serum glutamic oxaloacetic transaminase [SGOT])/alanine aminotransferase (ALT) (serum glutamate pyruvate transaminase [SGPT]) ≤ 2.5 x institutional ULN or up to 5 X ULN if known to be caused by liver metastases
Creatinine OR
- < 1.3 mg/dL OR
- Creatinine clearance ≥ 30 mL/min/1.73 m2 for patients with creatinine levels above institutional normal (Note creatinine clearances between 30 and 49 mg/dL necessitate dose modification)
- For participants with a history of coronary artery disease (CAD)/myocardial infarction (MI) or congestive heart failure (CHF), ejection fraction (EF) ≥ 50% by multi-gated acquisition (MUGA) or echocardiogram (exceptions by PI discretion)
EXCLUSION CRITERIA
- Prior treatment with systemic capecitabine or prodrugs
- Prior treatment with systemic fluorouracil (5-FU) or prodrugs (prior topical treatment with 5FU is permitted if recovered from any toxicities > grade 1, and after at least 5 half-lives of the last systemically administered agent have passed)
- Receiving any other investigational agents or anti-cancer treatments
- Candidates for curative locoregional treatment (patients with recurrent locoregional disease following surgery and/ or radiation for which a resection is unacceptably morbid and unlikely to be curative are eligible)
- History of allergic reactions attributed to compounds of similar chemical or biologic composition to capecitabine
Uncontrolled concurrent illness including, but not limited to:
- Ongoing or active infection
- Symptomatic congestive heart failure
- Unstable angina pectoris
- Cardiac arrhythmia
- Psychiatric illness/social situations that would limit compliance with study requirements
- Pregnant
- Lactating
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Capecitabine 1000 mg/m²
Participants will receive oral capecitabine twice-a-day (BID) as 500 mg/m² doses on days 1 to 14. Courses repeat every 21 days in the absence of disease progression or unacceptable toxicity. |
Mündlich gegeben
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Objective Response Rate (ORR)
Zeitfenster: 9 weeks (3 cycles)
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Response assessed by Response Evaluation Criteria in Solid Tumors Version 1.1 (RECIST v1.1)
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9 weeks (3 cycles)
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Progression-free Survival (PFS) at 1 Year
Zeitfenster: 1 year
|
Proportion of participants with progression-free survival (PFS) at 1 year, as calculated based on Kaplan-Meier estimates.
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1 year
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Progression-free Survival (PFS) at 2 Years
Zeitfenster: 2 years
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Proportion of participants with progression-free survival (PFS) at 2 years, as calculated based on Kaplan-Meier estimates.
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2 years
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Overall Survival (OS) at 1 Year
Zeitfenster: 1 year
|
Proportion of participants with overall survival (OS) at 1 year, as calculated based on Kaplan-Meier estimates.
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1 year
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Overall Survival (OS) at 2 Years
Zeitfenster: 2 years
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Proportion of participants with overall survival (OS) at 2 years, as calculated based on Kaplan-Meier estimates.
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2 years
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Alexander Colevas, Stanford University
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
29. März 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
29. März 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
4. April 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
12. April 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. März 2018
Zuletzt verifiziert
1. März 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Hautkrankheiten
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Krankheitsattribute
- Neubildungen, Plattenepithelzellen
- Karzinom
- Wiederauftreten
- Karzinom, Plattenepithel
- Hauttumoren
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Capecitabin
Andere Studien-ID-Nummern
- IRB-26699
- NCI-2013-00710 (Registrierungskennung: CTRP (Clinical Trial Reporting Program))
- SKIN0016 (Andere Kennung: OnCore)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Nein
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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