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Utility of Psychosocial Intervention in Improving Outcome for Methadone-exposed Infants and Their Mothers (HOPE)

26. Juni 2013 aktualisiert von: Dr. Henry Akinbi

Retrospective Analysis of the Utility Formal Psychosocial Support in Enhancing the Outcome of Pregnancies in Opiate-addicted Pregnant Women in Agonist Maintenance Programs

Opiate drug abuse/addiction is a significant co-morbidity in pregnancy. Opiate maintenance program enhances the outcome of pregnancies for the mother and the infant. Our objective was to assess if provision of structured psychosocial support in addition to methadone maintenance program adds incremental benefits with regards to the outcome of pregnancy.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

113

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ohio
      • Cincinnati, Ohio, Vereinigte Staaten, 45220
        • Good Samaritan Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Opiate abusing pregnant women who received their prenatal care through Good Samaritan Faculty Medical Center and were getting methadone maintenance therapy

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Positive Methadone tox screen
  • Received care at Good Samaritan Hospital in Cincinnati
  • Delivered at Good Samaritan Hospital

Exclusion Criteria:

  • Twin gestation
  • Sever congenital anomalies
  • Conditions requiring transfer to quaternary hospital

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Methadone maintenance program
Mothers on methadone treatment at time of delivery who delivered at Good Samaritan Hospital but were not enrolled in psychosocial intervention offered through the HOPE (Helping Opiate-addicted Pregnant women Evolve) program.
Psychosocial intervention
Pregnant women who were in methadone maintenance program PLUS structured psychosocial intervention at the time of delivery (HOPE Program).
This is retrospective analysis of two groups of opiate-addicted pregnant women: 1) Pregnant women in methadone maintenance program 2) Pregnant women in methadone maintenance program AND structured psychosocial intervention

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of newborns in each group that required pharmacological treatment for neonatal abstinence syndrome
Zeitfenster: Birth until discharge
Infants delivered to mothers that are maintained on methadone are at risk for neonatal abstinence syndrome. Psychosocial support is provided to pregnant women in methadone maintenance program to impact the outcome of the infants. The percentage of infants requiring pharmacotherapy would be expected to be reduced by the addition of psychosocial intervention to methadone maintenance program.
Birth until discharge

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Gestational age at which the infants were delivered.
Zeitfenster: Gestational age at delivery.
Addiction of pregnant women to opiate drugs is associated with preterm delivery. The gestational ages of infants delivered to women in the two groups will be compared for statistically significant differences.
Gestational age at delivery.
Percentage of infants that are small for gestational age.
Zeitfenster: Gestional period.
Addiction to opiates is associated with fetal growth restriction. This study compared the proportion of infants who are <90th percentile for gestational age in both groups.
Gestional period.
Anthropometric measurements at birth
Zeitfenster: Measurements at birth.
Differences between the mean birth weight, Length and head circumference at birth were compared between the two groups.
Measurements at birth.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Juni 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Juni 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. Juni 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. Juni 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Juni 2013

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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