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Two Vitamin D Dosing Strategies in Children With Chronic Kidney Disease

17. Mai 2020 aktualisiert von: Larry Greenbaum, MD, PhD, Emory University

Randomized Trial of Two Maintenance Doses of Vitamin D and Trace Element Status in Children With Chronic Kidney Disease

Vitamin D deficiency is common in the general population and more common in children with chronic kidney disease. Vitamin D is very important for bone health, especially in children with chronic kidney disease. To date, several studies using different doses of vitamin D have been tried to correct vitamin D deficiency, but none has been completely successful. The investigators are comparing two different doses of vitamin D to determine which one is more effective at correcting and maintaining normal blood levels of vitamin D. The investigators hypothesize that a higher percentage of children receiving a higher dose of vitamin D will be vitamin D replete at the end of 6 months.

This study will enroll 80 children 9 to 18 years old who have chronic kidney disease (CKD) and can take pills. They will be enrolled from Chronic Renal Insufficiency Clinic, the Hemodialysis Unit, Peritoneal Dialysis Clinic and Transplant Clinic at Children's Healthcare of Atlanta.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Vitamin D has a critical role in bone metabolism. In addition, there is increasing evidence that vitamin D has an important role in many other areas, including cardiovascular health, immune function, and prevention of autoimmune diseases and certain malignancies. In patients with CKD, there are a variety of abnormalities in mineral metabolism that lead to bone disease.

After the investigators obtain informed consent and assent, children will be randomly assigned to either low dose (1000 units daily) or high dose (4000 units daily) vitamin D pills (50% in each group). Participants will take vitamin D capsules every day for for 6 months. Vitamin D levels will be obtained at baseline, 3 months and 6 months. The study visits will be at the same time as routine clinic visits when the children are having blood drawn for routine care. At the end of the study, the investigators will compare the percentage of patients who have normal vitamin D levels at 6 months in the two groups. The investigators will also describe the percentage of patients who have elevated or low levels of trace elements.

The two doses of vitamin D in this study are within the dosing range recommended by the Institute of Medicine, and thus the investigators do not anticipate any adverse effects. Vitamin D toxicity could theoretically occur, and an elevated vitamin D level at 3 months would be an indication to withdraw a patient from the study.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

98

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Georgia
      • Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30322
        • Childen's Healthcare of Atlanta

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

9 Jahre bis 21 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patient's parent/legal guardian must be willing and able to give written informed consent and the patient must be willing to give written informed assent if applicable
  2. Estimated glomerular filtration rate < 60 mL/min/1.73 m2 body surface area or recipient of a kidney transplant
  3. 9-21 years old
  4. Able to swallow pills

Exclusion Criteria:

  1. Liver failure
  2. Malabsorption
  3. Current calcium level >10.5 mg/dL
  4. History of hypercalcemia (Ca >11 mg/dL) during the preceding 6 months
  5. Current treatment with an antiepileptic drug or other medications that may affect vitamin D metabolism (e.g., phenobarbital, phenytoin, rifampicin)
  6. History of hypervitaminosis D
  7. Completion of a course of high dose vitamin D within the preceding 2 months

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: 1000 IU of Vitamin D Daily
Participants randomized to take a 1000 IU capsule of Vitamin D every day for 6 months.
1000 IU of Vitamin D will be administered in capsule form, once daily.
Experimental: 4000 IU of Vitamin D Daily
Participants randomized to take a 4000 IU capsule of Vitamin D capsule every day for 6 months.
4000 IU of Vitamin D will be administered in capsule form, once daily.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Participants with Adequate Vitamin D Level
Zeitfenster: Month 6
Vitamin D sufficiency will be assessed as the percentage of participants with a vitamin D level >30 ng/ml.
Month 6

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Larry Greenbaum, MD, PhD, Emory University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. September 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

26. September 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

26. September 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Juli 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Juli 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. Juli 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. Mai 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Mai 2020

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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