Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Use of Simulation-Based Mastery Learning for Thoracentesis to Improve Outcomes

13. Juli 2017 aktualisiert von: Jeffrey Barsuk, Northwestern University

Use of Simulation-Based Mastery Learning for Resident Thoracentesis Training to Improve Patient Outcomes

The goal of the proposed research is to investigate the use a medical simulation and mastery learning (where all learners must reach a high standard before completion of training) curriculum to improve internal medicine residents' skills when performing thoracentesis procedures (remove fluid from around the lung) on patients. Additionally, we will evaluate how these skills affect patient outcomes by comparing thoracenteses performed by simulator-trained residents to those who have "traditional" training. This project will evaluate these overall hypotheses: simulation-based training using the mastery learning approach improves medicine resident's thoracentesis skills and improves patient outcomes and satisfaction.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Given medical procedures are the second most common cause of the complications that afflict 3% of hospitalized patients, simulation-based mastery learning should be applied to procedures done in all medical centers. In academic hospitals, bedside procedures such as thoracentesis procedures are often performed by unsupervised medical trainees. Traditionally, medical trainees learn procedures relying on the historic "see one, do one, teach one" mentality. Unfortunately, this approach subjects patients to procedures before trainees are competent.

Through the use of medical simulation, medical educators can increase the essential knowledge and skills of trainees while assuring procedural competence and reducing patient exposure to undue risk. Medical simulation training using the mastery learning model improves clinical skills and reduces the risk of procedure-associated injury. Our research group pioneered the use of this evidence-based approach for teaching medical trainees. Mastery learning requires that all trainees demonstrate a uniformly high level of skill before training completion. This ensures competence on a medical simulator before actual patient encounters.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

1000

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60611
        • Northwestern University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients:

    • undergoing a thoracentesis procedure
    • on internal medicine or hospitalist ward service
    • English or Spanish Speaking
  • 2nd and 3rd year internal medicine residents

Exclusion Criteria:

  • Cognitive impairment

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Traditionally-trained Procedures
Patients who undergo thoracentesis procedures by traditionally-trained residents who have not undergone simulation-based mastery learning.
Experimental: Simulator-trained Procedures
Patients who undergo thoracentesis procedures by residents who have undergone simulation-based mastery learning.
Internal Medicine residents are randomly selected to undergo simulation-based mastery learning.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Simulation based mastery learning for resident thoracentesis training will increase patient satisfaction and safety.
Zeitfenster: 30 months
Thoracentesis skills will be measured using a checklist on the simulator and on actual patients during direct observations. Satisfaction with procedures done by a referred service or at the bedside by simulator-trained residents will be measured by patient reported confidence levels in procedure performer, perception of delay, and comfort during the procedure. Patient safety will be measured by assessing documented complication rates such as: pneumothorax, bleeding, infection, reexpansion pulmonary edema, and significant pain. Additionally, length of stay and hospital costs will be compared between patients undergoing thoracentesis by simulator-trained residents versus referred services (or traditionally-trained residents).
30 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jeffrey H. Barsuk, MD, Northwestern University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Juli 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Juli 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. Juli 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Simulation-based mastery learning

3
Abonnieren