- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01911728
Drug-drug Interaction Study With MDV3100 and a Cocktail of Substrates
22. Juni 2017 aktualisiert von: Astellas Pharma Europe B.V.
A Phase I Open-label Study to Evaluate the Effect of Multiple Doses of MDV3100 (ASP9785) on the Pharmacokinetics of Substrates for CYP2C8, CYP2C9, CYP2C19, and CYP3A4 in Patients With Castration-resistant Prostate Cancer
A drug-drug interaction study to investigate the potential pharmacokinetic interaction between MDV3100 and a cocktail of substrates for pioglitazone (CYP2C8 substrate), S-warfarin (CYP2C9 substrate), omeprazole (CYP2C19 substrate), and midazolam (CYP3A4 substrate).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
14
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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-
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George, Südafrika
- Parexel
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Port Elizabeth, Südafrika
- Parexel/Qdot Pharma
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Männlich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Histologically or cytologically confirmed adenocarcinoma of the prostate without neuroendocrine differentiation or small cell features;
- Ongoing androgen deprivation therapy with a gonadotropin releasing hormone (GnRH) analogue or orchiectomy (i.e., medical or surgical castration);
Progressive disease by prostate specific antigen (PSA) or imaging whether or not after chemotherapy in the setting of medical or surgical castration. Disease progression for study entry is defined as one or more of the following 3 criteria:
- PSA progression defined by a minimum of 3 rising PSA levels with an interval of ≥1 week between each determination. The PSA value during the pre investigational period should be ≥2 μg/L (2 ng/mL);
- Soft tissue disease progression defined by the Response Evaluation Criteria in Solid Tumors, version 1.1 (RECIST 1.1) for soft tissue disease (see Appendix A);
- Bone disease progression defined by two or more new lesions on bone scan.
Exclusion Criteria:
- Confirmed CYP2C8, CYP2C9, or CYP2C19 poor metabolizer status based on genotyping analysis;
- Absolute neutrophil count < 1,500/μL, platelet count < 100,000/μL, and hemoglobin < 5.6 mmol/L (9 g/dL) during the screening period (NOTE: patients may not have received any growth factors or blood transfusions within 7 days prior to the hematologic laboratory values obtained during the screening period);
- Total bilirubin > 1.5 times, or alanine aminotransferase (ALT) or aspartate aminotransferase (AST) > 2 times the upper limit of normal during the screening period;
- Creatinine > 177 μmol/L (2 mg/dL) during the screening period;
- Albumin < 30 g/L (3.0 g/dL) during the screening period;
- Treatment with androgen receptor antagonists (bicalutamide, flutamide, nilutamide), 5 α reductase inhibitors (finasteride, dutasteride), estrogens, or chemotherapy within 4 weeks prior to enrollment (Day 1 visit) or plans to initiate treatment with any of these treatments during the study;
- Use of herbal products that may decrease PSA levels (e.g., saw palmetto) or systemic corticosteroids greater than the equivalent of 10 mg of prednisone/prednisolone per day within 4 weeks prior to enrollment (Day 1 visit) or plans to initiate treatment with any of these treatments during the study;
- Structurally unstable bone lesions suggesting impending fracture;
- History of seizure, including any febrile seizure, loss of consciousness, or transient ischemia attack within 12 months prior to enrollment (Day 1 visit), or any condition that may pre-dispose to seizure (e.g., prior stroke, brain arteriovenous malformation, head trauma with loss of consciousness requiring hospitalization)
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: Multiple doses of MDV3100
Multiple doses of MDV3100 and a single dose of pioglitazone and a single dose of cocktail containing -warfarin, omeprazole and midazolam
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Oral
Oral
Andere Namen:
Oral
Oral
Oral
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Assessment of the pharmacokinetic profile of pioglitazone (CYP2C8 substrate) in combination with MDV3100 PTM and MDV3100
Zeitfenster: Day 1 through Day 72 (75 times)
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(Maximum concentration (observed))Cmax, (Area Under Curve from the time of dosing to the last measurable concentration)AUC0-t, (AUC extrapolated to infinity)AUC0-inf
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Day 1 through Day 72 (75 times)
|
|
Assessment of the pharmacokinetic profile of S-warfarin (CYP2C9 substrate) in combination with MDV3100 PTM and MDV3100
Zeitfenster: Day 1 through Day 72 (75 times)
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(Maximum concentration (observed))Cmax, (Area Under Curve from the time of dosing to the last measurable concentration)AUC0-t, (AUC extrapolated to infinity)AUC0-inf
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Day 1 through Day 72 (75 times)
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|
Assessment of the pharmacokinetic profile of omeprazole (CYP2C19 substrate) in combination with MDV3100 PTM and MDV3100
Zeitfenster: Day 1 through Day 72 (75 times)
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(Maximum concentration (observed))Cmax, (Area Under Curve from the time of dosing to the last measurable concentration)AUC0-t, (AUC extrapolated to infinity)AUC0-inf
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Day 1 through Day 72 (75 times)
|
|
Assessment of the pharmacokinetic profile of midazolam (CYP3A4 substrate) in combination with MDV3100 PTM and MDV3100
Zeitfenster: Day 1 through Day 72 (75 times)
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(Maximum concentration (observed))Cmax, (Area Under Curve from the time of dosing to the last measurable concentration)AUC0-t, (AUC extrapolated to infinity)AUC0-inf
|
Day 1 through Day 72 (75 times)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Assessment of the pharmacokinetic profile of substrates pioglitazone (CYP2C8 substrate), S-warfarin (CYP2C9 substrate), omeprazole (CYP2C19 substrate), and midazolam (CYP3A4 substrate) in combination with MDV3100 PTM and MDV3100
Zeitfenster: Day 1 through Day 72 (75 times)
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(Time to attain Cmax)tmax (Apparent terminal elimination half-life)t1/2, (Apparent total body clearance after extravascular dosing)CL/F, (Apparent volume of distribution during the terminal phase after extravascular dosing)Vz/F, Cmax, AUC0-t, AUC0-inf, (Pre-dose plasma concentration)C0h, (Minimum concentration (observed))Cmin, (AUC between two consecutive doses at steady-state)AUCtau, (Peak-trough ratio)PTR
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Day 1 through Day 72 (75 times)
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Monitoring of safety and tolerability through assessment of vital signs, Electrocardiogram (ECG) and clinical safety laboratory and, adverse events
Zeitfenster: Day 1 through Day 97
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Day 1 through Day 97
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
25. Juli 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
21. Februar 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
21. Februar 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
26. Juli 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
26. Juli 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
30. Juli 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
26. Juni 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
22. Juni 2017
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen
- Urogenitale Neoplasmen
- Neubildungen nach Standort
- Genitale Neubildungen, männlich
- Prostataerkrankungen
- Prostataneoplasmen
- Hypoglykämische Mittel
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Neurotransmitter-Agenten
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Enzym-Inhibitoren
- Anästhetika, intravenös
- Anästhesie, Allgemein
- Anästhetika
- Magen-Darm-Mittel
- Beruhigende Agenten
- Psychopharmaka
- Hypnotika und Beruhigungsmittel
- Adjuvantien, Anästhesie
- Anti-Angst-Mittel
- GABA-Modulatoren
- GABA-Agenten
- Antikoagulanzien
- Mittel gegen Geschwüre
- Protonenpumpenhemmer
- Midazolam
- Pioglitazon
- Warfarin
- Omeprazol
Andere Studien-ID-Nummern
- 9785-CL-0007
- 2011-000163-26 (EudraCT-Nummer)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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